Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
http://www.satanisme.nl/
http://www.clix.to/warriorofsatan <---- Als die het doet ![]() [EDIT] Zie tegelijkertijd mijn sig. Toepasselijker kan bijna niet. [/EDIT] Laatst gewijzigd op 24-07-2002 om 14:55. |
![]() |
||
Citaat:
Weet je überhaupt wel waar je over praat? ![]()
||||
Citaat:
Bovendien is wat ik ervan weet juist heel erg positief. Citaat:
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
Ik ben het dus niet met satanisten eens. "Satanisten zijn hun eigen God" Ik denk dat mensen nooit zichzelf tot God kunnen uitroepen, daar zijn wij te zwak voor.
Wel moet ik zeggen dat er ook wel wat goede puntjes inzitten: mishandel nooit kinderen bv, hoewel ik dat zou willen uitbreiden tot mensen in het algemeen. De visie dat zelfmoord zwak is, vind ik toch te kortzichtig, ze nemen niet de moeite om zich in de mensen te verplaatsen, en dat is jammer. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wegrennen voor alles is namelijk makkelijk. Om het onder ogen te zien moet je sterk zijn ![]() Maar het is maar hoe je het bekijkt hoor. Wat jij nu typt kun je ook bekijken als kortzichtigheid. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
vind dat eerlijk gezegd een beetje een raar idee... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
*heeft het idee dat de populariteit van stromingen als satanisme nogal samenvalt met de steeds snellere afbrokkeling van het christendom.. Over een aantal generaties zal het christendom denk ik, zeker in west europa, zo ongeveer alle aanhang zijn verloren...en mensen blijven toch zoeken naar een soort van leidraad.. maargoed .. ik leef liever m'n eigen leven met (tot zover mogelijk) m'n eigen leefregels ;-) (overigens ga ik me zo dalijk maar eens verdiepen in het satanisme.. ) |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() En hou alsjeblieft je mond over dingen waar je niets van weet. Ten eerste geloven Satanisten helemaal niet in God, de Duivel of whatever, Die geloven in hun eigen kracht. Er zijn wel mensen die de duivel aanbidden maar dat zijn GEEN Satanisten, dat zijn Satanen.. Satanisme richt zich op eigen kracht, individu en heeft een logisch oorzaak-gevolg gevoel. Als iemand mij niet respect, krijgt ie geen respect terug. Als iemand bij mij inbreekt heb i het recht hem een kogel door z'n kop te jassen, hij weet namelijk dat ie fout bezig is. Het Satanisme stelt je geheel vrij in je keuze, zolang je de consequenties maar aanvaard. Het Satanisme heeft geen 'persoon' die je zal straffen als je niet doet wat hij zegt. The Final Judgement Is Yours.. Verder zijn ze geheel gericht op eigen verantwoordelijkheid. Je kunt je daden niet afschuiven op iemand anders. Als jij inbreekt, is het JOUW schuld dat je in elkaar wordt geramt.. Ze zijn fel tegen kindermishandeling en dierenmishandeling. Ze willen dat de kerk belasting gaat betalen. Naja en ik kan nog wel uren doorgaan. Zo slecht is het Satanisme niet. Het is gewoon realistisch, en niet zo bedrieglijk als het Christendom ofzow.. En vooral: Het Satanisme is NIET hypocriet, zij geven tenminste toe dat ze egoïstisch zijn.. ![]() Naja nogmaals, praat niet over dingen die je niet kent!! PLEASE!! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
LoL, je laat wel het mooiste stukje weg he. Je hoeft die krachten alleen maar te erkennen als je ze gebruikt hebt. Dus wat je hier nu typt is totale bull-shit. En zo te merken weet je er nog steeds niet veel vanaf. Lezen alleen is niet genoeg, je moet het ook begrijpen ![]() Laatst gewijzigd op 27-07-2002 om 19:56. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
het enige dat ik ervanaf weet is dat ik het met de meeste regels eens was maar niet met het erkennen van magie (of ik het nou zelf gebruikt heb of niet ![]() vind je dan niet dat het klinkt als een "je hebt al het goede wat je nog gaat overkomen van god gekregen dus bid maar anders neemt ie je alles weer af" ? Laatst gewijzigd op 27-07-2002 om 20:03. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
En wat je weg laat is dus net hetgene waar het om draait. Mensen die die regels niet kennen weten niet wat je weglaat en daardoor ontstaan dus misverstanden. Misverstanden over het Satanisme ed. En die zijn er toch al zoveel. Snap je het al of moet ik het nog verder uitleggen? En wat je nu zegt is wederom totale bull-shit. Want de regel klopt gewoon. Je hoeft er niet in te geloven. Of je hoeft het niet te erkennen. Maar dat is beide hetzelfde ![]() Maar de mensen die het gebruikt hebben mogen het niet ontkennen omdat ze daarmee bepaalde dingen op het spel zetten. Zoals het verliezen van alles wat ze bereikt hebben dankzij die magie. Dus als jij nog nooit magie hebt gebruikt is die regel niet eens van toepassing voor jou. En nu type ik eigenlijk hetzelfde als die regel, maar misschien iets duidelijker ![]()
Laatst gewijzigd op 28-07-2002 om 00:33. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
maar gaat het satanisme dan uit van het bestaan van magie?; dat bedoel ik eigenlijk; dat lijkt me nogal raar. nou klopt die regel inderdaad wel in beide gevallen maar waarom zou je het specifiek noemen als het geen onderdeel van het concept is. (sorry is als dit weer bull-shit is) |
![]() |
||
Citaat:
Dat is iedere Satanist voor zichzelf. En waarom het er staat weet ik niet. Kheb het namelijk niet geschreven ![]() En het boeit me ook vrij weinig ![]()
Laatst gewijzigd op 27-07-2002 om 23:30. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En je kunt wel de kracht van magie gaan erkennen, maar als je het toch niet gebruikt heb je er niets aan. Dit is niet bedoeld als dreigement. Het is gewoon zo. Want als je het gaat ontkennen, geloof je het dus blijkbaar niet.En met vele vormen van magie is het gewoon een must dat je zelf in de kracht gelooft. Als je het heel spottend wilt vergelijken dan kun je dat doen met een placebo. Alleen als je er zelf in gelooft werkt het. Maargoed, dat is een foute vergelijking.. Hier is wel weer van toepassing dat de Satanist zelf mag kiezen. Wel of niet erkennen van de magie. Maar ook moeten ze zelf verantwoordelijkheid dragen voor daden. Dus als jij de magie gaat ontkennen, dan raak je het kwijt. Oorzaak-gevolg. En als je er het niet erkent en ook niet gebruikt, en het daarmee ook niet erkent (wat niet wil zeggen dat je het ontkent!), gebeurt er ook niets.. |
![]() |
||
Citaat:
Want ik bedoel zo ongeveer hetzelfde... En als iemand iets niet geloofd zal hij het niet toepassen en zal hij het ook niet erkennen. Wat me overigens vrij logisch lijkt.
Laatst gewijzigd op 28-07-2002 om 02:29. |
Advertentie |
|
![]() |
|
![]() |
Satanisme is een levensstijl. Ik heb me er ook een tijd toe aangetrokken gevoeld. Het biedt mij echter niet wat ik zoek. Veel mensen oordelen zoals jij. Zeggen dat het negatief is, terwijl ze er niets over weten. Vervolgens wil je ze het uitleggen, maar willen ze er niets over weten. Makkelijk hoor, iets wat je niet kent veroordelen.
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Satanisme Moonlight fairy | 59 | 04-02-2007 21:31 | |
wat is hekserij/satanisme/e.a. Hernuel Fan | 46 | 09-08-2005 21:25 | |
Satanisten donkeypunch | 45 | 14-06-2005 11:29 | |
Het bewijs dat god niet bestaan, dmv stapels boeken. Dark Psycho | 117 | 10-07-2004 22:58 | |
Satanisme SATANIC | 93 | 15-02-2002 08:04 | |
Modern satanisme Infaustus | 33 | 21-01-2002 19:31 |