Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2002, 09:27
zomer_oud
zomer_oud is offline
Ik las laatst dat hier iemand satanist was, maar nu heb ik eigenlkijk maar bar weinig kennis over satanisten maar ik weet wel dat er bar weinig positiefs in die bewegingen te vinden is. En dat begrijp ik dus niet want wie gaat er nou naar een beweging die opgericht is om negatief te doen?

Ook vroeg ik me waarom je niet gewoon christen word als je geloofd dat er meer is tussen hemel en aarde..

Okey ik hoop dat iemand hier es wat nuttig over kan zeggen...

mzzls zomer
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-07-2002, 11:13
RenT
RenT is offline
t is niet zozeer een s geloof als meer een levenshouding... en zeker niet alleen maar negatief ingesteld.

Maar er is vast wel iemand die het dalijk preciezer gaat uitleggen
Oud 24-07-2002, 11:16
DreamLord
DreamLord is offline
http://www.satanisme.nl/
http://www.clix.to/warriorofsatan <---- Als die het doet

[EDIT]
Zie tegelijkertijd mijn sig.
Toepasselijker kan bijna niet.
[/EDIT]

Laatst gewijzigd op 24-07-2002 om 14:55.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 11:37
TMLWKY
TMLWKY is offline
SATANISME IS GEEN DUIVELSAANBIDDING... voor wie het nog niet wist.

Satanisme is, om het heel kort te zeggen, geloven in jezelf, in de kracht van het individu.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 17:27
zomer_oud
zomer_oud is offline
Ik heb net ff die site beken en ik hoop nooit een satanist tegenkom want volgens mij die mensen wel heeel erg egoisties en alles behalve openartig.. verder vind ik echt gewoon dat die mensen een beetje ziek zijn ofzo maarja sorry dak zo negatief ben hoor maar ik kan gewoon niet vatten dat mensen zoiets zieks kunnen bedenken...

mzzls zomer
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 18:08
DreamLord
DreamLord is offline
Citaat:
zomer schreef:
Ik heb net ff die site beken en ik hoop nooit een satanist tegenkom want volgens mij die mensen wel heeel erg egoisties en alles behalve openartig.. verder vind ik echt gewoon dat die mensen een beetje ziek zijn ofzo maarja sorry dak zo negatief ben hoor maar ik kan gewoon niet vatten dat mensen zoiets zieks kunnen bedenken...

mzzls zomer
Heb je die site ook gelezen? Of alleen maar bekeken?
Begrijp je ook wat je gelezen hebt? Als je het gelezen hebt natuurlijk.

Ik hoop dat een satanist jou nooit tegenkomt...

[EDIT]
Na het zien van je sig "doe eens niet zo negatief over christenen" moet ik nog even iets zeggen.
Je bent een hypocriet ventje .

En DOOR jou krijgen christenen een nog slechtere naam.
[/EDIT]

Laatst gewijzigd op 24-07-2002 om 18:31.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 18:15
liefebees
liefebees is offline
Citaat:
zomer schreef:

Ook vroeg ik me waarom je niet gewoon christen word als je geloofd dat er meer is tussen hemel en aarde..
Wat is dat nou voor een idiote opmerking?

Weet je überhaupt wel waar je over praat?
Oud 24-07-2002, 18:21
Spyker
Spyker is offline
Citaat:
zomer schreef:
Ik las laatst dat hier iemand satanist was, maar nu heb ik eigenlkijk maar bar weinig kennis over satanisten maar ik weet wel dat er bar weinig positiefs in die bewegingen te vinden is.
ehmm.. hoe kan je weten dat er niet veel positiefs is als je al zegt dat je er bar weinig van weet? Positiviteit kan ook op een andere manier ervaren worden dan op bloemetjes te geilen ofzo.
Bovendien is wat ik ervan weet juist heel erg positief.
Citaat:
Ook vroeg ik me waarom je niet gewoon christen word als je geloofd dat er meer is tussen hemel en aarde...
ja, dan zouden al die andere godsdiensten dus ook niet moeten bestaan...

Citaat:
probeer dat nu na deze informatie zelf eens..
Oud 24-07-2002, 18:33
rene-gn
rene-gn is offline
Ik ben het dus niet met satanisten eens. "Satanisten zijn hun eigen God" Ik denk dat mensen nooit zichzelf tot God kunnen uitroepen, daar zijn wij te zwak voor.

Wel moet ik zeggen dat er ook wel wat goede puntjes inzitten: mishandel nooit kinderen bv, hoewel ik dat zou willen uitbreiden tot mensen in het algemeen.

De visie dat zelfmoord zwak is, vind ik toch te kortzichtig, ze nemen niet de moeite om zich in de mensen te verplaatsen, en dat is jammer.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 18:39
DreamLord
DreamLord is offline
Citaat:
rene-gn schreef:
Ik ben het dus niet met satanisten eens. "Satanisten zijn hun eigen God" Ik denk dat mensen nooit zichzelf tot God kunnen uitroepen, daar zijn wij te zwak voor.
Jij noemt ze te zwak

Wel moet ik zeggen dat er ook wel wat goede puntjes inzitten: mishandel nooit kinderen bv, hoewel ik dat zou willen uitbreiden tot mensen in het algemeen.

De visie dat zelfmoord zwak is, vind ik toch te kortzichtig, ze nemen niet de moeite om zich in de mensen te verplaatsen, en dat is jammer.
Zelfmoord plegen is idd zwak voor de persoon die zelfmoord wil plegen. Die persoon is dus niet zwak, maar sterk ofsow (Kan ff niet op het juiste woord komen :/), als hij blijft leven.
Wegrennen voor alles is namelijk makkelijk. Om het onder ogen te zien moet je sterk zijn .

Maar het is maar hoe je het bekijkt hoor.
Wat jij nu typt kun je ook bekijken als kortzichtigheid.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 18:48
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
rene-gn schreef:

je bent wat je gelooft wat je bent, zo onstaat anorexia.
Untill proven otherwise, im god, we all are gods.
*Starts playing "Moby, We Are All Made Of Stars"
Nu ff serieus: waarom zou een mens te zwak zijn om god te zijn?
Het is maar hoe je het bekijkt, welke waarde je aan het woord "god" bind.

Sadisme is een erg raditionele godsdienst denk ik

Misschien heb je hier gelijk, misschien hebben ze zich wel verplaatst in zulke gevalen en vonden ze dat het individu hulp had moeten zoeken.
Ik ben geen sadist ofzo, maar ik moest dit ff recht zetten
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 21:09
sublime
sublime is offline
Citaat:
zomer schreef:

dus als je gelooft dat er meer is tussen hemel en aarde moet je maar gewoon christen worden? zou wel dé oplossing zijn voor de godsdienstoorlogen denk ik... want het 'probleem' is denk ik dat iederen dat 'iets' tussen hemel en aarde anders ziet. dat kun je dus niet in het hokje christendom stoppen....
vind dat eerlijk gezegd een beetje een raar idee...
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 14:51
Zdubbel
Zdubbel is offline
Citaat:
DreamLord schreef:

Heb je die site ook gelezen? Of alleen maar bekeken?
Begrijp je ook wat je gelezen hebt? Als je het gelezen hebt natuurlijk.

Ik hoop dat een satanist jou nooit tegenkomt...

[EDIT]
Na het zien van je sig "doe eens niet zo negatief over christenen" moet ik nog even iets zeggen.
Je bent een hypocriet ventje .

En DOOR jou krijgen christenen een nog slechtere naam.
[/EDIT]
Helemaal mee eens..
Oud 27-07-2002, 15:06
Verwijderd
Citaat:
zomer schreef:
Ik las laatst dat hier iemand satanist was, maar nu heb ik eigenlkijk maar bar weinig kennis over satanisten maar ik weet wel dat er bar weinig positiefs in die bewegingen te vinden is. En dat begrijp ik dus niet want wie gaat er nou naar een beweging die opgericht is om negatief te doen?

...ik hoop niet dat jij "maar gewoon christenen bent geworden omdat je geloofd dat er meer is tussen hemel en aarde" .... anders vind ik je bij deze vrij simpel van geest. Lijkt me toch vrij logisch dat je gaat nazoeken naar iest waar jij je echt in kunt vinden ...

mzzls zomer
Verder overigens vrij weinig zinnigs te zeggen maar ik struikelde enigzins over dat ene zinnetje....

*heeft het idee dat de populariteit van stromingen als satanisme nogal samenvalt met de steeds snellere afbrokkeling van het christendom.. Over een aantal generaties zal het christendom denk ik, zeker in west europa, zo ongeveer alle aanhang zijn verloren...en mensen blijven toch zoeken naar een soort van leidraad.. maargoed .. ik leef liever m'n eigen leven met (tot zover mogelijk) m'n eigen leefregels ;-)

(overigens ga ik me zo dalijk maar eens verdiepen in het satanisme.. )
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 18:27
Verwijderd
Citaat:
zomer schreef:
Ik heb net ff die site beken en ik hoop nooit een satanist tegenkom want volgens mij die mensen wel heeel erg egoisties en alles behalve openartig..
Die mensen zijn openhartig tegen mensen die het verdienen. En btw: Ieder mens is egoïstisch

Citaat:
verder vind ik echt gewoon dat die mensen een beetje ziek zijn ofzo maarja sorry dak zo negatief ben hoor maar ik kan gewoon niet vatten dat mensen zoiets zieks kunnen bedenken...
Het Christendom is pas ziek. Ik heb Satanisten nog nooit oorlog lopen voeren omdat ze denken dat hun manier beter is ..

En hou alsjeblieft je mond over dingen waar je niets van weet. Ten eerste geloven Satanisten helemaal niet in God, de Duivel of whatever, Die geloven in hun eigen kracht.

Er zijn wel mensen die de duivel aanbidden maar dat zijn GEEN Satanisten, dat zijn Satanen..

Satanisme richt zich op eigen kracht, individu en heeft een logisch oorzaak-gevolg gevoel.
Als iemand mij niet respect, krijgt ie geen respect terug.
Als iemand bij mij inbreekt heb i het recht hem een kogel door z'n kop te jassen, hij weet namelijk dat ie fout bezig is.

Het Satanisme stelt je geheel vrij in je keuze, zolang je de consequenties maar aanvaard. Het Satanisme heeft geen 'persoon' die je zal straffen als je niet doet wat hij zegt.

The Final Judgement Is Yours..

Verder zijn ze geheel gericht op eigen verantwoordelijkheid. Je kunt je daden niet afschuiven op iemand anders. Als jij inbreekt, is het JOUW schuld dat je in elkaar wordt geramt..

Ze zijn fel tegen kindermishandeling en dierenmishandeling. Ze willen dat de kerk belasting gaat betalen.

Naja en ik kan nog wel uren doorgaan. Zo slecht is het Satanisme niet. Het is gewoon realistisch, en niet zo bedrieglijk als het Christendom ofzow.. En vooral: Het Satanisme is NIET hypocriet, zij geven tenminste toe dat ze egoïstisch zijn..

Naja nogmaals, praat niet over dingen die je niet kent!! PLEASE!!
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 18:54
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:

verhaal
ik wist niet zoveel van satanisme maar ik heb die verklaringen, zonden en regels eens doorgenomen en ik was het met bijna alles eens; alleen regel 7 ("erken de krachten der magie...alles weer verliezen") vind ik toch weer wat te 'gelovig' klinken; een soort hel-dreigement waar juist het christendom (terecht) om bekritiseerd wordt.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 19:02
McCaine
McCaine is offline
Kerken betalen geen belasting als een non-profit organisatie. Dat heeft met hun christelijke status vrij weinig te maken.
Oud 27-07-2002, 19:53
Onorthodox
Onorthodox is offline
Citaat:
Just Johan schreef:

ik wist niet zoveel van satanisme maar ik heb die verklaringen, zonden en regels eens doorgenomen en ik was het met bijna alles eens; alleen regel 7 ("erken de krachten der magie...alles weer verliezen") vind ik toch weer wat te 'gelovig' klinken; een soort hel-dreigement waar juist het christendom (terecht) om bekritiseerd wordt.
7: Erken de krachten der magie indien u deze krachten succesvol heeft gebruikt om datgene te verkrijgen wat u wenste. Indien u echter deze krachten ontkent nadat u ze met succes heeft gebruikt, zult u alles weer verliezen.

LoL, je laat wel het mooiste stukje weg he.
Je hoeft die krachten alleen maar te erkennen als je ze gebruikt hebt.

Dus wat je hier nu typt is totale bull-shit.
En zo te merken weet je er nog steeds niet veel vanaf.

Lezen alleen is niet genoeg, je moet het ook begrijpen .

Laatst gewijzigd op 27-07-2002 om 19:56.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 20:00
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
Onorthodox schreef:

7: Erken de krachten der magie indien u deze krachten succesvol heeft gebruikt om datgene te verkrijgen wat u wenste. Indien u echter deze krachten ontkent nadat u ze met succes heeft gebruikt, zult u alles weer verliezen.

ik liet het middelste stukkie weg omdat ik geen zin had om het helemaal over te typen; de site is namelijk beveiligd tegen knippen en plakken en ik kon de bron niet makkelijk inzien (ja heb ik dan wel weer een proggie voor maar ik vond de manier die ik bij nederlands geleerd had wel netjes genoeg)

het enige dat ik ervanaf weet is dat ik het met de meeste regels eens was maar niet met het erkennen van magie (of ik het nou zelf gebruikt heb of niet ) dus wat mis ik nu waardoor mijn reply totale bullshit is geworden?

vind je dan niet dat het klinkt als een "je hebt al het goede wat je nog gaat overkomen van god gekregen dus bid maar anders neemt ie je alles weer af" ?

Laatst gewijzigd op 27-07-2002 om 20:03.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 20:09
Onorthodox
Onorthodox is offline
Citaat:
Just Johan schreef:

ik liet het middelste stukkie weg omdat ik geen zin had om het helemaal over te typen; de site is namelijk beveiligd tegen knippen en plakken en ik kon de bron niet makkelijk inzien (ja heb ik dan wel weer een proggie voor maar ik vond de manier die ik bij nederlands geleerd had wel netjes genoeg)

het enige dat ik ervanaf weet is dat ik het met de meeste regels eens was maar niet met het erkennen van magie (of ik het nou zelf gebruikt heb of niet ) dus wat mis ik nu waardoor mijn reply totale bullshit is geworden?
Citaat:
vind ik toch weer wat te 'gelovig' klinken; een soort hel-dreigement
Dat dus, dat is bull-shit.
En wat je weg laat is dus net hetgene waar het om draait.
Mensen die die regels niet kennen weten niet wat je weglaat en daardoor ontstaan dus misverstanden. Misverstanden over het Satanisme ed. En die zijn er toch al zoveel.
Snap je het al of moet ik het nog verder uitleggen?

En wat je nu zegt is wederom totale bull-shit.
Want de regel klopt gewoon. Je hoeft er niet in te geloven.
Of je hoeft het niet te erkennen. Maar dat is beide hetzelfde .

Maar de mensen die het gebruikt hebben mogen het niet ontkennen omdat ze daarmee bepaalde dingen op het spel zetten. Zoals het verliezen van alles wat ze bereikt hebben dankzij die magie.
Dus als jij nog nooit magie hebt gebruikt is die regel niet eens van toepassing voor jou.

En nu type ik eigenlijk hetzelfde als die regel, maar misschien iets duidelijker

Laatst gewijzigd op 28-07-2002 om 00:33.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 20:13
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
satanist klinkt niet slecht... - maar ik heb iets beters...
(uitspraak is uiteraard subjectief, anders stoot ik iemand nog us voor de kop)

atheïst
Oud 27-07-2002, 20:15
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
Onorthodox schreef:

Dat dus, dat is bull-shit.
En wat je weg laat is dus net hetgene waar het om draait.
Mensen die die regels niet kennen weten niet wat je weglaat en daardoor ontstaan dus misverstanden. Misverstanden over het Satanisme ed. En die zijn er toch al zoveel.
Snap je het al of moet ik het nog verder uitleggen?

En wat je nu zegt is wederom totale bull-shit.
Want de regel klopt gewoon. Je hoeft er niet in te geloven.
Of je hoeft het niet te erkennen. Maar dat is beide hetzelfde .

Maar de mensen die het gebruikt hebben mogen het niet erkennen omdat ze daarmee bepaalde dingen op het spel zetten. Zoals het verliezen van alles wat ze bereikt hebben dankzij die magie.
Dus als jij nog nooit magie hebt gebruikt is die regel niet eens van toepassing voor jou.

En nu type ik eigenlijk hetzelfde als die regel, maar misschien iets duidelijker
ehh okay...

maar gaat het satanisme dan uit van het bestaan van magie?; dat bedoel ik eigenlijk; dat lijkt me nogal raar. nou klopt die regel inderdaad wel in beide gevallen maar waarom zou je het specifiek noemen als het geen onderdeel van het concept is. (sorry is als dit weer bull-shit is)
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 20:22
Onorthodox
Onorthodox is offline
Citaat:
Just Johan schreef:

ehh okay...

maar gaat het satanisme dan uit van het bestaan van magie?; dat bedoel ik eigenlijk; dat lijkt me nogal raar. nou klopt die regel inderdaad wel in beide gevallen maar waarom zou je het specifiek noemen als het geen onderdeel van het concept is. (sorry is als dit weer bull-shit is)
Het wordt niet ontkent.
Dat is iedere Satanist voor zichzelf.

En waarom het er staat weet ik niet.
Kheb het namelijk niet geschreven
En het boeit me ook vrij weinig

Laatst gewijzigd op 27-07-2002 om 23:30.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 00:25
Verwijderd
Citaat:
Onorthodox schreef:

Nee, ze bedoelen hier iets anders. Ze bedoelen dat als je dan toch zo flink bent om de magie te gebruiken, dat je het dan ook maar moet erkennen.
En je kunt wel de kracht van magie gaan erkennen, maar als je het toch niet gebruikt heb je er niets aan.
Dit is niet bedoeld als dreigement. Het is gewoon zo. Want als je het gaat ontkennen, geloof je het dus blijkbaar niet.En met vele vormen van magie is het gewoon een must dat je zelf in de kracht gelooft. Als je het heel spottend wilt vergelijken dan kun je dat doen met een placebo. Alleen als je er zelf in gelooft werkt het.
Maargoed, dat is een foute vergelijking..

Hier is wel weer van toepassing dat de Satanist zelf mag kiezen. Wel of niet erkennen van de magie. Maar ook moeten ze zelf verantwoordelijkheid dragen voor daden. Dus als jij de magie gaat ontkennen, dan raak je het kwijt. Oorzaak-gevolg.
En als je er het niet erkent en ook niet gebruikt, en het daarmee ook niet erkent (wat niet wil zeggen dat je het ontkent!), gebeurt er ook niets..
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 00:40
Onorthodox
Onorthodox is offline
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:

Nee, ze bedoelen hier iets anders. Ze bedoelen dat als je dan toch zo flink bent om de magie te gebruiken, dat je het dan ook maar moet erkennen.
En je kunt wel de kracht van magie gaan erkennen, maar als je het toch niet gebruikt heb je er niets aan.
Dit is niet bedoeld als dreigement. Het is gewoon zo. Want als je het gaat ontkennen, geloof je het dus blijkbaar niet.En met vele vormen van magie is het gewoon een must dat je zelf in de kracht gelooft. Als je het heel spottend wilt vergelijken dan kun je dat doen met een placebo. Alleen als je er zelf in gelooft werkt het.
Maargoed, dat is een foute vergelijking..

Hier is wel weer van toepassing dat de Satanist zelf mag kiezen. Wel of niet erkennen van de magie. Maar ook moeten ze zelf verantwoordelijkheid dragen voor daden. Dus als jij de magie gaat ontkennen, dan raak je het kwijt. Oorzaak-gevolg.
En als je er het niet erkent en ook niet gebruikt, en het daarmee ook niet erkent (wat niet wil zeggen dat je het ontkent!), gebeurt er ook niets..
Na een aantal keer dit gelezen te hebben weet ik eigenlijk niet je wil. Of wat nou precies de bedoeling is.
Want ik bedoel zo ongeveer hetzelfde...

En als iemand iets niet geloofd zal hij het niet toepassen en zal hij het ook niet erkennen. Wat me overigens vrij logisch lijkt.

Laatst gewijzigd op 28-07-2002 om 02:29.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-07-2002, 09:09
Hippielove
Hippielove is offline
Satanisme is een levensstijl. Ik heb me er ook een tijd toe aangetrokken gevoeld. Het biedt mij echter niet wat ik zoek. Veel mensen oordelen zoals jij. Zeggen dat het negatief is, terwijl ze er niets over weten. Vervolgens wil je ze het uitleggen, maar willen ze er niets over weten. Makkelijk hoor, iets wat je niet kent veroordelen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten