Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2008, 22:08
Bats
Bats is offline
Beste Scholierenforums,

Ik heb me nou toch verwikkeld in een nare situatie. Ik krijg een foutmelding bij het opstarten (bij het booten) die zegt dat er een fout is opgetreden in het BMR.

Normaal zou dat op te lossen moeten zijn door de Windows CD in te voeren en zoals gewoonlijk vanaf die CD Windows herinstalleren. Maar hier komt t: De computer is geleverd zonder CD, en wordt geïnstalleerd met software die er gewoon al op zit!!! Dus nu werkt die software niet, en heb ik geen idee wat te doen om windows weer tot leven te wekken!

Ik heb gegoogled, maar ik kan geen zelfde situatie ontdekken, weet iemand hier misschien wat ik kan doen? Een recovery-bestand dat ik kan downloaden of iets dergelijks?

Mijn PC: HP Pavilion s7620, met Windows XP Media Center Edition (Service Pack 2)

Ik wou nog even zeggen, het is hoogstwaarsschijnlijk mijn eigen schuld, ik probeerde mijn schijf te partitioneren (had kort tevoren ook met succes windows opnieuw geïnstalleerd), en ik denk dat er toen iets fout is gegaan...

Kan iemand me helpen?

Mats
Oud 06-04-2008, 10:52
freyk
freyk is offline
Zorg dat je bij iemand een windows xp installatiecd scoort. (de taal of versie maakt hier niet zoveel uit)
En dan laat je systeem herstarten met deze cd, bij de installatie selecteer je de optie repareren.
Daarna word krijg je een zwarte scherm waar je dingen in kan typen.
En daar typ je in: fixmbr
Voor meer info zie: support.microsoft.com

En als je naar een beheerders/administrator wachtwoord gevraagd word en je weet dat wachtwoord niet, dan kunnen je hiermee ook helpen.
Oud 06-04-2008, 21:28
Bats
Bats is offline
Beste freyk, heel erg bedankt voor de snelle reactie! Dit is wat er van is gekomen:

Ik heb een oude windows 98 cd opgedoken (misschien dat dat t gewoon is, moet ik per se Windows XP hebben?), en ik heb geprobeerd daarmee te installeren. Ik kreeg 3 opties:

setup voor windows 98
opstarten met hulp van de cd
opstarten zonder hulp van de cd

Ik heb voor de setup gekozen. Dan krijg ik geen andere keuze mijn harde schijf te formatteren, en alles zeg maar te resetten op de schijf, maar krijg ik deze error:

"a disk error was detected while writing a new boot record to your first harddisk."

en daarna

"memory allocation error

cannot load COMMAND, system halted"

Ik kreeg niet de optie om repareren te doen (of ik kon m niet vinden), en ook fixmbr intypen bracht niets teweeg...

Mats

Laatst gewijzigd op 06-04-2008 om 21:29. Reden: hmm
Met citaat reageren
Oud 07-04-2008, 07:28
freyk
freyk is offline
je zou nog voor "opstarten met behulp van de cd" kiezen en dan een "fdisk /mbr" doen.
Oud 07-04-2008, 11:21
Bats
Bats is offline
Okay, probeer ik nog, anders ga ik op zoek naar een Windows XP CD.

Ik laat gauw weten wat er is gebeurd!!!

Mats
Oud 07-04-2008, 22:45
Verwijderd
Als alternatief:

Windows XP CD in de drive doen.
Opstarten van CD.
Installatie Herstellen
Intikken: FIXBOOT
Intikken: Y (om te bevestigen)
Koffie drinken.
Intikken: FIXMBR
Intikken: Y (wederom om te bevestigen)
Koffie drinken, daarna start ie opnieuw op en moet je even opnieuw een gebruikersaccount aanmaken maar je kunt je pc weer gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2008, 13:40
Bats
Bats is offline
Hey freyk en Dittrich,

Heel erg bedankt voor jullie hulp, om door het bos de bomen weer een beetje te kunnen zien!!!

Ik heb uiteindelijk een xp-cd te pakken gekregen, en die geboot. Die heeft met veel zuchten en kreunen de MBR weer op orde gekregen!! Dat scheelde, anders had ik t misschien nog verkeerd kunnen doen .

Mn pc (waar ik nu dus op zit ) draait weer als een zonnetje, en ik heb nog goed kunnen partitioneren ook (met hulp)!!!

Dus nogmaals heel erg bedankt, en tot kijk.

Allervrolijkst,
Mats
Oud 09-04-2008, 15:50
Koning
Koning is offline
Koffie drinken? FIXBOOT en FIXMBR duren bij altijd maar 3 seconden. Nou heeft een IT'er natuurlijk nooit een excuus voor koffie nodig.
Oud 09-04-2008, 16:02
Verwijderd
Het was ook meer koffie drinken als in: ff geen toetsen aanraken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten