Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-04-2008, 09:14
vosje16
vosje16 is offline
Zondagavond ben ik in een marokkaans restaurant gaan eten (kip met kruiden en couscous), wat ik normaal nooit doe. 2 uurtjes daarna ben ik mij plots heel ziek, misselijk en zwak gaan voelen. 'k Had zelfs het gevoel dat ik wel flauw kon vallen. Gelukkig is dit gevoel overgegaan zondagnacht, maar toen ben ik maagkrampen beginnen krijgen. Maandag heb ik ook de hele dag wat last gehad van maagkrampen (soms wat meer, soms wat minder) en ik denk dat het komt door gasontwikkeling in mijn maag ofzo. Want als ik moet boeren, gaat het telkens wat beter. Vanmorgen had ik ook nog erge maagkrampen in mijn bed. Toen ben ik opgestaan en wat moeten boeren en toen ging het al veel beter. Daarna heb ik mij dan maar al zittend in mijn bed gelegd...

Dit heb ik nog nooit gehad en ik weet niet of het verband houdt met dat eten en of ik naar de dokter zou moeten gaan? Weet iemand wat ik kan innemen tegen maagkrampen (maar géén diarree of misselijkheid!), want die zijn echt vervelend. En gaan die maagkrampen/gasontwikkeling vanzelf weer over? Of zijn er nu dingen die ik best niet/wel eet?

Groetjes,
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 09:56
Verwijderd
Ik denk dat het samenhangt met het eten. Hadden andere mensen er geen last van, alleen jij?
Als ik last van veel lucht in m'n maag heb dan neem ik altijd Rennie Deflatine, helpt erg goed bij mij. En verder vind ik 't ook altijd wel lekker om iets warms op m'n buik te hebben en lekkere warme thee te drinken. Het gaat vanzelf wel weer over, maar mocht je het idee hebben dat het niet afneemt of juist toeneemt, dan kan een bezoek aan de dokter natuurlijk geen kwaad.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 17:59
vosje16
vosje16 is offline
Enkel ik had er last van...maar misschien komt het door een samenval van omstandigheden? Want in het weekend had ik ook al keelpijn gehad waardoor ik Ibuprofen en sinaasappelsap (zuur) genomen had. Misschien dat mijn maag daardoor al wat gevoeliger was ofzo?
Overdag vallen de krampen wel mee, omdat ik dan regelmatig boer zodat de lucht weg kan, maar het is vooral tegen het einde van de nacht dat het pijnlijk wordt...
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 22:15
Pluis
Pluis is offline
Als je normaal niet van dit soort eten eet, lijkt me dat je maagslijmvlies/dunne darm slijmvlies (ligt naast elkaar, vandaar dat ik het allebei noem) wat geïrriteerd is. Je lichaam is dat eten ook nog wat aan het verteren, en daar komt gas bij vrij.
Ik denk dat het niets ernstigs is, zeker omdat je ook niet misselijk bent/hoef over te geven, of aan de diarree bent (dit laatste zou nog wel kunnen komen omdat als het eten je maag irriteert, dit ook met de rest van je darmen kan gebeuren)

Voor de nacht mag je best een paracetamol nemen voor de pijn, dat kan wat dit betreft het minst kwaad. En probeer voorlopig uit de buurt te blijven van ibuprofen. Iedere keer als je een ibuprofen neemt wordt je maag een klein beetje beschadigd, en als ik zo kijk wat je wel vaker post, geloof ik dat je regelmatig dit soort medicijnen gebruikt. de komende dagen even lief zijn voor je maag dus (rustig met zure dranken en koffie enzo, al is wetenschappelijk niet bepaald bewezen dat dit daadwerkelijk effect heeft, het kan iig geen kwaad)

Mocht je nou eind volgende week nog stééds last hebben, of plotseling toch gaan braken of echt heel veel pijn krijgen, dan lijkt het me wel tijd om naar de dokter te gaan. en natuurlijk mag je ook altijd naar de dokter als je zelf het gevoel hebt dat het "niet pluis" is. Daar zijn huisartsen ook voor
Oud 23-04-2008, 00:16
DDM
DDM is offline
Zou me hier niet druk om maken. Soms heb je nou eenmaal dit soort dingen. Ik denk dat het voornamelijk komt door het "soort" eten. (Aangezien een infectie minder waarschijnlijk is: jij bent de enige met klachten en er zijn geen klachten van braken en diarree) Neem aan dat je niet vaak Marokkaans eet Je maag-darmstelsel is dat niet gewend en sommige voedingsmiddelen kunnen nou eenmaal gasophopingen geven. De maagkrampen die jij dan voelt, ontstaan dan door oprekking van de maag. Ik zou als ik jou was niet de pijn bestrijden. Je moet het bij de bron aanpakken. Ergo neem een Rennie. Dan verdwijnt de pijn ook sneller. Pijn uitgaand van het maagdarmstelsel is soms moeilijk te bestrijden met paracetamol alleen. En Ibuprofen zou ik je zeker niet aanraden gezien de maagklachten.

Ik zou het even op zijn beloop laten.

Regels voor berichten