Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2008, 10:29
Cherry Darling
Cherry Darling is offline
Mijn vriend en ik gaan deze zomervakantie naar Denemarken. Wij willen met de auto een soort rondreis maken door heel Denemarken. Wij zijn alleen totaal niet bekend met het land, en willen graag wat meningen van anderen. Welke gebieden zijn leuk? Leuke steden, dorpen of attracties? Vertel het me!
Advertentie
Oud 28-04-2008, 10:03
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik vond Kopenhagen wel heel erg leuk, het probleem is dat parkeren echt nagenoeg onmogelijk is voor een normaal tarief, ik denk dat parkeren op een veilige goedkope plek en de trein naar het centrum het beste is. Er ligt een leuke jeugdherberg in het midden van de stad: danhostel.

Aalborg was ook wel aardig, maar dan zou ik eerder naar Arhus gaan is. In Aalborg heb je wel een leuke camping ten noorden van het centrum. Odense vond ik niet zo. Ik vind Denemarken eigenlijk grotendeels hetzelfde als Nederland. Malmö in Zweden is trouwens niet ver weg vanuit Kopenhagen, ik vond het niet zo maar andere mensen zijn er overwegend positief over.
Oud 29-04-2008, 15:37
Fantôme
Fantôme is offline
Denemarken
Ik ben er drie maanden geweest!
Weet niet waar je interesses liggen, maar zelf vond ik Kopenhagen en Roskilde erg leuk en ook zuid Sjealland heeft ontzettend veel lieve schattige en gezellige dorpen/stadjes. In Jutland (het vaste land) heb je ook nog wel een aantal steden, maar uitgebreid door Jutland trekken is niet mijn ding. En je hebt nog Odense (op het eiland tussen Sealland en Jutland in) wat ik echt een ontzettend leuke stad vond waar je makkelijk een weekendje kunt doorbrengen.
In Jutland zijn volgens mij vooral Arhus (en Aarborg ook wel heb ik gehoord) en uiteraard heb je daar Legoland.

Maarrehm, als je over bepaalde gebieden meer wilt weten, moet je het maar eventjes laten weten.
Oud 06-05-2008, 10:19
TRXD
TRXD is offline
Ik ben maar 1 keer in Denemarken geweest een paar dagen (Kopenhagen) maar het land heeft een goede indruk op me achtergelaten. Fijne mensen en Kopenhagen is een mooie stad voor een paar dagen. De rest moet ik zeker ook nog eens gaan bekijken.
Oud 06-05-2008, 21:42
Verwijderd
Ben paar keer in Denemarken op vakantie geweest. Kopenhagen moet je zien. Ik vind het één van de leukere Europese hoofdsteden. (Rondvaart vanuit Nyhavn en 's avonds Tivoli zijn aanraders)

Daarnaast is Legoland ook leuk om eens gezien te hebben.

Odense vond ik tegenvallen, was enigszins uitgestorven toen wij er waren.

Als je geintresseerd bent in de Vikingen is het openluchtmuseum in Traelleborg (ten noordwesten van Slagelse) wel leuk.
Oud 25-05-2008, 20:39
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Ben paar keer in Denemarken op vakantie geweest. Kopenhagen moet je zien. Ik vind het één van de leukere Europese hoofdsteden. (Rondvaart vanuit Nyhavn en 's avonds Tivoli zijn aanraders)

Daarnaast is Legoland ook leuk om eens gezien te hebben.

Odense vond ik tegenvallen, was enigszins uitgestorven toen wij er waren.

Als je geintresseerd bent in de Vikingen is het openluchtmuseum in Traelleborg (ten noordwesten van Slagelse) wel leuk.
oehh! toen ik in Odense was, was het behoorlijke druk eigenlijk
Ze hebben best een leuke winkelstraat (maar daar had ik tijd tekort voor), een aantal leuke musea en veel oude, schattige huisjes.

Een vikinmuseum is misschien inderdaad ook wel leuk. Roskilde heeft er ook één (maar volgens mij liggen die twee plaatsen best dicht bij elkaar, toch? of ben ik nu door de war)

Tivoli vond ik idd ook leuk om een keer gezien te hebben
ze hebben er alleen niet de beste Gluwein ever, maar okay
Oud 25-05-2008, 21:12
light fighter
light fighter is offline
ben zelf een weekend in Aarhus geweest. Voor een weekend leuk, gezellig stadje. Volgens mij heel erg gaaf in de zomer. In Aarhus heb ik twee musea bezocht die ik fantastisch vond: een open lucht museum en aros.
Oud 26-05-2008, 19:46
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
ben zelf een weekend in Aarhus geweest. Voor een weekend leuk, gezellig stadje. Volgens mij heel erg gaaf in de zomer. In Aarhus heb ik twee musea bezocht die ik fantastisch vond: een open lucht museum en aros.

Ja! ARoS is echt en prachtig museum, een aanrader Aarhus is ook wel een leuke stad. En Kopenhagen natuurlijk, daar ben ik fan van. Wat een heerlijke stad met leuke mensen en leuke winkels en en en.

Denemarken is sowieso
Oud 28-05-2008, 13:01
Verwijderd
Heb ik via MSN van een vriendin van je hier niet al antwoord op gegeven? Komt me bekend voor namelijk.

Maar goed; Wat je ook doet VERMIJD HET DANSKE AKVARIUM in Charlottenlund (net boven Kopenhagen). Zes vissenkommen en that's it.

Wat wel leuk is de dierentuin in Kopenhagen, de grote kasteelruïne in Vordingborg (ongeveer een uur rijden van Kopenhagen richting Felster) en een aantal paleizen in Kopenahgen zelf.
Oud 28-05-2008, 18:07
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
Ja! ARoS is echt en prachtig museum, een aanrader Aarhus is ook wel een leuke stad. En Kopenhagen natuurlijk, daar ben ik fan van. Wat een heerlijke stad met leuke mensen en leuke winkels en en en.

Denemarken is sowieso

absoluut waar, ik vind musea over het algemeen vreselijk maar dit was echt super mooi!!

tsja denemarken idd vergeet Zweden en Noorwegen alleen niet
Oud 18-06-2008, 23:24
Cherry Darling
Cherry Darling is offline
Bedankt iedereen voor de tips. Zal ze aan me vriend voorleggen. En dan even kijken of we een beetje een route uit kunnen stippelen.

Citaat:
Heb ik via MSN van een vriendin van je hier niet al antwoord op gegeven? Komt me bekend voor namelijk.
Hm, nee? Is denk ik iemand anders geweest
Oud 21-06-2008, 18:56
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Op weg naar Finland dit jaar reizen we ook door Denemarken. Daar maken we een tussenstop bij Legoland.

Ik ben er al een keertje geweest, en als dagtripje is het best een leuk uitstapje!

Verder kan ik alleen nog maar herinneren dat toen ik er was het erg veel geregend heeft. Maar het is wel een mooi en groen land.
Advertentie

Regels voor berichten