Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2008, 13:47
Obezyanka
Obezyanka is offline
Hoe denken jullie daarover? Mijn ouders zijn er tegen, daarom mag ik ook geen hamster of zo

Ik heb wel twee lieve katten, maar die zijn van ons allemaal en ik zou graag een dier voor mezelf willen..

Vrienden van mij hebben wel hamsters, muizen of gerbils en die gaan er ook op een vriendelijke manier mee om. Dus niet dat ze er nooit uitgehaald worden enz en het hok wordt ook vaak genoeg verschoond.

Een tijdje terug had mijn oma's cavia jonkies en zouden we er bijna eentje krijgen. Mijn ma was al helemaal om, maar mijn vader werd echt kwaad en nu zijn ze dus allebei weer tegen..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2008, 15:45
Lotte
Lotte is offline
Mijn ouders vonden het ook niet goed. Toch mocht ik een keer een stel gerbils toen ik 15 was ofzo. Mijn vader heeft toen wel een veels te grote kooi gekocht zodat ze konden bewegen. Als je ratten koopt kunnen die volgens mij gewoon los rondlopen als je thuis bent. Misschien is dat wat.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 00:27
Verwijderd
Mijn ouders vonden het wel goed en we hebben ze ook wel gehad, maar ik vind het eigenlijk zélf maar sneu. Hoe je het ook wendt of keert, een leven in zo'n kooitje blijft toch maar heel beperkt en als je niet echt uren per dag met je dier in de weer bent, weet ik ook niet hoe bevredigend het is. Ik zou er gewoon niet aan beginnen eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 11:41
Verwijderd
Mijn ouders zijn geen hippies, maar ze vonden dat we al genoeg dieren hadden. En toen kocht ik gewoon een hagedis en mijn moeder vond hem niet eng.

Het cared mij weinig wat mensen vinden van dieren in hokjes. Ik heb een aquarium en een terrarium en die beesten vermaken zich prima tot nu toe
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 14:25
Sherco
Sherco is offline
Mijn ouders waren er altijd op tegen, en na talloze generaties ratten, hamsters en konijnen wezenloze, dikke, treurige beestjes zien worden ben ik er eigenlijk ook op tegen, tenzij je er goed voor zorgt.
Heel hypocriet heb ik dan wel zelf een stel vissen in een aquarium, maar ik heb wel het idee dat die hun omgeving minder "ervaren" dan zoogdiertjes in een hokje. En ik wilde toch íets levends in mijn kamer, als een kat onmogelijk is...
Oud 17-03-2008, 15:19
Henkje
Henkje is offline
Ik heb eeuwen moeten zeuren om een huisdier bij mijn ouders. Dit omdat mijn broertje asmatisch is en absoluut niet tegen haren enzo kan. Toen mijn ouders 12,5 jaar getrouwd waren, mochten we een konijntje zolang die maar buiten bleef. We hebben een gigantische ren gebouwd waar die overdag in zat en alleen 's nachts in het hok.
Oud 17-03-2008, 16:55
uhz
uhz is offline
bij ons zitten de papegaaien [9 in huis en 80 buiten in binnen/buiten vollieres] allemaal in kooien. sommige samen en sommige alleen.

bij ons beschouwen de meeste papegaaien de kooi echt als hun eigen huisje. meestal als als de deurtjes openstaan, klimmen ze er even uit en gaan ze vanzelf weer naar binnen.

uit ervaring met papegaaien heb ik dus niets tegen op kooien, zolang er voor word gezorgd dat dit een schone, ruime omgeving is waarin ze zich niet vervelen.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2008, 20:20
MTpower
MTpower is offline
Ik heb er niets op tegen, mits ze goed verzorgd worden en genoeg aandacht krijgen.
Heb zelf een tijd lang ratten gehad, die liet ik als ik thuis was altijd loslopen op m'n kamer. Wel altijd uitkijken met kabels e.d
De eerste rat die ik had zat alleen, maar die nam ik echt overal mee naartoe. In de kroeg waar ik hem wel eens mee naartoe nam vonden mensen het in het begin nogal raar, maar later werd de kroeghond weggestuurd zodat m'n rat veilig over de bar kon lopen

Toen die dood ging heb ik later nog 4 ratten gehad, maar dan met 2 tegelijk. Ook omdat ik toen wat minder tijd had voor ze en ze dan altijd een maatje hadden om mee te spelen.
Op 1 na zijn ze ook allemaal vrij ver boven gemiddeld oud geworden.
Een rat leeft gemiddeld zo'n 2 jaar (groot nadeel van zo'n beestje vind ik). 2 Hebben het gered tot iets boven de 3 jaar en de eerste die ik had zelfs tot over de 4, wat volgens de dierenarts eigenlijk nooit voor kwam

Ik zie eigenlijk niet waarom je niet van die beestjes zou nemen, mits je er goed voor zorgt uiteraard
Vond het zelf altijd erg leuk gezelschap en heb vaak gelachen om de acties die ze af en toe hadden

Heb ook veel konijnen gehad, heb ze niet eens allemaal een naam gegeven omdat ik dat toch niet kon onthouden
Die hielden we buiten in een groot hok met een ren er aan vast en af en toe lieten we ze binnen lopen, nooit last van gehad en ook erg leuk.

Heb nu bijna geen beestjes meer, alleen nog een hond en een schildpad. Maar nu ik dit zo typ zit ik er toch aan te denken weer ratten te nemen

[edit] oeps, langer dan ik dacht
Oud 20-03-2008, 17:08
Verwijderd
Ik vind dat het best kan, al moet je zo'n beestje dan natuurlijk niet laten verpieteren in z'n hokje.
Ik ken mensen die eigenlijk alleen maar het hok van hun hamster schoonmaakten, maar die hamster zelf nooit oppakten ofzo. Ik bedoel, wat heb je dan aan zo'n huisdier, dan houd 'ie je alleen maar 's nachts uit je slaap

Dus ja, het mag van mij best als je het hok maar regelmatig verschoont en het beest erin maar genoeg aandacht geeft
Met citaat reageren
Oud 23-03-2008, 10:42
strontkind
strontkind is offline
tja het ligt er aan wat voor beeld je hebt van een hok.
ik heb twee gerbils, in twee kooien want ze kunnen niet samen. de een heeft een glazen bak met daarop verdiepingen, de andere een grote kooi met alleen begane grond zeg maar, maar die heeft wel een loopradje wc rolletjes en buizen erin om te spelen.
ook moet je de kooi af en toe anders inrichten, om verveling tegen te gaan. of ergens wat lekkers in verstoppen. ook regelmatig eruit halen.

mn ouders waren eerst ook tegen kooi dieren *k woon nu op mezelf dus hun mening is /care haha*

ze hebben wel een grote voliere in de tuin nu, met ong. tien parkieten. en een cavia en konijn samen in een groot hok in de kamer. die zijn er savonds altijd uit. ze hebben een looptrapje gemaakt zodat ze in en uit de kooi kunnen. ze gaan vanzelf in het hok liggen als ze moe zijn, dus ze ervaren hun kooi niet als een gevangenis ofzo.
Reageren

Regels voor berichten