Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ben er van de zomer geweest, superstad!
Openbaar vervoer is er vrij goed geregeld, wij gingen veel met de metro. Maar dan zul je ook wel stukken moeten lopen. 't Is een grote stad, dus weet niet waar je komt te wonen, maar reken op aardige afstanden. Als je een auto kan kopen zou ik dat doen, ook ivm de tripjes die je wilt gaan maken!
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik was in November in Toronto en het OV is daar idd vrij goed geregeld met bussen/metro/trein.
![]() Het is waar dat je in dit land (ik woon hier) eigenlijk een auto nodig hebt, maar omdat Toronto vergeleken met de rest van Canada vrij compact is, en alles vrij goed geregeld is... is het daar dus niet absoluut nodig. Verwacht alleen niet een systeem als in Europa want dat is het natuurlijk niet. Over de bagage wou ik graag opmerken dat voor de meeste maatschappijen die intl. vliegen inmiddels een limiet geld van 20KG voor checked bagage, en 1 tas aanboord. Ik vlieg vrij veel en dit lijkt de norm te zijn... vaak kun je wel extra betalen voor meer... maar het is eigenlijk gewoon het handigst om licht te reizen. Check trouwens ook even waar de dichtsbijzijnde Nederlandse ambasade is in Toronto, Canadezen zijn over het algemeen dol op Nederlanders en helpen graag... maar een stukje Nederlands dichtbij is altijd handig! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
bedankt voor de tips ![]() het ticket is inmiddels geregeld ![]() ![]() Tips over toronto zijn nog steeds hartstikke welkom |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ga zeker een keertje het ROM bezoeken, het Royal Ontario Museum, ik vond de exposities die ze daar hebben niet heel erg geweldig, maar om alleen al de buitenkant van dat gebouw te bekijken en in de cubus te zijn was erg gaaf. link: http://www.rom.on.ca/
Het restaurantje wat tegenover de ROM zit heeft erg lekker eten en ik zou daar zeker een keer heen gaan. Als je iets heel erg Canadees wil doen dan moet je uiteraard de Hockey Hall of Fame bezoeken, dat is echt een must geloof ik... en dan ff je foto laten nemen met de Stanley Cup. (Dat is dan het echt toppunt van Canadeesheid) Chinatown was erg leuk om te bezoeken in Toronto, niet te vroeg gaan want dan hebben ze de stalletjes nog niet echt uit, ik denk dat een uur of twee het meest geschikt is. Ik vond het erg leuk, echt allemaal buitenlands en het voelt ook echt zo. Kensington Market is een soort van open markt met allemaal kleding en voedsel etc. dat gaat ook pas later op de dag echt open en bestaat uit twee blokken (huizen) oid. ook erg gezellig en leuk om eens te bekijken. De CN tower is vrij duur, leuk is het wel... MAAR ik weet iets leukers. Aan de andere kant van de stad (waar ook alle dure winkels zoals Tiffany's & Co. zitten) op Bloor street is er een complex dat heet the Manulife building. Helemaal bovenop zit een hele leuke, kleine maar gezellig bar. the Panorama, met uitzicht naar alle kanten op ongeveer dezelfde hoogte als de CN tower. Het is erg mooi om daar s'avonds op het balkon te staan en over de stad uit te kijken en het kost ongeveer rond de 5 dollar om met de lift om hoog te gaan. Drankjes en eten zijn er wel duur, maar het is een fractie van de kosten van de CN tower... met vrijwel hetzelfde uitzicht. (Reserveringen aanbevolen) gaat ook pas later op de dag open, na 4 uur geloof ik. Het is niet veel geadverteerd dus wss is het even zoeken om dit te vinden. Maar ik vind hetecht een MUST om dit even te gaan bekijken, het was zo gezellig! Wij hebben hele stukken eigenlijk lopend gedaan in downtown Toronto, of ge-metro'd, erg goed te doen hoor. Oh en the Much Music building is ook leuk om te zien, en de shop daar met Ed the Sock ![]() Euh, oh en we zijn ook nog naar cabaretier/comedy night geweest, in Toronto zitten heel veel van die clubs en ze hebben ook open mike nights. ![]() ![]() ![]() Goed ik kan me nu ff niets meer bedenken, maar ik hoop dat dat wat leuke tips zijn. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Echt super bedankt voor alle tips ![]() |
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Zomervakantieplannen! Missy | 53 | 01-07-2009 09:06 | |
Liefde & Relatie |
Hoe voel je je op relationeel gebied #90 metallica | 497 | 04-09-2008 19:40 | |
Lifestyle |
somervacantie/ zomervakantie sebastiaan pot | 215 | 17-05-2008 00:01 | |
De Kantine |
Emigreren naar Canada G.T.C. | 50 | 08-04-2005 14:54 | |
Flora & Fauna |
'Haj zeehondje! Wat heb jij een mooie pels, die wil ik wel hebben!' Dark Psycho | 89 | 18-04-2004 21:05 | |
Algemene schoolzaken |
Studeren in de VS Verwijderd | 10 | 09-12-2003 10:56 |