Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Hm, maar bijna alle antwoorden in het boek zijn precies het tegenovergestelde van wat ik denk. (sdekivit; moleculen he, waarschijnlijk vond jij dat ook een chaos-vak)
Maar ik geloof dat ik al snap hoe het zit. De groepen zitten ruimtelijk gerangschikt. De groepen van boven naar beneden staan "naar voren" en de groepen aan de zijkant "naar achteren". Als je dan van boven af naar het molecuul zou kijken draaien de nummers van de groepen dus wel naar rechts -> R. (Ik kan het niet heel goed ruimtelijk uitleggen, maar ik hoop dat het een beetje overkomt.) |
![]() |
|
![]() |
nou de groepen die aan de 'zijkanten' staan komen naar voren uit het vlak, terwijl de verticale geplaatste groepen naar achteren uit het vlak komen.
Ik heb het cursusboek van moleculen er eens bij gepakt. Je moet zoals gezegd de groep met de laagste prioriteit gebruiken om de configuratie te bepalen. Kijk dan in de richting van deze groep om de configurate te bepalen. --> dus kijkend in de richting van de H komt de Br-groep ook naar voren uit het vlak en krijg je dus een draairichting naar rechts: R (ik wijzig daarom mijn eerdere reply naar aanleiding van het blokboek moleculen) ik vond het destijds een goede cursus overigens. Vooral het biochemiegedeelte is erg belangrijk (van moleculen A dan en een deel uit moleculen B) |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|