Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2008, 13:21
lynnd
lynnd is offline
Hoi, ik ben vierdejaars Media-studente aan de hogeschool INHOLLAND en momenteel ben ik aan het afstuderen. Ik doe onderzoek naar een internationaal online muziekplatform en ik ben benieuwd naar jouw mening! Iedereen die van muziek houdt wil ik vragen om mijn enquête in te vullen (max 3. min) en dan maak je ook kans op een iTunes cadeaubon! Klik op deze link voor de enquête.

Alvast bedankt voor het invullen!
gr, Lindy
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-04-2008, 14:04
g
g is offline
ik doe niet aan itunes dus invullen heeft geen zin
Met citaat reageren
Oud 15-04-2008, 14:43
Broeder
Broeder is offline
Wat is een iTunes-cadeaubon?
Oud 15-04-2008, 15:48
Makaveli
Makaveli is offline
Het mogelijke antwoord op de vraag naar welke muziekstijl jouw voorkeur uitgaat geeft een vertekend beeld. Beter zou zijn als je daar meerdere antwoorden kan geven. Een antwoord als Roots koppelt stijlen als Jazz, Reggae, Country, Blues en Wereldmuziek aan elkaar.
De Urban stijl die genoemd wordt is vreemd. Ten eerste is rap al een onderdeel van hiphop. Ten tweede komt rhythm-and-blues (r&b), voort uit de blues die al onder de noemer Roots valt.
Eigenlijk vind ik Urban trouwens beter passen onder de noemer Pop, waardoor je hiphop ook weer kan plaatsen onder de term Roots.
Nog beter is het natuurlijk om apart de stijlen: Jazz, Reggae, Hiphop, R&B, Country, Blues, etc. te noemen.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2008, 17:45
botulismf
botulismf is offline
Mee eens. Ik heb Pop gekozen omdat indie pop me wel aanspreekt, maar mainstream pop staat daar eigenlijk haaks op.
Oud 16-04-2008, 00:51
Vice
Vice is offline
Citaat:
Wat is een iTunes-cadeaubon?
Ik gebruik al jaren iTunes en ik heb er nog nooit van gehoord.
Oud 16-04-2008, 08:58
lynnd
lynnd is offline
Citaat:
Ik gebruik al jaren iTunes en ik heb er nog nooit van gehoord.
De iTunes cadeabon (twv 15euro) kan je besteden in de iTunes store waar je o.a. muziek en iPod games kunt downloaden.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 09:05
lynnd
lynnd is offline
Citaat:
Het mogelijke antwoord op de vraag naar welke muziekstijl jouw voorkeur uitgaat geeft een vertekend beeld. Beter zou zijn als je daar meerdere antwoorden kan geven. Een antwoord als Roots koppelt stijlen als Jazz, Reggae, Country, Blues en Wereldmuziek aan elkaar.
De Urban stijl die genoemd wordt is vreemd. Ten eerste is rap al een onderdeel van hiphop. Ten tweede komt rhythm-and-blues (r&b), voort uit de blues die al onder de noemer Roots valt.
Eigenlijk vind ik Urban trouwens beter passen onder de noemer Pop, waardoor je hiphop ook weer kan plaatsen onder de term Roots.
Nog beter is het natuurlijk om apart de stijlen: Jazz, Reggae, Hiphop, R&B, Country, Blues, etc. te noemen.
Klopt, het is inderdaad niet een uitgebreide keuze maar deze is bewust gemaakt. Dit zijn de hoofdgenre die voor mijn onderzoek belangrijk zijn. Zo is urban wel degelijk een muziekgenre (of eigenlijk wel levenstijl) waar het hedendaagds R&B onder hoort evenals rap en hiphop. Pop blijft een lastig genre omdat dit eigenlijk gewoon een verlapping is van alle populaire muziek uit alle genres (bv top 40 muziek). Het is een lastige, maar een meerdere keuzemogelijkheid bij deze vraag zou geen duidelijk beeld kunnen creeren voor mijn onderzoek. Bedankt voor je reactie.
--Lindy
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten