Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2008, 20:13
Pimplicious
Pimplicious is offline
Goedenavond,

Ik zal even mijn verhaal doen op mijn 17e leerde ik een geweldig meisje kennen, met wie ik 2 jaar lang een relatie heb gehad. Voor deze tijd, heb ik nooit echt een vaste vriendin gehad en ik was al een behoorlijke losbol: van one night stands (opgepikt in een discotheek) tot seksdate's via internet. Maar toen ik dat meisje leerde kennen besefte ik dat ik moest veranderen om haar te krijgen en dat lukte me ook zonder veel moeite eigenlijk. Ik veranderde in een jongen met principes en had geen aandacht meer nodig van andere meisjes om mezelf beter of eigenlijk goed te voelen. Ik vond het wel best zo, als ik mn vriendin maar had. Maar na 1.5 jr ontstonden er irritaties en begon mijn relatie steeds slechter te gaan. Wat uiteindelijk een breuk opleverde. De eerste maanden toen t uit was..vorig jaar april. Hield ik me vrij rustig, omdat ik mn ex terugwilde. Maar na een tijdje begon ik er vrij weinig meer om te geven en begon ik met de ene na de andere meid af te spreken. Ik besefte ook wel dat ik niet goed bezig was. Deze week bereikte ik mn dieptepunt toen ik seks heb gehad met de ex van een hele goed vriend van me waar het pas 2 weken mee uit is. Ik heb t echt gehad...heb in die 9 maanden dat t uit is..al met 11 verschillende meisjes t bed gedeeld..conclusie: is volgens mij dat ik echt hulp nodig heb, want ik trek het echt niet meer. Om naar uitvluchten te zoeken, want ik mis mn ex nog steeds. Punt is alleen dat ik er niet met een pyscholoog ofzo over wil praten, maar ik wil hier echt van afkomen.

Iemand miss tips? alvast bedankt

Laatst gewijzigd op 18-01-2008 om 18:23.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-01-2008, 20:30
Mephisto
Mephisto is offline
Tip: alcohol drinken totdat je het vergeten bent.
Oud 17-01-2008, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Tip: alcohol drinken totdat je het vergeten bent.
Waarom wist ik dat het zo'n soort antwoord zou zijn...
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 20:45
Pruts0r
Pruts0r is offline
Verbreek gewoon al het contact met haar. En als je één keer zuipt, dat kan wel even helpen, maar maak er geen gewoonte van.

*heeft de beginpost eens goed gelezen*

Denk na voordat je je lul ergens insteekt. Een heel makkelijke manier om zulke domme dingen te voorkomen.

Laatst gewijzigd op 17-01-2008 om 21:07.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 20:49
duivelaartje
duivelaartje is offline
Is het zo moeilijk om gewoon niét meisjes in je bed te sleuren? Je bent er zelf bij hoor, om die beslissing te nemen. Of drink je met uitgaan zoveel dat je niet meer weet wat je doet.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 21:06
Pimplicious
Pimplicious is offline
Citaat:
Is het zo moeilijk om gewoon niét meisjes in je bed te sleuren? Je bent er zelf bij hoor, om die beslissing te nemen. Of drink je met uitgaan zoveel dat je niet meer weet wat je doet.
Ik drink met uitgaan heel weinig en ben soms alleen wat aangeschoten, dus hoef de drank geen schuld te geven. Maar telkens als ik mezelf voorneem dat ik het rustiger aan ga doen krijg ik steeds verleidelijke aanboden van meisjes die alleen thuis zijn etc. en ik ga daar telkens gewoon op in.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 21:07
Pimplicious
Pimplicious is offline
Citaat:
Verbreek gewoon al het contact met haar. En als je één keer zuipt, dat kan wel even helpen, maar maak er geen gewoonte van.
Contact is verbroken
Met citaat reageren
Oud 18-01-2008, 08:49
Pruts0r
Pruts0r is offline
Dan rest nog alleen het in bedwang houden van je hormonen. Want het lijkt me wel dat je dat heel erg slecht kunt als je gewoon op "een verleidelijk aanbod" ingaat. Als dat één keer gebeurt, dat kan ik nog wel enigszins begrijpen, hoewel het sowieso dom is om gewoon zomaar met het eerste meisje dat aankomt met "een verleidelijk aanbod" het bed in te duiken. Misschien moet je daar eens aan werken.

En als dat klein beetje aangeschoten zijn daar al voor zorgt, dan drink je nog gewoon alleen maar frisdrank tijdens het uitgaan, is dat probleempje ook opgelost. Mja, waarom zou je dat doen, zomaar met een wildvreemde het bed in duiken? En zelfs als de ex-vriendin van jouw beste vriend je vraagt, terwijl het net twee weken uit is, dan doe je dat gewoon? Gaat er dan niet een belletje bij je rinkelen als zij dat vraagt? Dus dat zij jouw beste vriend nog eens een keer extra pijn wil doen, maar dan wel via jou, omdat ze dan wss weet dat jij altijd op zulke aanboden ingaat?
Oud 18-01-2008, 12:32
Pimplicious
Pimplicious is offline
Citaat:
Dan rest nog alleen het in bedwang houden van je hormonen. Want het lijkt me wel dat je dat heel erg slecht kunt als je gewoon op "een verleidelijk aanbod" ingaat. Als dat één keer gebeurt, dat kan ik nog wel enigszins begrijpen, hoewel het sowieso dom is om gewoon zomaar met het eerste meisje dat aankomt met "een verleidelijk aanbod" het bed in te duiken. Misschien moet je daar eens aan werken.

En als dat klein beetje aangeschoten zijn daar al voor zorgt, dan drink je nog gewoon alleen maar frisdrank tijdens het uitgaan, is dat probleempje ook opgelost. Mja, waarom zou je dat doen, zomaar met een wildvreemde het bed in duiken? En zelfs als de ex-vriendin van jouw beste vriend je vraagt, terwijl het net twee weken uit is, dan doe je dat gewoon? Gaat er dan niet een belletje bij je rinkelen als zij dat vraagt? Dus dat zij jouw beste vriend nog eens een keer extra pijn wil doen, maar dan wel via jou, omdat ze dan wss weet dat jij altijd op zulke aanboden ingaat?
Het is niet zo zeer dat ik er niet op in kan gaan, ik zoek gewoon uitvluchten omdat ik me ex nog steeds mis...en ik het nog steeds niet kan verwerken.
En ik moet idd vaker nee leren zeggen.

En ik heb niet gezegd dat het aangeschoten zijn daarvoor zorgt? Ik regel wel telefoonnr's/msn's tijdens t uitgaan maar de laatste tijd beperk ik me bij t uitgaan wel tot t dansen enz. Maar ik denk dat ik in t vervolg alleen voor het dansen moet gaan dan.
En ze vroeg het me niet direct, het gebeurde gewoon. Ik ging erheen met de bedoeling samen een dvd-tje te kijken, mja ik had beter kunnen weten, want na 2min zoende we al en van het 1 kwam het ander. Maar dit was echt puur ongepland.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2008, 14:13
Yana
Yana is offline
Je gaat 2 weken nadat het uit is tussen jouw beste vriend en diens ex al met haar gezellig "dvdtje kijken"? Hoe veel doorzichtiger had het aanbod moeten zijn?
Oud 18-01-2008, 14:31
Pimplicious
Pimplicious is offline
Citaat:
Je gaat 2 weken nadat het uit is tussen jouw beste vriend en diens ex al met haar gezellig "dvdtje kijken"? Hoe veel doorzichtiger had het aanbod moeten zijn?
Het is natuurlijk geen excuus dat ik al een hele tijd kwetsbaar enz. ben, ik had beter moeten weten ja. Maar ik ging er echt heen met de bedoeling over hun relatie etc. te praten hoe het nu verder ermee moest enzo.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2008, 16:02
Pruts0r
Pruts0r is offline
Ja, idd Je had beter moeten weten en je kunt voor zoiets geen excuus zoeken en ook niet hebben. Hoe zou jij je voelen als jij die jongen was en jouw beste vriend had seks gehad met je ex, terwijl het pas twee weken uit was? En zoiets gaat toch echt niet vanzelf lijkt me, vooral niet als het de ex van je beste vriend is. Als jij nog zit met je ex en je wil zo graag seks hebben, ga dan naar een bordeel toe, daar doe je er niemand pijn mee.

En als dat te duur is en je zoekt toch uitvluchten, ga dan gewoon eens een keer goed met je ex praten. Of met een psycholoog. Ik bedoel, als je voor je 17e al allerlei one night stands had en seksdates via internet en je kunt nu ook niet van de meisjes afblijven, zelfs niet van de ex van je beste vriend, dan moet je toch echt eens goed gaan praten, want ik denk niet dat het gewoon is dat je je rot voelt doordat de relatie met je ex stukliep.
Oud 18-01-2008, 16:07
Verwijderd
Het gaat niet zo zeer om je bedoelingen, maar om wat je daar mee doet.

Als je er vanaf wilt, dan moet je het niet meer doen (misschien makkelijker gezegd dan gedaan, maar toch), laat staan situaties opzoeken waar het bij zou kunnen gebeuren. Probeer over je ex heen te komen: praat erover met mensen, schrijf er over, enz. als je niet naar een psycholoog wilt. En zoek andere manieren om afleiding te vinden, ga werken, sporten, ...

Als je het zelf niet op kunt lossen, dan lijkt het me verstandig om toch hulp te zoeken.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2008, 18:22
Pimplicious
Pimplicious is offline
Citaat:
Ja, idd Je had beter moeten weten en je kunt voor zoiets geen excuus zoeken en ook niet hebben. Hoe zou jij je voelen als jij die jongen was en jouw beste vriend had seks gehad met je ex, terwijl het pas twee weken uit was? En zoiets gaat toch echt niet vanzelf lijkt me, vooral niet als het de ex van je beste vriend is. Als jij nog zit met je ex en je wil zo graag seks hebben, ga dan naar een bordeel toe, daar doe je er niemand pijn mee.

En als dat te duur is en je zoekt toch uitvluchten, ga dan gewoon eens een keer goed met je ex praten. Of met een psycholoog. Ik bedoel, als je voor je 17e al allerlei one night stands had en seksdates via internet en je kunt nu ook niet van de meisjes afblijven, zelfs niet van de ex van je beste vriend, dan moet je toch echt eens goed gaan praten, want ik denk niet dat het gewoon is dat je je rot voelt doordat de relatie met je ex stukliep.
Klopt, het is een structureel iets. Maar ik had er nooit last van, toen ik met mn vriendin had. Ik keek bij wijze van spreken niet eens meer naar andere meisjes op straat, ik was blij dat ik mijn meisje had. Maar nu ben ik gewoon weer flink teruggevallen. Ik heb mezelf de belofte gestelt: 30 dagen geen seks meer te hebben.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2008, 18:24
Pimplicious
Pimplicious is offline
Citaat:
Het gaat niet zo zeer om je bedoelingen, maar om wat je daar mee doet.

Als je er vanaf wilt, dan moet je het niet meer doen (misschien makkelijker gezegd dan gedaan, maar toch), laat staan situaties opzoeken waar het bij zou kunnen gebeuren. Probeer over je ex heen te komen: praat erover met mensen, schrijf er over, enz. als je niet naar een psycholoog wilt. En zoek andere manieren om afleiding te vinden, ga werken, sporten, ...

Als je het zelf niet op kunt lossen, dan lijkt het me verstandig om toch hulp te zoeken.
Ik heb dr met een aantal mensen over gesproken, en mn ex zelf heeft t hoofdstuk met veel moeite wel afgesloten nu denk ik. Ik studeer aan de uni, ik werk en ik voetbal ook nog in mn vrije tijd dus afleiding heb ik in principe genoeg.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2008, 21:18
Verwijderd
Maar de afleiding die je hebt is kennelijk niet genoeg/niet op de juiste momenten om niet met 'iedereen' het bed in te duiken (dit ook ivm "ik zoek gewoon uitvluchten").

Geen uitvluchten meer bedenken (iig niet dit soort dingen), zie het onder ogen...als je dat niet doet, dan blijft het een probleem, denk ik. Om het te verwerken moet je er wat mee doen, en dan niet er voor vluchten.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2008, 20:50
blurred
blurred is offline
Volgens mij weet je zelf dondersgoed wat er aan de hand is en wat je er tegen moet doen. Wat voor reacties verwacht je hier die anders zijn dan wat hier al eerder gezegd is en wat je zelf al weet?
Oud 20-01-2008, 23:47
Evil-milkshake
Evil-milkshake is offline
Wat een leuke nickname.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 13:44
T_ID
T_ID is offline
Iemand die zichzelf Pimplicious noemt heeft sowieso al een totaal verkeerd beeld van zaken. Pas dat hiphop-clips-beeld van relaties aan, of ga in een klooster om erger te voorkomen zou ik zeggen.
Reageren

Regels voor berichten