Als je normaal niet van dit soort eten eet, lijkt me dat je maagslijmvlies/dunne darm slijmvlies (ligt naast elkaar, vandaar dat ik het allebei noem) wat geïrriteerd is. Je lichaam is dat eten ook nog wat aan het verteren, en daar komt gas bij vrij.
Ik denk dat het niets ernstigs is, zeker omdat je ook niet misselijk bent/hoef over te geven, of aan de diarree bent (dit laatste zou nog wel kunnen komen omdat als het eten je maag irriteert, dit ook met de rest van je darmen kan gebeuren)
Voor de nacht mag je best een paracetamol nemen voor de pijn, dat kan wat dit betreft het minst kwaad. En probeer voorlopig uit de buurt te blijven van ibuprofen. Iedere keer als je een ibuprofen neemt wordt je maag een klein beetje beschadigd, en als ik zo kijk wat je wel vaker post, geloof ik dat je regelmatig dit soort medicijnen gebruikt. de komende dagen even lief zijn voor je maag dus (rustig met zure dranken en koffie enzo, al is wetenschappelijk niet bepaald bewezen dat dit daadwerkelijk effect heeft, het kan iig geen kwaad)
Mocht je nou eind volgende week nog stééds last hebben, of plotseling toch gaan braken of echt heel veel pijn krijgen, dan lijkt het me wel tijd om naar de dokter te gaan. en natuurlijk mag je ook altijd naar de dokter als je zelf het gevoel hebt dat het "niet pluis" is. Daar zijn huisartsen ook voor