Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2008, 16:28
Verwijderd
Ik heb een C-schijf van 6 Gb (en daarbij een nog wat grotere D-schijf).
Een tijdje geleden was C bijna vol en heb ik hier hulp gehad met het 'opschonen' ervan. Ik genruik nu dagelijks Ccleaner en de vrije schijfruimte is een tijdje stabiel rond de 1.20 Gig geweest.
De laatste tijd is het echter snel teruggelopen naar 1 Gig en daarom wilde ik messenger van C naar D overzetten. Echter, het gedownloade bestand had ik dan wel opgeslagen op D, qua installatie had ik geen keuze en nu is er nog 860 Mb vrij op C.
Ik wil wat meer ruimte maken, maar weet niet hoe.
Mijn documenten, muziek etc heb ik al zoveel mogelijk naar D overgezet, maar wat kan ik verder nog doen?
Kan ik bv (als ik de cdrom nog kan vinden) office naar D verplaatsen? En dingen van Java?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-03-2008, 17:11
Verwijderd
Hm, ik had al een tijd geen systeemherstel uitgezet...
Heb het uitgezet, staat nu weer aan en er is weer 1.2 GB vrij!

Maar de vraag over het verplaatsen van office blijft staan!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2008, 17:39
Verwijderd
Volgens mij kun je Office installeren waar je wilt, dus ook op d:/office, of iets van die strekking. Kwestie van cd erin doen, alles deďnstalleren en daarna opnieuw installeren op de gewenste locatie.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2008, 20:21
Vinniebar
Vinniebar is offline
Je bureaublad valt waarschijnlijk ook onder C.
Misschien moet je dat op D proberen te krijgen...
Met citaat reageren
Oud 23-03-2008, 08:52
freyk
freyk is offline
Citaat:
Mijn documenten, muziek etc heb ik al zoveel mogelijk naar D overgezet, maar wat kan ik verder nog doen?
Ik vraag me af of je wel deze mappen op de goede manier verplaatst.
Je moet het niet kopieeren, maar met de rechtermuisknop op mijndocumenten-ikoon klikken -> eigenschappen en daar vind je een optie om de locatie te wijzigen.
(datzelfde geldt voor mijn muziek, maar die zit standaard in mijn documenten map)

Citaat:
Kan ik bv (als ik de cdrom nog kan vinden) office naar D verplaatsen? En dingen van Java?
Office en java kan je alleen verplaatsten om het te verwijderen, opnieuw de installatie te starten en tijdens de standaard locatie te wijzigen.
Zover ik het nog weet kan je de standaard locatie van msn niet wijzigen, maar ik kan het mis hebben omdat ik deze client niet gebruik.
Hier geldt, denk ik, hetzelfe voor java en office.
Tip: Wijzig bij iedere installatie de standaard locatie.

Wat je ook nog kan doen is het vergroten van de partitie (windows schijven) die je het meest gebruikt, maar dit kan best gevaarlijk zijn voor de bestanden die je op je partities hebt staan.
Persoonlijk heb ik de de livecd van GParted) met succes veel mogen gebruiken op 1 partie waar bestanden op staan (zonder te defragmenteren), maar niet op meerdere partities met bestanden.
Dus volg je de tip van de makers: Eerst de beide partities defragmenteren, voordat je ruimte van de d-schijf afsnoept d.m.v de livecd.

Laatst gewijzigd op 23-03-2008 om 09:24.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2008, 17:39
Koning
Koning is offline
Ik denk dat het redelijker is een grote C schijf te kopen, het spul kost niets en als het steeds om enkele honderden mb's gaat blijft het een eeuwig geklier.
Oud 27-03-2008, 20:40
DarkCat
DarkCat is offline
Koop alsjeblieft een nieuwe harde schijf! Een kleintje van 80G kost tegenwoordig geen rooie drol meer. En dan is het afgelopen met dat geschuif met bestanden
Wel windows opnieuw installeren, dat zuigt... heb je op die 'D-schijf' wel ruimte om een back-up te maken van al je belangrijke bestanden die je misschien onder my documents hebt opgeslagen, behalve wat je tot nu toe al hebt overgezet?
Oud 28-03-2008, 18:30
Verwijderd
Bedankt voor alle tips!
Ik wil geen extra schijf meer kopen, aangezien deze pc die investering niet meer waard is, denk ik.
Maar voorlopig doet 'ie het weer even. Hoop ik..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten