Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-03-2008, 10:59
Q
Q is offline
Weet iemand toevallig hoe het tegenwoordig met de XBOX360 gesteld is? Deze had natuurlijk zoals iedereen weet nogal wat probleempjes, allereerst met de hitte en een bepaalde heatsink op het mb.

Hebben ze nu alle problemen opgelost en is het veilig om een standaard XBOX360 te kopen of niet? En wat is het verschil precies met de 200 euro versie in vergelijking met de duurdere versies?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-03-2008, 14:37
Dinalfos
Dinalfos is offline
De problemen zijn er nog steeds, zelfs bij de Elite, maar wel flink gereduceerd.

De standaard versie van 200 euro is pure rotzooi. Geen harde schijf = instant fail. Je bent beter af met de Premium editie, want die heeft 20 GB. Dat lijkt weinig, maar de meeste mensen hebben gelukkig niet veel nodig.
Oud 31-03-2008, 17:03
Verwijderd
ik heb mijn xbox al een jaartje en heb nog nergens problemen mee gehad
Met citaat reageren
Oud 31-03-2008, 18:06
Koning
Koning is offline
Citaat:
Ja dat zegt toch helemaal geen ene flikker.
Oud 31-03-2008, 18:13
Q
Q is offline
Citaat:
Nee dat niet, maar het is wel goed om te horen dat er wel XBOXen gemaakt zijn die het wel doen
Met citaat reageren
Oud 31-03-2008, 21:09
Verwijderd
Citaat:
dat zegt dat er niet met iedere xbox gezeik is
Met citaat reageren
Oud 31-03-2008, 21:09
Verwijderd
al gebruik ik hem ook niet bijzonder vaak, uurtje of 3 per week
Met citaat reageren
Oud 31-03-2008, 21:52
Koning
Koning is offline
Citaat:
dat zegt dat er niet met iedere xbox gezeik is
Ja dat vraagt hij toch niet? Hij wil gewoon weten of er nu écht iets is gedaan met het probleem en het antwoord is nee.
Oud 01-04-2008, 01:16
Verwijderd
Citaat:
Ik heb mijne een ruime anderhalf jaar gehad zonder enig probleempje. tot hij dus 2 weken geleden is overleden. Dat jaar zegt dus inderdaad nogal weinig.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 12:52
Verwijderd
Citaat:
Ja dat vraagt hij toch niet? Hij wil gewoon weten of er nu écht iets is gedaan met het probleem en het antwoord is nee.
Wél. Er zitten in de laatste edities van de 360 een betere heatsink in. Ze worden gevonden op de Arcade, Premium en Elite versies.
Het is dus nog niet helemaal duidelijk welke 360 je moet kopen om verzekerd te zijn van de nieuwe heatsink. Wel heeft Ben Heck (even googlen) een simpele manier gevonden om erachter te komen (zonder je garantie kwijt te raken) hoe je kan kijken of je de nieuwe heatsink wel of niet hebt.
De nieuwe heatsink heeft er ook voor gezorgd dat Heck zijn 360-laptop veel minder last heeft van overhitten.
Buiten het miljard dat Microsoft heeft uitgetrokken om gedupeerde klanten te helpen staat dus ook de verdere ontwikkeling van de 360 niet stil.
Het antwoord is dus ja!
Verder hebben de meeste 360's nu sowieso standaard een HDMI-poort erin zitten, is Microsoft bezig met de Blu-Ray software en spelers en gaan er ook steeds sterkere geruchten dat er nieuwe moederborden en eventueel zelfs een ingebouwde voeding aan zitten te komen.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 18:56
Verwijderd
Citaat:
niet zo zeiken koning, hij vraagt of het veilig is een standaard xbox te kopen en ik zeg daarop dat mijn xbox nooit problemen heeft gegeven, oftewel, dat ik denk dat dat wel kan
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Wél. Er zitten in de laatste edities van de 360 een betere heatsink in. Ze worden gevonden op de Arcade, Premium en Elite versies.
Het is dus nog niet helemaal duidelijk welke 360 je moet kopen om verzekerd te zijn van de nieuwe heatsink. Wel heeft Ben Heck (even googlen) een simpele manier gevonden om erachter te komen (zonder je garantie kwijt te raken) hoe je kan kijken of je de nieuwe heatsink wel of niet hebt.
De nieuwe heatsink heeft er ook voor gezorgd dat Heck zijn 360-laptop veel minder last heeft van overhitten.
Buiten het miljard dat Microsoft heeft uitgetrokken om gedupeerde klanten te helpen staat dus ook de verdere ontwikkeling van de 360 niet stil.
Het antwoord is dus ja!
Verder hebben de meeste 360's nu sowieso standaard een HDMI-poort erin zitten, is Microsoft bezig met de Blu-Ray software en spelers en gaan er ook steeds sterkere geruchten dat er nieuwe moederborden en eventueel zelfs een ingebouwde voeding aan zitten te komen.
beter laten ze die voeding buiten dat ding bungelen, de PS3 is echt een bakbeest tegenover de 360 en dat is puur en alleen doordat de voeding er in zit

maar sowieso is op de service van microsoft weinig op te merken, als ik denk dat er een probleem met mijn xbox is halen ze 'm op en vervangen ze de onderdelen die door ouderdom verslijten, dus dikke prima
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 21:47
Koning
Koning is offline
Citaat:
niet zo zeiken koning, hij vraagt of het veilig is een standaard xbox te kopen en ik zeg daarop dat mijn xbox nooit problemen heeft gegeven, oftewel, dat ik denk dat dat wel kan
Dat baseer je op één mening tegen over talloze gevallen waar dat wel mis ging.

Citaat:
Het antwoord is dus ja!
Het is nog niet de complete oplossing. Ze lopen nogsteeds vast.
Oud 01-04-2008, 22:08
Mobius
Mobius is offline
Heb je problemen die je eruit wilt gooien, Koning?

Ontopic: een vriend van me had hem één week, toen liep het ding vast. Duurde anderhalve week voordat hij een nieuwe had. Ik twijfel ook nog steeds of ik hem wil hebben, de leukste games komen toch ook wel gewoon op de PC uit, heb niet voor niets vorige maand een quadcore aangeschaft.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 11:30
Q
Q is offline
Citaat:
Heb je problemen die je eruit wilt gooien, Koning?

Ontopic: een vriend van me had hem één week, toen liep het ding vast. Duurde anderhalve week voordat hij een nieuwe had. Ik twijfel ook nog steeds of ik hem wil hebben, de leukste games komen toch ook wel gewoon op de PC uit, heb niet voor niets vorige maand een quadcore aangeschaft.
Quadcore, leuk voor servers en sommige toepassingen maar games gebruiken dat toch niet.

Het image van de XBOX is imho erg slecht, ik wil heel graag GTAIV spelen en de XBOX is dus de "goedkoopste" manier, maar zo'n brak apparaat waarschijnlijk toch niet. Het zal alleen nog erg lang duren voordat die op de PC komt.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 12:05
Verwijderd
Citaat:
Tja. Ik heb er iig nog nooit last van gehad, alleen een game die vast liep maar toen kon ik nog gewoon terug naar het dashboard.
Verder heeft 1 vriend van mij (die de launch versie had), wel veel last gehad. Nu hij een nieuwere versie heeft aangeschaft, ook niet meer.
2 andere vrienden van mij hebben een 2e hands gekocht en ook buiten een enkele vastloper van een game geen last gehad.
Een andere vriend van me heeft ook een 2ehands 360 die krassen maakte. Microsoft kwam hem ophalen, nieuwe cd-drive erin en klaar.

Citaat:
Quadcore, leuk voor servers en sommige toepassingen maar games gebruiken dat toch niet.

Het image van de XBOX is imho erg slecht, ik wil heel graag GTAIV spelen en de XBOX is dus de "goedkoopste" manier, maar zo'n brak apparaat waarschijnlijk toch niet. Het zal alleen nog erg lang duren voordat die op de PC komt.
Én de 360 heeft extra downloadable content itt de ps3.
Verder kan je voor 2 tientjes ook een goede extra cooler kopen om achterop te klikken. Zoverlies je dus niet je garantie die Microsoft ook nog eens standaard met 2 jaar (dus 3 in totaal) heeft verlengd. Wel maakt ie dan nog meer herrie, maar wanneer je niet direct naast je 360zit en je een goede sound installatie hebt, hoor je dat waarschijnlijk toch niet boven de herrie van GTAIV uit .
Geef je niks om je 3 jaar garantie, dan knal je gewoon intern heel makkelijk een betere én stillere cooler erop voor 2 tientjes. Eventueel met leuke kleurtjes .

De 360 heeft wel een slecht imago ja, maar de cd-kras problemen zijn al opgelost. De warmte problemen wordt ook hard aan gewerkt en ze doen ook hun best om de gedupeerde zo goed en snel mogelijk te helpen.
En van wat ik in het PS3 topic hoor over vastlopers na de 1e dag, klinkt nu ook niet echt positief voor een apparaat dat 2 jaar later uitkomt en slechts matig qua hardware beter is aan de 360 (om maar niet te spreken over bv. de online services, de dualshock 3 controllers waar men op moet wachten etc.).

Laatst gewijzigd op 02-04-2008 om 12:13.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 12:09
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Mijn vorige bakkie was een Pentium IV. Nieuwe games draaiden er al niet meer op. Hier draait alles op. Games gebruiken het inderdaad (nog) niet, maar daar komt wel verandering in.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 12:11
Blaf
Blaf is offline
Citaat:

Dat was ook eerst zo met dual core maar nu staat het zelfs bij de vereiste systeemeisen van bv assasins creed.(teminste dat dacht ik)
Verwijderd
Wat even compleet vergeten wordt in de hele discussie of MS er wel of niet iets aan gedaan heeft, is dat MS een dieshrink heeft doorgevoerd (of ja, hun cpu-leverancier) + de verbeterde heatsink en een aantal andere aanpassingen.
Dus ja, er is wel degelijk iets aan gedaan en het is wat dat betreft net zo veilig een X-Box360 aan te schaffen als een PS3.
Met citaat reageren
Verwijderd
Kreeg vandaag belletje van mn pa dat de 360 weer braaf thuis afgeleverd is. Van het weekend er maar even speciaal voor bij de ouders langs. Toch best netjes, dat was nieteens anderhalve week dat ie weg is geweest. nu maar hopen dat het wel fatsoenlijk gefixed is dan..
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 12:29
Koning
Koning is offline
Maar er zou toch weer een nieuwe versie uit komen? Dan wacht ik daar liever op.. Alhoewel, komt de volgende GEN dan ook niet al eens?
Oud 02-04-2008, 12:32
Blaf
Blaf is offline
Citaat:
Maar er zou toch weer een nieuwe versie uit komen? Dan wacht ik daar liever op.. Alhoewel, komt de volgende GEN dan ook niet al eens?
Na 2 jaar en een paar maandjes al? lijkt me nog een beetje vroeg.
Oud 02-04-2008, 14:44
Verwijderd
Citaat:
De enige 'nieuwe' versie is vziw de HALO editie en die is al een tijdlang uit.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 17:48
Verwijderd
Citaat:
Dat baseer je op één mening tegen over talloze gevallen waar dat wel mis ging.

klopt, maar al is er een probleem, je kunt toch wel anderhalf weekje zonder xbox?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 18:14
Verwijderd
Citaat:
is Microsoft bezig met de Blu-Ray software en
untrue
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-04-2008, 00:06
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:

Ik heb zelf een X-box, al een jaartje, denk ik, en die werkt prima. Hij loopt weleens vast, maar dat ligt geloof ik voornamelijk aan het spelletje, aangezien het echt bij één specifieke cd is. Verder heb ik er nooit problemen mee, terwijl ik toch regelmatig een behoorlijk aantal uur achter elkaar speel.

Het zegt dus niks over de X-box in het algemeen, maar het is absoluut niet noodzakelijk om er problemen mee te krijgen.
Oud 03-04-2008, 06:35
Verwijderd
Citaat:
Is dat dan zooo speciaal?
Citaat:
En van wat ik in het PS3 topic hoor over vastlopers na de 1e dag, klinkt nu ook niet echt positief voor een apparaat dat 2 jaar later uitkomt en slechts matig qua hardware beter is aan de 360 (om maar niet te spreken over bv. de online services, de dualshock 3 controllers waar men op moet wachten etc.).
Denk eerder dat die vastgelopenheid eerder aan de game ligt dan aan het apparaat zelf. Dus bad programming. Zoals ook aangegeven was, was dat voor een update dat het vast liep.. Heb namelijk zelf geen last gehad van vastlopers.

Online services worden vernieuwd, dus ook wel verbeterd, heb hier zelf verder geen problemen ondervonden, magoed zolang heb ik em nog niet dus echt zeker kan ik niet zijn

DS3, nagoed, daar heb ik zelf weinig mee, verschild per persoon. Ook van wat ik lees op andere sites. De één vindt een xbox controller fijn, de andere een ps2/3 controller. Heb ook een ps2, en veel gaf ik niet om de vibi functie, dus ik mis het niet. imo vind ik de sixxas lekker licht en fijn. Was wel ff wennen, magoed, dat komt omdat ik een muis/keyboard gewent ben

Ik denk dat je gewoon voor jezelf een keuze moet maken, iedereen heeft een eigen mening hierover en zo kun je uren/dagen/maanden/jaren over doorgaan, maar uiteindelijk komt het er op neer wat jezelf fijn vind.
Probeer bij vrienden/kennissen/familie die een xbox of ps hebben, uit te proberen/testen wat je fijner vind. Miss dat je zo tot een keuze komt
Succes!
Met citaat reageren
Oud 03-04-2008, 23:13
Verwijderd
Citaat:
untrue
Microsoft heeft al eens gezegd dat de 360 een externe Blu-Ray gewoon aan zou kunnen. Maar dat was 2 jaar geleden.

Na de recente geruchten die zeiden dat er een Blu-Ray drive zou komen, heeft Microsoft alleen ontkennend gereageerd op het gerucht dat Lite-On die drives zou gaan maken en dat er een interne drive zou komen.
En dat zij zich voornamelijk willen richten op de digitale movies en downloadable content van films en series enzo.

Maar er is nog niks officieel uitgesloten. Zo ver ik het weet dan.

Citaat:
Is dat dan zooo speciaal?
Ja hoor. Microsoft heeft er 50 miljoen voor betaald voor 2 episodes. Dat noem ik wel speciaal en een aardige move tegenover de 360 fans van Microsoft.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2008, 16:36
Carn
Carn is offline
Citaat:
Dat hebben bepaalde Ps3 games ook?
Oud 05-04-2008, 22:32
Verwijderd
Citaat:
Dat hebben bepaalde Ps3 games ook?
Voor GTAIV alleen bedoelde ik.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten