Het is in mijn ogen een redelijk geslaagde expansion voor een niet zo geslaagd spel; Er is een nieuwe nod campain van 13 missies die ietjes moeilijker zijn dan de missies in het orgineel, er zijn ook per factie 2 nieuwe subfacties toegevoegt zoals bij generals zero hour het geval was met nieuwe (epic) units.
Ea heeft 2 zware missers gemaakt bij deze expansion volgens mij:
1 - de pathfinding van de harvesters is nog steeds compleet kut, vaak zitten harversters op een leeg tiberium veld te wachten tot er weer tiberium bij komt terwijl er dichtbij vaak nog een vol veld staat, of ze rijden gewoon een vijhandelijke basis in waarna je meestal al je harvesters kwijt bent.
2 - Ik mis nog steeds de mogelijkheid om formaties te vormen, als je een gebalanceerde aanvals groep hebt met bv avatars voor grondaanvallen en attackbikes voor luchtafweer dan blijven de attackbikes niet bij de langzamere avatars als je als een groep selecteerd en beweegt, dus de minder sterkere attackbikes die racen er vandoor en worden zonder de avatars als dekking snel kapot geschoten waardoor de avatars weer geen luchtdekking hebben.
Maar goed het is eigenlijk alleen maar meer van hetzelfde dus als je Tiberium wars leuk vond dan vind je deze expansion ook vast goed.