Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2008, 18:20
Verwijderd
21 April komt ie uit, maar hij is allang gelekt.
Wat vinden jullie ervan?

Ik vind hem ondanks de vele negatieve kritieken die hij al heeft gekregen behoorlijk goed, iedere keer dat ik hem luister vind ik hem toffer. "Slow" samen de zangeres van The Knife vind ik zelfs een van de betere dEUS nummers.
Vele malen beter dan Pocket Revolution in mijn optiek.

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-04-2008, 19:01
botulismf
botulismf is offline
Ik vind hem heel erg tegenvallen, had ik ook al eerder gepost maar ik zal eens proberen toe te lichten waarom. Pocket Revolution vond ik al een stuk minder goed dan de eerste drie platen, maar die had tenminste nog echte liedjes, en dat mis ik op Vantage Point behoorlijk. Het is een collectie van riffs en grooves die voor mij substantie missen. Ik mis liedjes met een echt begin en einde, met spannende wisselingen, ik mis verrassingen, ik mis liedjes die me echt raken. Het geheel klinkt mij in de oren alsof 'het weer tijd was voor een nieuwe plaat', niet alsof de heren echt iets te vertellen hadden. En daarnaast krijg ik constant het akelige gevoel dat ze vooral geprobeerd hebben om een plaat te maken die eindelijk echt zal aanslaan bij het Amerikaanse publiek. Wat op zich niet mis is natuurlijk, maar als het gaat klinken alsof dat de belangrijkste motivatie was voor het maken van de plaat, dan zit er iets mis. De nummers halverwege de plaat klinken me dan weer heel erg in de oren alsof ze proberen mee te liften op allerlei hypes. Nummers zoals Slow, The Architect en Is A Robot klinken alsof ze krampachtig probeerden aan te sluiten bij dingen als LCD Soundsystem en, welja, The Knife.

Een paar dingen spreken me wel aan, bijvoorbeeld het begin van When She Comes Down (maar bij het refrein vind ik het slap worden) en Oh Your God. Maar met name de laatste paar nummers, in het bijzonder Popular Culture, vullen mij met plaatsvervangende schaamte. Met als dieptepunt de zin 'And now you know it's not great, if you don't come from the States, You know you’ll always be late to be in popular culture'.
Oud 14-04-2008, 19:03
Verwijderd
ja die teksten zijn niet echt te gek maar barman staat dan ook zeker niet bekend om zijn goede teksten.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2008, 19:22
Relic Delic
Relic Delic is offline
hij is groeiende.
ben benieuwd hoe het morgen stand houd in de Melkweg.

heb gehoord dat de setlist zwaar leunt op het nieuwe werk...
Met citaat reageren
Oud 14-04-2008, 19:35
Verwijderd
Hij staat op 3voor12 luisterpaal, voor de nieuwsgierige mensen
Met citaat reageren
Oud 14-04-2008, 23:29
antigone
antigone is offline
heb alleen the architect gehoord. laatste week heb ik ze toevallig wel vaak opstaan (in a bar under the sea, worst case scenario en the ideal crash) en het relletje rond de interviewprimeurs gevolgd. vantage point staat inmiddels op de luisterpaal, zag ik, dus zal binnenkort eens goed luisteren en een oordeel vellen.
Oud 17-04-2008, 09:33
Verwijderd
up!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2008, 13:44
Jochemska
Jochemska is offline
Ik twijfel, de meeste nummers zijn wel erg stuwend, alleen sommige refreintjes klinken nogal inspiratieloos. Maar nummers als Slow en The Architect vind ik over geheel toch erg sterk.

Live waren de nieuwe nummers trouwens wel erg goed afgelopen dinsdag
Met citaat reageren
Oud 18-04-2008, 18:57
Help Valentijn
Help Valentijn is offline
Ik vind er niets aan. Ik kan goed met het oude werk overweg (vooral In A Bar, Under the Sea), maar hier kan ik echt niets mee.

Pocket Revolution viel voor me uiteen: half best goed (Pocket Revolution, Bad Timing, Nightshopping), half erg slecht (Only Love Is the Real Sugar, 7 Days etc.)

Dit lijkt me over de hele lijn niets te worden. Zoals Botulismf: ik mis liedjes, verrassingen, emoties etc. Het lijkt inderdaad alsof ze voor het eerst een hitgevoelige plaat hebben geprobeerd te schrijven, met het oog op internationale expansie. The Architect is bovenal een dertien-in-een-dozijn niemanddalletje (in de lijn van If You Don't Get What You Want). Live moet het materiaal dan weer wel, denk ik, beter klinken.

Ik had toch wel verwacht dat Mauro de band een paar niveau's hoger had kunnen brengen. Niet dus.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten