Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2008, 23:43
Lonely Jeroen
Lonely Jeroen is offline
hallokes allemaal,

zit met nogal een vervelend en hartverscheurend probleem.
mss een wel veel voorkomend, ben namelijk hopeloos verliefd op een meisje dat reeds bezet is. Het gaat over m'n beste vriendin. we kennen elkaar nu reeds zeer lang (zitten samen in de ksa leiding, etc.) en reeds 2 jaar heb ik al serieuze gevoelens voor haar. Maar verder dan vrienden zijn we nooit geraakt. laten we zeggen dat we bijna balanceren op het randje tussen vriendshap en relatie. Het is echt hartverscheurend om zo naar haar te snakken maar steeds genoegen te moeten nemen met haar vriendschap. Te luisteren naar haar relatieproblemen die er soms eens zijn, in de jeugdbeweging tijd met haar doorbrengen maar steeds op die "relatie" barriere moet opbotsen.

weet me echt geen raad meer

kzie haar echt ongelofelijk graag en wil haar natuurlijk niet kwijt, maar ik smacht elke dag naar haar.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2008, 23:50
Verwijderd
Je zit in het "je bent als een broer voor mij"-stadium. Dat wordt dus nooit wat, contact verbreken indien mogelijk.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 00:00
Lonely Jeroen
Lonely Jeroen is offline
Citaat:
Je zit in het "je bent als een broer voor mij"-stadium. Dat wordt dus nooit wat, contact verbreken indien mogelijk.
tja is nu eenmaal makkelijker gezegt dan gedaan, zitten in dezelfde vriendenkring en beiden in de KSA leiding dus zitten we redelijk veel samen. En zo rap wil ik haar natuurlijk ook niet opgeven, al komt het besef meer en meer dat het een verloren zaak is

man man man ...
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 01:52
Verwijderd
Ach man, er drijven genoeg meisjes in de zee. Gewoon je gedachten op een ander vestigen.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 08:40
WolterB
WolterB is offline
Je moet niet luisteren naar wat KAzet altijd roept over contact verbreken, hij is soms nogal rigoureus daarin

Zij is nu al bezet, dus sowieso afblijven. En hopen totdat zij weer vrijgezel is moet je niet aan beginnen. Wachten tot iemand 'beschikbaar' komt is zo'n beetje het slechtste wat je kunt doen.
Maar ik ben het wel met hem eens dat je waarschijnlijk niet voorbij het vriendschappelijke gaat komen bij haar. Ik denk dat het in dit geval het beste is om te houden wat je heb (de vriendschap) en dat niet op het spel zetten voor een relatie met haar of haar kenbaar maken dat je haar zo leuk vindt. Zeer grote kans dat dat de vriendschap gaat beschadigen.
Oud 22-04-2008, 09:45
Balance
Balance is offline
Citaat:
Ach man, er drijven genoeg meisjes in de zee.
Leven die nog dan?

@TS: ze is bezet, zoek iemand anders.
Oud 22-04-2008, 10:50
Verwijderd
relatieproblemen klinkt als muziek in de oren voor een man die achter een bezet meisje aan zit
verder als je het op de alles of niets manier wilt gooien: vraag eens wat ze van jou vind, en hoe ze over haar relatie denkt, en vertel jouw gevoelens, dan zijn er maar 2 uitkomsten mogelijk
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 12:43
Haagse Sjonnie
Haagse Sjonnie is offline
Je hebt nu een vriendschapsrelatie omdat je een liefdesrelatie wilt terwijl zij bezet is?! Zie je waar je mee bezig bent?! Waarschijnlijk wil je niet eens een vriendschapsrelatie alleen maar een liefdesrelatie. Je wacht totdat ze weer vrijgezel is. Echt he, verbreek contact en neem afstand van haar. Je loopt jezelf alleen maar voor te liegen want je wilt geen vrienden zijn, maar zo dicht mogelijk bij haar. Dat werkt alleen maar ongunstig voor beiden. Zij ziet je nu als vriend en jij bent verliefd op haar. Mocht ze ooit verliefd op jou zijn, dan had ze deze relatie toch niet?!
Oud 22-04-2008, 13:01
Verwijderd
neem wat afstand van haar, en ga op zoek naar een ander. je kan idd voor de alles of niets gaan en haar vertellen wat je nu al die (2) jaren voor haar voelt en hoe zij daar over denkt.

nooit geschoten is altijd mis, en om gewoon vrienden proberen te blijven terwijl je veel meer voor haar voelt is pure zelfmarteling
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 15:27
Verwijderd
Wie zegt eigenlijk dat zij bezet is? IK lees alleen maar 'relatieproblemen die zij soms eens heeft'. Misschien heeft ze gewoon verschillende vriendjes en zit ze nu toevallig in een vrijgezel-periode.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 15:36
Fingon
Fingon is offline
Vertellen dat je gek op haar bent, en dan contact verbreken.
Oud 22-04-2008, 15:38
Verwijderd
Citaat:
Wie zegt eigenlijk dat zij bezet is? IK lees alleen maar 'relatieproblemen die zij soms eens heeft'. Misschien heeft ze gewoon verschillende vriendjes en zit ze nu toevallig in een vrijgezel-periode.
Citaat:
ben namelijk hopeloos verliefd op een meisje dat reeds bezet is.
+ zie topictitel

tip: lezen
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 17:57
Surenas
Surenas is offline
Er zijn toch genoeg andere meiden op deze aardbol? Hmmm?
Oud 22-04-2008, 20:36
Verwijderd
Sja, lastige situatie.
Als jij echt serieus verliefd op haar bent en dat je (vriendschappelijke) relatie met haar beinvloedt, zou je het haar wel kunnen zeggen. Weet ze wel waar ze aan toe is. Jij kijkt toch op een andere manier naar haar dan zij tegen jou, waarschijnlijk.

Enniewee, ikzou het wel fijn vinden wanneer iemand dat tegen mij zou zeggen.
Opeens afstand nemen en je heel anders tegen haar gedragen vind ik ook niet je van het.

En verder maar wat betercore zegt. Je hebt altijd kans...
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 21:50
llell
llell is offline
echt hartverscheurend idd...
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 22:15
Magican
Magican is offline
Arsenicum + Vriendje = Win
Oud 22-04-2008, 22:51
Verwijderd
Citaat:
+ zie topictitel

tip: lezen
Ik lees gewoon eh, selectief
Met citaat reageren
Oud 23-04-2008, 08:21
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Zeg haar dat je haar zo leuk vind en get over it als ze daar niks me doet.
Oud 23-04-2008, 19:33
Verwijderd
Citaat:
[...]
een meisje dat reeds bezet is.
[...]
laten we zeggen dat we bijna balanceren op het randje tussen vriendshap en relatie.
[...]
Als zij bezet is, denk ik dat zij jullie contact niet als 'op het randje tussen vriendschap en relatie' ziet.

Bovendien zijn meisjes op het vlak van vriendschap met jongens nogal gewild naïef. Vaak hebben ze geen interesse.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2008, 19:44
Verwijderd
Citaat:
Hij zit op de verkeerde ladder.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2008, 22:26
Dice94
Dice94 is offline
Hee ik snap dat je haar erg graag wilt.
Ik heb een beetje het zelfde probleem alleen ik bemoei me er verder niet mee. Wacht niet tot zo iemand weer vrijgezel is, dat heeft geen zin.
Ga naar iemand anders op zoek, en als je echt niemand leuks kan vinden, ja, dan weet ik het ook niet meer .

Je moet er niet zo erg over nadenken, laat het over je heen gaan ga iets met vrienden doen.

Of vertel gewoon tegen haar dat je haar leuk vind maar dat je er verder niks mee wil doen.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2008, 22:29
Verwijderd
ja valt niet op te lossen ouwe, she's into someone else.. en volgens mij is ze not that into you.. waarom zou ze anders relatieproblemen met je bespreken..

beter neem je afstand en doe je haar vergeten
Met citaat reageren
Oud 25-04-2008, 14:16
Verwijderd
Citaat:
Als zij bezet is, denk ik dat zij jullie contact niet als 'op het randje tussen vriendschap en relatie' ziet.

Bovendien zijn meisjes op het vlak van vriendschap met jongens nogal gewild naïef. Vaak hebben ze geen interesse.
Qft.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2008, 09:46
I C U
I C U is offline
Eh ja, meiden hebben idd wat dat betreft vaak een bord voor hun kop. En helaas betekent dat voor jou dat ze je als een vriend ziet. Jammer.
Oud 26-04-2008, 14:20
Haagse Sjonnie
Haagse Sjonnie is offline
Citaat:

Meisjes willen heel veel bevestiging zodat ze alles kunnen overwegen en precies weten hoe het zit. Weten ze dat eenmaal, dan kunnen ze beslissen of ze je als vriend willen (ze gedragen zich naïef) of als potentiële lover zien (ze gedragen zich naïef, maar laten lichtjes zien dat ze interesse in je hebben). Er zit bijna geen verschil in, het ligt aan hoe de jongen het ziet.

Als je drastische beslissingen maakt (zeggen dat je haar een tijdje niet wilt spreken of op wat voor manier dan ook afstand van haar wilt nemen) kom je er meestal wel achter hoe ze tegen je aankijkt. Echter niet alle meisjes zijn zo, maar wel het gros.
Advertentie
Oud 27-04-2008, 11:43
Nienna*
Nienna* is offline
Wat de rest zegt over het randje tussen vriendschap en relatie.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 22:43
cabster
cabster is offline
zwaar klote maar je moet het haar vertellen anders ga je er zelf aan kapot. Zij heeft het blijkbaar niet door
Met citaat reageren
Oud 02-05-2008, 15:45
Mking
Mking is offline
jah dat is een heel lastig probleem ik ken het. en dan hoor je vaak verhalen van mensen die dan zeggen dat je der moet vergeten maar dat gaat gewoon niet het beste is het om het haar toch te laten weten maar dat is ook weer lastig want hoe zal ze dan reageren? misschien is de beste manier nog wel om het aan een andere goeie vriend of vriendin te vertellen misschien weet die wel meer hoe ze over je denkt valt dat tegen dan gaat het gevoel waarschijnlijk wel weg of word het minder en blijf je vriendschap met der goed maar het is en blijft wel een heel lastig probleem
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten