Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik wil wel even een hartig woordje spreken met de betreffende fb dan. Waarom noem je haar gebruikersnaam niet gewoon? Ik kan geen verschil waarnemen omdat ik niet meer weet hoe het andere gedicht ging. Of bedoel je dat omdat het een schoolopdracht was dat het daarom niet onder jouw verantwoordelijkheid valt? Je hebt er toch echt zelf voor gekozen om het hier te plaatsen, lijkt me. En ik ben helemaal niet boos of teleurgesteld want ik ken je helemaal niet. Bovendien ben ik daar veel te aardig voor.
|
![]() |
|
Spoiler
Ik wilde dit topic ook meteen weer verwijderen toen ik het had gepost. Maar dat kan niet. Ik moet sowieso eens ophouden met de hele tijd zo bang zijn. Maar goed. Is het een heel slecht gedicht en had ik het beter niet naar mijn vriendje kunnen schrijven? (ookal ken je de context niet) |
![]() |
|
Jeetje meisje. Als ik een vriendinnetje had dat gedichten naar me schreef zou ik een heel gelukkige jongen zijn. Wat wil je zelf bereiken met je gedichten? Dat je vriendje ze leuk vindt, of dat wij ze ook leuk vinden, of nog een breder publiek? Wil je ons iets vertellen, iets moois beschrijven? Kan je daar wat meer over zeggen?
|
![]() |
|
Meestal krijg ik een idee of een paar zinnen in mijn hoofd door iets wat mijn vriendje zegt of doet, of iets wat we samen doen zeg maar. Ik mag geen bloemen meer voor hem plukken omdat hij dat zonde vindt van de tuin. Ik wijs hem dus steeds de bloemen aan die ik het mooist vind en zeg dat die voor hem zijn. Dat heb ik verwerkt in een gedicht. Ik vind het namelijk eigenlijk wel lief, iemand niet de schoonheid geven maar wel een beetje omdat ik hem erop wijs. En ik dacht, misschien worden jullie wel blij van het gedicht. En als jullie tips of op- of aanmerkingen hebben op mijn gedichten, kan ik in het vervolg betere gedichten naar mijn vriendje schrijven.
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik was bezig met het verwijderen van je topic, maar faye was me voor. Lekker boeiend. Dat is gewoon toegestaan. Alleen verwijderen we niet zomaar topics alleen omdat de reacties je niet aanstaan.
Kom op fizzle, als je hier gedichten plaatst dan weet je dat er reacties komen. Als je geen kritiek wil en niet de intentie hebt om daadwerkelijk beter te gaan dichten en alleen jouw liefde met de wereld wil delen, dan verwijs ik je naar het gedichentopic op psychologie. Daar is dit subforum niet voor namelijk. Als je daarentegen wél wilt dichten, je bezig wilt houden met poëzie, beter wil worden etcetera, dan moet je de reacties die je krijgt ook kunnen accepteren en daar iets mee doen. Ze zijn bedoeld om te zorgen dat jij beter gaat schrijven; als dat helemaal je bedoeling niet is, dan wil ik dat graag weten voor ik de moeite neem om een reactie te typen ![]() En even voor de duidelijkheid: ik vind het hartstikke leuk dat je hier post en gedichten schrijft ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat is niet aan mij om daar iets over te zeggen.
En ik zei dat we niet 'zomaar' topics verwijderen om die reden, dat betekent niet dat ik het niet zou doen. Ik zou het stom vinden, het er niet mee eens zijn en het met tegenzin doen; maar het is toegestaan. Dus in dat geval had ik wel eerst even flink tegengesputterd. maar dit is lekker offtopic allemaal. ![]() @ fizzle-fluffy: zou je in ieder geval wel de vragen van reynaert en mij omtrent de reden dat jij schrijft willen beantwoorden? ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dan moet je daar een goede reden voor hebben. En het is heerlijk ondemocratisch aan de fb's om te bepalen of die reden gegrond is. Maar, wees gerust, dat bepaal ik (of wie dan ook) niet in mn eentje.
En ik herhaal dat ik dit niet de goede plek vind voor deze discussie, maar ik vind het ook onbeleefd om niet te reageren. Dus vanaf nu mag je me een pm sturen, maar ik heb liever dat je een topic opent op BZ als je dat nodig acht. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dit is niet ontopic want het heeft totaal niets te maken met dit betreffende gedicht van fizzle-fluffy. En dat je dezelfde reden hebt als TS lijkt me niet geheel geloofwaardig, gezien haar reden.
En kan je met jouw creativiteit niet zelf een goede reden bedenken? ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
Ontopic was een grapje. En wat betreft die reden, ik kan er genoeg verzinnen, bijvoorbeeld:
"Ik word verscheurd door tegenstrijdige gevoelens en ben niet meer de dichter die ik ooit geweest ben. In mijn functie als topmanager is het sociaal niet acceptabel om een voorliefde voor gedichten te koesteren, daar men in het zakenleven hard moet zijn. Hierdoor ondervind ik er niet alleen emotionele schade door maar op de langere termijn ook financiële. Daarom zou ik graag willen dat al mijn topics verwijderd worden." Zoiets? Kan jij nu met jouw creativiteit mij eens uitleggen waarom het verwijderen van haar topic opweegt tegen het bewaren van mijn reacties? |
![]() |
|
Daar is wel eens anders over gedacht. Maar handig om te weten hoor. Het probleem dat ik ermee ondervind is enkel dat ik tijd besteed om een reactie te typen, tijd die ik ook anders kon besteden. Vervolgens staat iemand het niet aan en wordt het allemaal verwijderd. Dat geeft mij een gevoel alsof ik het allemaal voor niks heb gedaan. Maar dit geldt niet alleen voor mij, maar voor alle andere onschuldige omstanders die wat over dat topic te zeggen hadden.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik krijg hier een beetje een 'boeiend, het is het internet'-gevoel van. Maar op zich snap ik je standpunt ook wel. Want jij hebt dan weer geen inspraak op het verwijderen van je reactie, maar dat komt doordat jij reageert op haar.
Eerder konden leden gewoon zelf hun topics e.d. verwijderen, dat kan nu niet meer. Hoe het daarna zat met het verwijderen van posts/topic door fb's weet ik niet precies, maar tegenwoordig kan het dus weer wel. Het is alleen wel fijn als je er een goede reden voor hebt en het niet al te vaak voorkomt, natuurlijk. |
![]() |
|
Oké, ik heb inderdaad dat topic verwijderd. Dit omdat ik vind dat elk lid het recht heeft om, als ze vragen hun eigen topic te verwijderen de eerste keer, dat dit kan. Ik vind ook dat je als je iets opent, wel twee keer na mag denken, dus dit is wel eenmalig. De tweede keer zal ik er al wat lastiger over doen, maar ik snap best dat dit meisje behoorlijk teleurgesteld was bij haar eerste gedicht, waar er zó'n scherpe reacties op komen. Dit is helemaal niet leuk, zelfs al is het onderbouwde kritiek, want als je iets voor het eerst probeert mag er ook wel iets positiefs over gezegd. Hoe kan je anders ooit zin hebben om nog iets te scheppen? Voor een nieuweling kun je ook wel negatieve kritiek geven op een milde manier.
(Ave, het is Fay trouwens, maar ik snap dat er een verwarring is rond mijn naam, toch even melden dacht ik) |
![]() |
|
Wow. Ik heb één reactie gehad op mijn gedicht, of misschien twee, in een topic met 32 posts. En dat, terwijl ik bij dit gedicht juist wel opensta voor kritiek. En waarom schrijf ik? Nou, omdat schrijven op dat moment de beste manier is om mijn gevoelens te uiten. Omdat taal dicht bij muziek ligt en omdat ik niet kan componeren. Omdat woorden op dat moment beter werken dan kleuren.
En nu ben ik dus nog steeds nieuwsgierig wat mensen van het gedicht vinden - uitleg heb ik al gegeven bovenin dit topic dus dat kunnen jullie wel even teruglezen - en wat er beter kan. edit: ik wil dus iets moois beschrijven, een prettig gevoel uiten op de manier waarvan ik denk dat die het best werkt op dat moment. |
![]() |
||
Verwijderd
|
offtopic:ZZZZZZZZ
![]() Ontopic: Ik heb je vorige topic blijkbaar gemist, wat misschien wel iets over dat gedicht zegt, ik weet niet. Om wel iets over je gedicht te zeggen, wat anderen misschien nog niet hebben gedaan: ik vind het niet zo bijzonder, omdat het gedicht iets is tussen jou en je vriendje, en ik daar niet echt in mee kan voelen. Wel vind ik dat het jouw recht is om er een gedicht over te schrijven, en dat je dat heel goed motiveert: Citaat:
Fizzle, zoals gezegd vind ik je gedicht niet zo heel bijzonder, maar blijf vooral schrijven over wat jou op dit moment bezig houdt. Veel tips heb ik op het moment ook niet, lees misschien gedichten van anderen door of http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1051782dit topic, hier staan allerlei technische dingetjes in. Verder, ja, het is gewoon een heel lief gedichtje voor een vriendje. En misschien zijn er een heleboel gefrustreerde moraalridders hier op DoP die ook graag zo'n vriendinnetje willen hebben, en een beetje bokkig zijn. Tot zover mijn preek, de dienst is afgelopen. |
![]() |
|
Ah, eindelijk een reactie!
Oef, ik heb het topic gelezen, daar heb ik al een periode over gehad. Twee keer zelfs, geloof ik (ik zit op de vrije school, daar heb je periode-onderwijs enzo). Vind je dat ik me meer aan een vorm moet houden? Vaak vind ik dat mooier ja, maar ik heb het idee dat mijn gedichten er geforceerd van worden. Dit gedicht komt naar mijn idee (okee, eigenlijk zei Flyaway het tegen me) heel gemeend over. Waarschijnlijk heb je het andere topic over het hoofd gezien omdat het maar een dag heeft bestaan. Ik kon het zelf niet verwijderen en ik heb heel lang lopen kloten voor het weg was, via forumbazen dus. Nou ja, 'niet zo bijzonder', daar kan ik niet heel veel mee als ik dit gedicht wil verbeteren of een ander gedicht ga schrijven. Ik ben wel blij dat iemand reageert op mijn gedicht! Al dat ge-offtopic.. Nou ja, en ik blijf gewoon proberen. Oorspronkelijk heeft het gedicht ook nog een voor-en een naschrift. Het is van: "Ik probeer het te verwoorden, maar ik ben geen dichter. Stiekem aan jou (gedicht..) Ik ben nog steeds geen dichter." Ik weet niet wat dat voor iemand hier bijdraagt eigenlijk, dat ze het voor- en naschrift weten. Maar dat heb ik op het briefje geschreven wat stiekem in de broekzak van mijn vriendje belandde. |
![]() |
|
Je zegt steeds dat je geen dichter bent. Waarom eigenlijk niet? Ik vind het eigenlijk één van de grootste clichées om in een gedicht te zeggen dat je niet kunt schrijven/de woorden niet kunt vinden/geen dichter bent. Dat moet dan óf het lage niveau van het gedicht legaliseren, óf complimentjes uitlokken.
En ja, hoe de waard is vertrouwt hij zijn gasten, ik heb dat zelf ook honderd keer geschreven ![]() Je gedicht vind ik niet eens zo heel cliché. Je hebt op zich wel leuke beelden die je erin verwerkt, zoals dat bloemenplukkenwatnietmagvanjevriendje. Je bent alleen nog niet zo bedreven in het uitwerken van die beelden, vind ik. Probeer gewoon lekker straight te zijn, niet mooie woorden te gebruiken for the sake of it, en schrijf zo'n beeld verder uit dan 'de bomen bloeien voor jou'. Probeer iets te bedenken dat je nog nooit hebt gehoord en wees pas tevreden als je zelf denkt 'hee, dit is een unieke zin'. Een ander kritiekpuntje: ik vind je kommagebruik irritant. Kijk, dit is je zin: 'Ik vroeg de vogels, voor jou te zingen wanneer ik dat niet kan.' Als je dat zo leest klopt er toch niets van? Je hoeft met komma's niet het ritme aan te geven, dat kunnen lezers zelf wel ![]() Daarnaast zou ik eigenlijk wel een beetje slikken als ik dit zou lezen als zestienjarige jongen, en niet alleen omdat het lief is. Dit bedoel ik helemáál niet als aanval ![]() Maar ik denk dat je leuk kunt leren schrijven hoor, want ik zie wel dat je zoekt naar dichtwaardige woorden. Mijn tip is alleen: zoek in een andere hoek, doe maar wat minder zoetsappig, dat maakt je gedichten spannender ![]() |
![]() |
|
Mijn vriendje is negentien. Dat scheelt toch wel in hoeveel zoetsappigheid hij kan slikken.
Maar goed, even zonder gekheid. Dat 'vrucht in mijn schoot' was de enige manier waarop ik kon bedenken hoe ik terug kon slaan op mijn appelboompje, dat nu mijn kindje is. En dat kindjes gaat krijgen, appels, en dat ik dan een echt kindje zal moeten hebben op een gegeven moment, omdat de appelboom me ontgroeit. Zeg maar. Ik kan moeilijk zeggen dat er babies aan de appelboom gaan groeien ![]() Waarschijnlijk was het ik-ben-geen-dichter-gedoe wel een het lage niveau verantwoorden. Dat doe ik constant, dan wel onbewust, dan wel bewust. Zeker tegenover mijn vriendje. Het is een slechte gewoonte en ik moet er aan werken. Dat is zeker zo. Ik wou dat ik de beschikking had over woorden als womb, en vele andere buitenlandse woorden. Baarmoeder is niet erg poëtisch en schoot klinkt soms een beetje.. jammer. Als ik je reactie zo lees, denk ik er juist over om het zoetsappige extra aan te zetten, het in het extreme door te drijven. Misschien kan het die kant op ook wel vet worden. Nou ja, en als dat niet lukt, dan maar even dimmen dan ja ![]() |
![]() |
|
absoluut ja.
En ehm, ik ben ook 19 en ik vind het wel te zoetsappig ![]() Over de vrucht in je schoot: dat is niet jouw zin, het is een uitdrukking die vaker gebruikt wordt. Je kan ook op je eigen manier terugslaan op je appelboom, zonder die reeds bestaande uitdrukking. Desnoods zeg je precies wat je net zei, iets als: misschien heb ik ooit van appels genoeg en wil ik zelf iets laten groeien. |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind het heel fijn dat mensen de moeite nemen om mijn gedicht te lezen en erop te reageren! Ik ga niet elke reactie weer van reactie voorzien (in elk geval niet nu, later misschien wel), maar ik doe er zeker iets mee. Misschien ga ik dit gedicht wel herschrijven, tot nu toe is alleen het stukje van de appelboom te herschrijven en daar ga ik wel even op brainstormen. ![]() edit: Mijn vriendje zegt dat hij het niet te zoetsappig vindt. Maar hij kan er niet zo goed tegen als ik hem loop te verafgoden. Daar wordt hij verlegen van. ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Undercover Weerwolfspel #2 Fawkes | 462 | 16-12-2011 11:27 | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn dichtbundel Dingaantouwtje | 20 | 22-08-2009 19:26 | |
De Kantine |
Kijk in mijn toekomst! trophus | 230 | 08-04-2008 14:10 | |
Liefde & Relatie |
wat stond er in je laatste lieve smsje iLaySha_007 | 25 | 03-09-2005 07:18 | |
Verhalen & Gedichten |
stiekem. Verwijderd | 12 | 22-06-2005 19:12 | |
Lifestyle |
Zeg het eens, wat zijn je laatste aanwinsten? Anteverta | 500 | 16-07-2004 16:24 |