Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2008, 21:16
Iza
Iza is offline
Hebben veel (vooral meiden) hier laatst van irritaties als je geschoren hebt met name daar beneden? Ik kan het namelijk echt niet elke dag scheren dan gaat het er echt niet uit zien, en ik krijg een beetje het gevoel als ik alle topics lees dat ik de enige ben hierin haha Zijn er meer meiden die hier last van hebben ?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2008, 21:29
Verwijderd
Je bent niet de enige. Af en toe gruwelijke uitslag en rooie bultjes en weetikveelwat. Verder als ik t heel voorzichtig doe kan ik t om te dag scheren, zolder problemen..
Met citaat reageren
Oud 25-01-2008, 09:38
Verwijderd
hey.. misschien een tipje: scheer met schuim..dat verzacht de haartjes.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2008, 16:29
LOTTES
LOTTES is offline
Citaat:
hey.. misschien een tipje: scheer met schuim..dat verzacht de haartjes.
Kijk hier wel goed mee uit..
met dat schuim in je vagina word je echt niet blij

en nee ik spreek niet uit ervaring
Oud 27-01-2008, 17:35
vosje16
vosje16 is offline
Moet je eigenlijk met de haren mee of tegen de haren in scheren? Want met de haren mee, krijg ik niet alles weg en tegen de haren in, gaat het bloeden en rood zijn

Tips?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2008, 17:59
Bloem
Bloem is offline
Ik gebruik altijd calendula emulsie na het scheren, dat helpt enorm goed
Met citaat reageren
Oud 27-01-2008, 18:20
Iza
Iza is offline
Citaat:
Ik gebruik altijd calendula emulsie na het scheren, dat helpt enorm goed
Ja werkt dit zo goed dan ?? Helpt het alleen tegen wondjes van het scheren waarbij het dan gaat bloeden ofzo, of ook tegen irritaties?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2008, 18:30
Fosca
Fosca is offline
Citaat:
Moet je eigenlijk met de haren mee of tegen de haren in scheren? Want met de haren mee, krijg ik niet alles weg en tegen de haren in, gaat het bloeden en rood zijn

Tips?

Ik scheer altijd met de haren mee, en dan een keer of 4 eroverheen. Verder had ik vroeger ook altijd last van rode bultjes maar sinds een jaar nooit meer, je huid raakt er blijkbaar aan gewend
Oud 27-01-2008, 19:13
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Ja werkt dit zo goed dan ?? Helpt het alleen tegen wondjes van het scheren waarbij het dan gaat bloeden ofzo, of ook tegen irritaties?
Ik heb nooit wondjes dus dat weet ik niet, maar het helpt bij mijn enorm goed tegen rode bultjes en pukkeltjes enzo
Met citaat reageren
Oud 27-01-2008, 20:14
Iza
Iza is offline
Citaat:
Ik heb nooit wondjes dus dat weet ik niet, maar het helpt bij mijn enorm goed tegen rode bultjes en pukkeltjes enzo
Oke super! Bedankt! Ga ik dat maar eens kopen Kan je dat gewoon kopen bij de drogist of de da ofzo ?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2008, 20:35
Bloem
Bloem is offline
Ja, het staat meestal wel bij de kassa dus je moet er even naar vragen. En de emulsie vragen, niet de zalf. Het is best duur, 10 euro ofzo, maar ik doe een half jaar ofzo met een flesje.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2008, 20:43
Iza
Iza is offline
Citaat:
Ja, het staat meestal wel bij de kassa dus je moet er even naar vragen. En de emulsie vragen, niet de zalf. Het is best duur, 10 euro ofzo, maar ik doe een half jaar ofzo met een flesje.
Oke hartstikke bedankt! Ik ga het gelijk morgen doen!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2008, 21:08
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Kijk hier wel goed mee uit..
met dat schuim in je vagina word je echt niet blij

en nee ik spreek niet uit ervaring
De schuim stop je er ook niet in hoor. Als je een beetje voorzichtig doet irriteert het echt niet, nog nooit last van gehad. Maar onder stromend water scheren helpt ook wel.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2008, 14:18
Iza
Iza is offline
@ Bloem : Hoe lang duurt het ongeveer voordat dat endula emulsie begint te werken? Dat je verbetering gaat zien ? Ik heb het net vanmiddag gekocht en net opgesmeerd ben benieuwd.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2008, 14:24
Ohmygosh!
Ohmygosh! is offline
Ik gebruik altijd talkpoeder. Het verzacht, en geen last van rode bultjes. Ideaal.
Oud 28-01-2008, 16:16
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben heel gevoelig voor schimmelinfecties en durf dan ook niet zomaar van alles te smeren daar maar ik gebruik na het smeren altijd zinkzalf. Kan je zowel bij de drogist als de apotheek kopen maar bij de apotheek is het een stuk goedkoper
Oud 28-01-2008, 23:58
Mara
Mara is offline
Schuim gaat er echt niet zomaar in hoor. Jeetje.

Verder, zorg dat je een goed scherp mesje gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2008, 10:13
Verwijderd
Citaat:
De schuim stop je er ook niet in hoor. Als je een beetje voorzichtig doet irriteert het echt niet, nog nooit last van gehad. Maar onder stromend water scheren helpt ook wel.
idem hier
gewoon onder de douche, klieder scheerschuim erop en tussen je benen, en scheren maar. goed spoelen, gewoon verder douchen, en achteraf wat aftershave erop. allee, 'aftershave' - crème dus hé. ik heb bij de apotheker een keer iets gekocht van bodysol geloof ik, een wit busje met roze letters. goed spul. ze hadden pré-shaving peeling, scheerschuim zelf geloof ik ook, aftershave crème, lotions van dit of dat. een heel gamma.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2008, 19:39
Rooo.
Rooo. is offline
Ik doe er altijd wat talkpoeder (Zwitsal) op of Bodylotion, maar Bodylotion prikt soms wel eens,.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2008, 19:41
ekki
ekki is offline
Citaat:
@ Bloem : Hoe lang duurt het ongeveer voordat dat endula emulsie begint te werken? Dat je verbetering gaat zien ? Ik heb het net vanmiddag gekocht en net opgesmeerd ben benieuwd.
Als de bultjes enzo er al zitten ben je eigk een beetje te laat, dan duurt het wel even. Het is beter het direct te doen na het scheren. Helpt inderdaad super!
Oud 29-01-2008, 22:59
Verwijderd
Ja maar óp en aan de binnenkant van je schaamlippen, dan? Dat lijkt me nou niet de plek om talkpoeder en/of emulsies te gaan smeren...
Met citaat reageren
Oud 30-01-2008, 10:33
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ja maar óp en aan de binnenkant van je schaamlippen, dan? Dat lijkt me nou niet de plek om talkpoeder en/of emulsies te gaan smeren...
Daar kan je sowieso probleemloos zinkzalf op smeren. Tijdje moeten doen wegens iets anders, maar had er nooit irritaties van of iets dergelijks.
Oud 30-01-2008, 11:11
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Zinkzalf wordt ook voorgeschreven tegen schimmelinfecties dus dat kan iig geen kwaad
Oud 31-01-2008, 20:36
ekki
ekki is offline
Citaat:
Sorry, beetje domme vraag misschien, maar binnenkant? Die is toch meestal wel haarvrij?

Op je schaamlippen kun je best calendulan smeren (en ik heb te veel last als ik daar ga scheren).
Oud 31-01-2008, 22:35
Verwijderd
Ik gebruik ook altijd zinkzalf. Maakt niet uit waar ik last van heb.
Sinds ik dat meteen na het scheren doe heb ik nooit meer last van bultjes.
Nu ben ik al zo aan het scheren gewend dat ik nooit meer iets hoeft te smeren om bultjes of irritaties te voorkomen.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2008, 21:55
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
schuim, scherp mesje, achteraf + de dag erna jojoba-olie (niet op schaamlippen, maar op vulva en zijkanten kan wel) of talkpoeder, en regelmatig scheren.

Overigens heb ik nog steeds last van bultjes.
Oud 16-02-2008, 14:11
Verwijderd
Citaat:
Sorry, beetje domme vraag misschien, maar binnenkant? Die is toch meestal wel haarvrij?

Op je schaamlippen kun je best calendulan smeren (en ik heb te veel last als ik daar ga scheren).
Ehm de 'binnenkant' van je buitenste schaamlippen, zegmaar. Niet dat daar veel groeit maar toch wel wat haartjes.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten