Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2008, 15:03
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Ik ben licht hypochondrisch en probeer me in te houden om naar de dokter te gaan, maar nu zit ik toch met iets raars:

Midden vorige week zag ik een klein rood (als bloed, valt heel goed te onderscheiden van de rest van mijn amandel) lijntje van ongeveer 1mm op mijn amandel. Ik dacht, raar, maar het gaat wel weer weg...

Gisteren werd ik een beetje verkouden en moest ik plots heel hard niezen. Het leek toen of mijn amandel "ontplofte". Het deed erg pijn gedurende de volgende 20min bij het slikken. Ik heb toen in mijn keel gekeken en zag dat dat rode plekje er nog was. Het is nu een ronde plek geworden van 1mm diameter.

Nu doet het geen pijn meer, enkel nog een beetje bij het niezen...

Iemand enig idee wat dat ene rode plekje kan zijn (heb het nog nooit eerder gehad) en of het een bezoek bij de dokter waard is of niet? Of moet ik het nog een weekje aankijken om te kijken of het nog vergroot en/of weer pijn gaat doen?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2008, 20:07
Verwijderd
Volgens mij is dat niet raar, ik heb het iig ook regelmatig en helemaal als ik verkouden/ziek ben. Je amandelen maken deel uit van het afweersysteem van je lichaam, zodra er een dreigende infectie is (dus bv. een verkoudheid) treden je amandelen in werking en worden ze groter of raken ontstoken...en ik denk dat dat is wat bij jou is gebeurd. Ik zou het gewoon even afwachten.

Ik vraag me trouwens af hoe je iets van 1mm ziet zo diep in je mond...
Met citaat reageren
Oud 10-02-2008, 20:15
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Ik had het vorige week ook al toen ik nog helemaal niet verkouden was...

En ze zijn helemaal niet groter of ontstoken...Enkel op de ene amandel is er 1 klein donkerrood stipje/plekje. Het is heel erg goed te zien en sterk afgelijnd (zoals een korstje ofzo) Mijn vriend zag het trouwens ook heel duidelijk...

Nu doet het in ieder geval weer helemaal geen pijn meer...'k zal nog maar een weekje wachten, maar als het nog groter wordt, ga ik naar de dokter...
Met citaat reageren
Oud 10-02-2008, 21:21
Mara
Mara is offline
Waarom kijk je als er niks aan de hand is naar je amandelen? Zo word ik ook wel hypochondrisch ja.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2008, 22:49
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Heb je de afgelopen tijd niet weer met stokjes in je amandelen zitten prikken om die witte stukjes waar je al eerder over schreef te verwijderen? Dat lijkt me namelijk enorm slecht en een waarschijnlijke aanleiding voor een soort wondjes/plekjes.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2008, 22:51
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
En ik zou sowieso niet naar de dokter gaan als ik ergens geen last van had, ook al was er van alles op mijn amandelen te zien. Maar goed, dat zou me dan ook weer niet opvallen want ik heb ze geloof ik nog nooit bekeken, ook niet als ik verkouden was of keelpijn had.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2008, 08:26
Verwijderd
Citaat:
Ik had het vorige week ook al toen ik nog helemaal niet verkouden was...
Het is ook een eerste verschijnsel van een infectie, de verkoudheid is de fase erna.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2008, 09:28
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Ok, ik ben toch naar de dokter gegaan omdat ik al 3 dagen wat slijm had in mijn rechterlong en dan kon ik ook direct vragen wat dat rode plekje was...

Blijkbaar heb ik dus een longontsteking (antibiotica gekregen) en dat rode plekje is een opgezwollen adertje wat wijst op een infectie...

Gerustgesteld

En ik heb niet zonder reden naar mijn amandelen gekeken...ik had pijn gekregen na het niezen en wou kijken of het rood zag...
Met citaat reageren
Oud 28-02-2008, 17:11
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Zucht...de longontsteking is al een dikke week over, maar nu heb ik nog steeds die ene rode plek (opgezwollen adertje dat blijkbaar wijst op een ontsteking) op mijn amandel. Ik heb ook een opgezette lymfeklier aan dezelfde kant als mijn amandel die wat gevoelig/pijnlijk is. Voelt aan als spierpijn... Verder voelde ik mij de afgelopen week heel moe hoewel ik steeds elke nacht 8 à 9 uur slaap.

Weer naar de dokter? Of is de opgezette lymfeklier nog van de longontsteking? (Hoewel ik wel de indruk heb dat die nog groter en pijnlijker wordt...) De rode plek blijft in ieder geval "stabiel".
Met citaat reageren
Oud 29-02-2008, 20:16
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Lymfeklieren kunnen opzetten als ze bezig zijn ziektes e.d. buiten te houden. Die rode vlek zou ik me als ik jou was niet druk om maken. Ik heb zo vaak rode vlekken in m'n keel (en ook wel groter dan 1 mm) en ook 'witte vlekken' trouwens. Gaat wel weer weg.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 19:38
Labster
Avatar van Labster
Labster is offline
Hoe wist je dat je slijm had in je rechterlong als ik vragen mag?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 00:19
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Omdat het rare/piepende geluiden maakte bij het ademen...hoe kun je dat anders weten...?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 21:50
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Hij bedoelt: hoe komt het dat je specifiek weet dat het je rechterlong is en niet beide.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 04-03-2008, 15:09
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Omdat de rare/piepende geluiden enkel aan de rechterkant te horen/voelen waren?

Maar het zou dus heel goed kunnen dat ik links ook slijm had, maar daar hoorde/voelde ik in ieder geval niets...
Met citaat reageren
Oud 05-03-2008, 22:23
Labster
Avatar van Labster
Labster is offline
Was gewoon puur uit interesse ^^

beterschap verder
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Wat zou dit kunnen zijn?
R_U_KIDDING_ME
8 08-06-2003 13:53
Lichaam & Gezondheid wat zijn de voorverschijnselen van pfeiffer?
Ingetjuhh
9 15-05-2003 14:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:52.