Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2008, 19:22
Verwijderd
Dit topic gaat dus over de heerlijke godennectar whisk(e)y (Whiskey voor Irish en Amerikaans; whisky voor al het andere).

Wat is jouw favoriete whisk(e)y? Wat heb jij net aangebroken en wil je met ons delen? Kortom, vertel hier over je ervaringen met whisk(e)y.

Zelf heb ik net een Dun Bheagan Single Malt 8 Years old Islay aangebroken. Een geweldig goedje. Turfsmaak, denk aan bijvoorbeeld Laphroaig. Een tintje jodium. Geurt naar jodium. Errug lekker!
Advertentie
Oud 18-01-2008, 09:54
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Topic is er al.

Persoonlijk leer ik het drinken, maar vind het nog steeds bocht.
Oud 18-01-2008, 11:52
Verwijderd
Citaat:
Topic is er al.

Oud 18-01-2008, 12:33
Verwijderd
Citaat:
Topic is er al.

Heb ik gezien, maar hier op s.com beginnen mensen altijd zo te zeiken als je topics upt dat ik maar een nieuwe heb aangemaakt. Is er sowieso een heldere richtlijn over wanneer uppen en wanneer nieuwe?
Oud 18-01-2008, 16:49
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Als het meerwaarde heeft in de (dode) lopende discussie.
Als het doel van je vraag of de vraag inhoudelijk afwijkt van het reeds bestaande topic kan je een nieuwe openen, maar dat betekent wel dat als je een paralel topic opent over zegge w(h)isky dat t zich moet onderscheiden van t andere topic. Of die ouwe moet ouder en doder dan een jaar zijn ofzo.

In dit geval is de strekking van het topic hetzelfde en had je misschien beter het oude topic kunnen uppen met bovenstaand firstpost, waarmee je duidelijk legitimeert het topic te uppen. Dan had je iig mij niet horen zeiken

Ik raad je aan dat dan ook te doen, aangezien we (en dead nu ook n beetje) nu dit topic hebben volgespamt met metacommunicatie.

dat was niet mijn bedoeling maar there you have it, en des te meer reden het oude ontopic topic te uppen
Oud 18-01-2008, 18:04
Verwijderd
Ik vind t wel lekker
Oud 18-01-2008, 18:05
Verwijderd
Citaat:
Whisky met red bull

Maar ik haal mijn quotes nog maar eens boven water:

Citaat:
Mutant schreef op 14-12-2005 @ 16:35 :
Een leuke whisky, binnen je prijsklasse, is de Glen Taloch. Die kost tussen de 11 en 16 euro over het algemeen voor een liter. Het is een Schotse Whisky, zeker niets voor fijnproevers, maar erg aangenaam om zo te drinken en doordat hij goedkoop is, geen zonde om te mixen als je daar een liefhebber van bent of als je bezoek krijgt dat daar wel voor in is. Als ik een Whisky koop, is het vrijwel standaard die.

En dan ga ik mezelf quoten (Al had ik in die tijd de goedkope Glen Taloch nog niet ontdekt):

Citaat:
Mutant schreef op 25-10-2004 @ 22:21 :
Daar gaan we weer.

Iig GEEN Johnny Walker red label. Black Label valt mee, Gold Label is zelfs redelijk lekker dacht ik.

Ikzelf ben een fan van Chivas Regal (prijskaartje!) en Ballentines. Glenallachie is ook lekker evenals Glenfiddich (let even niet op de schrijfwijze).
En dan hebben we nog Glenlivet, Famous Grouse en een aantal andere soorten die ik wel eens heb gedronken, maar die me niet speciaal zijn bijgebleven.

Reken er wel op dat je al snel diep in je portefeuille tast om een goede, lekkere whiskey te hebben, verspil je geld niet aan de walker red label, want dat is gewoon echt ZONDE!

Ik ben niet helemaal fan van de bourbons, dat is natuurlijk een kwestie van smaak, maar geef mij maar Schotse of Ierse whisky/whiskey.
Al is een Jack Daniels wel lekker op zijn tijd.

En nog even ter info:
Citaat:
Mutant schreef op 29-10-2004 @ 10:00 :
Het is trouwens Schotse Whisky, Ierse Whiskey, Amerikaanse Whiskey en Canadezen wisselen af maar gebruiken vooral Whisky.
En die mening ben ik nog steeds toegedaan

Oh en ik zie dat ik toen Grant's nog niet had vermeld.

Whisky drink ik puur, of, als het een bepaald soort feestje is, rechtstreeks uit de fles ^^. En als ik het wat rustiger aan wil doen, dan wil ik graag echte Coca Cola met allesbehalveJohnnyWalker.
^^
Oud 18-01-2008, 18:07
Verwijderd
Citaat:
Als het meerwaarde heeft in de (dode) lopende discussie.
Als het doel van je vraag of de vraag inhoudelijk afwijkt van het reeds bestaande topic kan je een nieuwe openen, maar dat betekent wel dat als je een paralel topic opent over zegge w(h)isky dat t zich moet onderscheiden van t andere topic. Of die ouwe moet ouder en doder dan een jaar zijn ofzo.

In dit geval is de strekking van het topic hetzelfde en had je misschien beter het oude topic kunnen uppen met bovenstaand firstpost, waarmee je duidelijk legitimeert het topic te uppen. Dan had je iig mij niet horen zeiken

Ik raad je aan dat dan ook te doen, aangezien we (en dead nu ook n beetje) nu dit topic hebben volgespamt met metacommunicatie.

dat was niet mijn bedoeling maar there you have it, en des te meer reden het oude ontopic topic te uppen
Ik wou dat ik je reactie had gelezen voor ik quoteinquoteinquote had gepost. Maar ik zie ook dat het een discussie op BZ heeft veroorzaakt. Ik wil dit topic niet doodgooien, maar ik vind het een goed plan als de TS het oude topic upt.
Oud 18-01-2008, 18:40
Verwijderd
Oke. Topic omhoog gehaald. Doe deze dan maar slotje! Dan kan de discussie over het beleid ten aanzien van het omhoog halen van topics verder op BZ.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten