Ik heb er niets op tegen, mits ze goed verzorgd worden en genoeg aandacht krijgen.
Heb zelf een tijd lang ratten gehad, die liet ik als ik thuis was altijd loslopen op m'n kamer. Wel altijd uitkijken met kabels e.d

De eerste rat die ik had zat alleen, maar die nam ik echt overal mee naartoe. In de kroeg waar ik hem wel eens mee naartoe nam vonden mensen het in het begin nogal raar, maar later werd de kroeghond weggestuurd zodat m'n rat veilig over de bar kon lopen
Toen die dood ging heb ik later nog 4 ratten gehad, maar dan met 2 tegelijk. Ook omdat ik toen wat minder tijd had voor ze en ze dan altijd een maatje hadden om mee te spelen.
Op 1 na zijn ze ook allemaal vrij ver boven gemiddeld oud geworden.
Een rat leeft gemiddeld zo'n 2 jaar (groot nadeel van zo'n beestje vind ik). 2 Hebben het gered tot iets boven de 3 jaar en de eerste die ik had zelfs tot over de 4, wat volgens de dierenarts eigenlijk nooit voor kwam
Ik zie eigenlijk niet waarom je niet van die beestjes zou nemen, mits je er goed voor zorgt uiteraard

Vond het zelf altijd erg leuk gezelschap en heb vaak gelachen om de acties die ze af en toe hadden
Heb ook veel konijnen gehad, heb ze niet eens allemaal een naam gegeven omdat ik dat toch niet kon onthouden

Die hielden we buiten in een groot hok met een ren er aan vast en af en toe lieten we ze binnen lopen, nooit last van gehad en ook erg leuk.
Heb nu bijna geen beestjes meer, alleen nog een hond en een schildpad. Maar nu ik dit zo typ zit ik er toch aan te denken weer ratten te nemen
[edit] oeps, langer dan ik dacht