Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2008, 19:52
Verwijderd
Ik wil komende zomer graag een vakantie om nooit te vergeten!
Iets anders dus dan alleen zon-zee-strand.
Ik zou eigenlijk naar Bolivia gaan (heb ik een paar maanden gewoond) maar dit gaat helaas niet door..
Ik wil dus graag een goede vervanging hebben!
Misschien een rondreis, vrijwilligerswerk of gewoon zelf een stad/land verkennen.
Het mag in Europa zijn maar ergens anders lijkt me leuker, als het maar niet te veel kost. Ik heb geen 1000 te besteden. Ik heb wel al veel op internet gezocht maar dan moet je vaak wel al een beetje weten wat je wilt en dat weet ik gewoon nog niet.
Ik ben erg benieuwd of iemand wat leuke ideeen voor mij heeft !
Advertentie
Oud 01-03-2008, 18:26
Verwijderd
t word kiezen zon-zee-strand is leuk.. maar ik kan je vertellen vrijwilligerswerk is ook echt super!! eigenlijk moet je kijken of je een reis kan vinden die een vakantie heeft.. maar ook mensen gaat helpen..! als je dat zelf zou willen natuurlijk Ik ben in de zomer naar Roemenie geweest... hele leuke vakantie gehad!!
Oud 01-03-2008, 20:17
Verwijderd
Ik heb al vrijwilligerswerk gedaan en vond het idd erg leuk .
Mijn vraag was nu eerder of iemand tips heeft qua organisaties of dingen die ik nog meer kan doen om 'een bijzondere vakantie' te hebben.
Ik vind het lastig om op internet iets te vinden wat betaalbaar is.
Oud 02-03-2008, 10:23
Breg
Breg is offline
Kijk eens op www.via-nl.nl, zij organiseren vrijwilligerswerk/werkkampen voor vrijwilligers die over het algemeen zo'n 2-3 weken duren. Deze zijn voornamelijk in Europa, maar ze hebben er ook een aantal in andere werelddelen. Volgens mij moet je ongeveer 100 euro inschrijfgeld betalen + de reis naar het kamp. Accommodatie en eten/drinken zit bij de prijs inbegrepen. Heb verder geen ervaring met deze organisatie (maar zit eraan te denken om deze zomer te gaan), maar het is in ieder geval een stuk goedkoper dan vele andere organisaties.
Oud 03-03-2008, 21:42
Cartosa
Cartosa is offline
Welke plekken genieten je voorkeur dan? Zuid-Amerika is nogal duur kan ik me voorstellen, Azië en Afrika liggen wat dichter bij de deur en zijn lekker goedkoop op een paar uitzonderingen na.
Oud 06-03-2008, 14:17
Sawyer
Sawyer is offline
Als je geen standaard zon-zee-strand vakantie wilt kun je misschien naar Australie of NIeuw zeeland gaan om daar rond te trekken en te werken, heb dit zelf gedaan en doordat je werkt en langer op bepaalde plaatsen blijft leer je daar de lokale mensen, de cultuur en de gewoontes ook een beetje kennen en dat vond ik zelf wel leuk. Verder zitten hier naast jou duizenden andere backpackers dus gezelschap is er altijd. Verder is in Azie Thailand een goede optie als je niet al te veel geld hebt, ik zit daar op het moment zelf en het is hier echt spotgoedkoop. Een slaapplaats kun je voor 10 euro of minder per nacht gemakkelijk vinden, behalve als je naar toeristische plaatsen als Phuket gaat in het hoogseizoen, dat is nu het geval en dan word het al gauw 20 a 25 euro per nacht, maar dan ehb je wel een luxe hotelkamer voor jezelf.
Oud 06-03-2008, 18:17
Roxy
Roxy is offline
ik vind tien euro of minder niks bijzonders. in europa heb je ook zat plaatsen waar je voor dat geld een prima eigen kamertje met eigen sanitair hebt. In mijn perceptie is zelf boven de 13/15 euro de kamer al behoorlijk duur. Maargoed dit is wel offtopic.

Over vrijwilligerswerk weet ik helemaal niks. Maar rondtrekken is altijd leuk. En een land kiezen, tja ik heb na veel oosteuropa dit jaar mn pijlen gericht op centraal azie, van turkmenistan naar kazachstan. Maar wil ook enorm graag nog naar het midden oosten en mongolie trekt me ook erg. Australie/Canada/VS daarintegen weer helemaal niet. Maar ja dat soort dingen zijn zo persoonlijk.
Oud 21-03-2008, 10:22
mysecret
mysecret is offline
Ik was het op een gegeven moment ook zat. Ik was al naar kreta enz geweest. Toen heb ik vorig jaar mezelf opgegeven als kinder(reis)begeleider(www.reisbegeleiding.nl). Het is niet echt een vakantie, maar je ziet toch wel wat! In het begin twijfelde ik wel, omdat ik niet met vriendinnen op vakantie ging. Maar achteraf geen momentje spijt gehad! Ik werd naar Frankrijk gestuurd dus lekker veel zon. en het verdiende ook wel lekker!
Dit jaar ga ik naar Amerika! Dat heb ik altijd al gewild! wel duur dus dat verdienen kwam achteraf ook wel lekker uit!
Succes met je keuze!

Regels voor berichten