Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2008, 12:25
Blaf
Blaf is offline

Het is in mijn ogen een redelijk geslaagde expansion voor een niet zo geslaagd spel; Er is een nieuwe nod campain van 13 missies die ietjes moeilijker zijn dan de missies in het orgineel, er zijn ook per factie 2 nieuwe subfacties toegevoegt zoals bij generals zero hour het geval was met nieuwe (epic) units.

Ea heeft 2 zware missers gemaakt bij deze expansion volgens mij:
1 - de pathfinding van de harvesters is nog steeds compleet kut, vaak zitten harversters op een leeg tiberium veld te wachten tot er weer tiberium bij komt terwijl er dichtbij vaak nog een vol veld staat, of ze rijden gewoon een vijhandelijke basis in waarna je meestal al je harvesters kwijt bent.

2 - Ik mis nog steeds de mogelijkheid om formaties te vormen, als je een gebalanceerde aanvals groep hebt met bv avatars voor grondaanvallen en attackbikes voor luchtafweer dan blijven de attackbikes niet bij de langzamere avatars als je als een groep selecteerd en beweegt, dus de minder sterkere attackbikes die racen er vandoor en worden zonder de avatars als dekking snel kapot geschoten waardoor de avatars weer geen luchtdekking hebben.

Maar goed het is eigenlijk alleen maar meer van hetzelfde dus als je Tiberium wars leuk vond dan vind je deze expansion ook vast goed.
Oud 10-04-2008, 22:24
Sador
Sador is offline
Ach, het spel moet het voornamelijk hebben van de nieuwe missies, niet waar?

Missers imo: -Veel te weinig missies en alleen met nod spelen is... best lame. Toen ik het spel uitspeelde verwachtte ik nog wel wat te unlocken, maar zelfs een fatsoenlijk eindfilmpje zat er niet in. Beetje jammer.
- Nod is achterlijk overpowered opeens. Hoewel ze zeker wat sterker mochten zijn dan in eerdere versies van C&C gaat dit wel erg ver. Met een legertje stealthtanks kan ik bijna alles aan en met een zooitje bombers vernietig je zo alle belangrijke gebouwen, zonder zelf echt verliezen te lijden.
- De worl conquest mode is een hele leuke toevoeging, maar er moet nog veel verbeterd aan worden voor het goed speelbaar is.
- Verder: zie alles wat er ook over Tibe wars stond.

Al bij al best een leuke uitbreiding, maar ik zou er persoonlijk geen geld aan uitgeven. Binnen een paar uurtjes heb je het als je dit spel een beetje gewend bent wel uitgespeeld. Daarbij zijn de toevoegingen zo minimaal dat het bijzonder weinig uitmaakt.
Oud 11-04-2008, 12:58
heggggje
heggggje is offline
Ik vond c&c3 al tegenvallen, ik denk niet dat ik hem nu nog ga halen. Maar maken de nieuwe units het wel leuker, of is het dan meer van hetzelfde
Met citaat reageren
Oud 11-04-2008, 15:37
Koning
Koning is offline
Verbaast me niets, maar eens even kijken of EA nog wat andere series heeft om om zeep te helpen.
Oud 13-04-2008, 12:11
mepsteen
mepsteen is offline
ik vind hem anders erg goed te doen hoor.
Alhoewel het wel typisch EA stijl, gemaakt is voor een vervolg, vind ik de toevoeging van subfactions wel erg interresant, en zorg ook voor meer speelstijlen qua facties op zich. zeker online zal dat wat meer variatie brengen.

Missies waren wel wat aan de korte kant, maar wel net iets meer uitdagend als de originele missies, en de Nod Specter is gruwelijk overpowered, aangezien die een halve basis om kan leggen zonder gezien te worden, maar dat zal hoop ik nog wel gepatched worden. EA heeft meestal nog wel 4 patches over om te balancen voordat ze interesse kwijt raken.
Oud 13-04-2008, 16:48
Daboman
Daboman is offline
Ik vond de nieuwe missies wel leuk. Wel jammer dat er geen scrin & GDI campaign was, want ik vind de verhaallijn erg interessant. Ik zou eigenlijk best wel s een fatsoenlijke scrin campaign willen spelen. Die van het origineel was ook maar kort. Maar wat er wel in zat qua campaign was van goede kwaliteit en was een leuke uitdaging. Wel jammer van dat level van de hoofdtempel van nod.

De toevoeging van epic units geeft wel een leuke nieuwe dimensie aan het spel. Bij juist gebruik kunnen ze werkelijk een groot verschil maken in het verloop van een skirmish of multiplayer game. De nieuwe subfactions vind ik ook leuk, ze geven wat meer persoonlijkheid aan de 3 hoofdfactions.

Global conquest was ik snel op uitgekeken. Ten eerste kun je niet saven als je iets uitvecht in realtime. Ten tweede kun je realtime best een battle winnen die op papier verloren is. Ten derde verlies je heel snel als je battles auto-resolve laat oplossen. Ten vierde moet je in een realtime gevecht echt elk ventje doden en als je er 1 niet kunt vinnen is dat erg frustrerend. Deze combinatie van motiveren tot realtime oplossen en het gebrek aan een savefunctie in deze realtime gevechten is echt storend. Maar het idee van global conquest vond ik wel leuk en in het turn-based gedeelte zat gelukkig nog wel een save-functie.
Reageren

Regels voor berichten