Advertentie | |
|
![]() |
|
Ja, vanillevla hebben ze in Belgie niet (ik heb in Belgie gewoond). Ik zou zeggen, kijk in een supermarkt eens bij de toetjes en zoek iets uit wat je lekker vind. In Belgie houdt het al gauw op bij vruchtenyoghurt of chocomouse, in Nederland heb je veel meer keuze. Verder nam ik altijd gerookte kaas mee van thuis, en optimel/milk&fruit. Gemalen goudse kaas verkopen ze in Belgie wel maar is daar veel duurder dan in Nederland. Hagelslag hebben ze in Belgie ook wel maar geen gestampte muisjes, vlokken, muisjes, etc dus bij het zoet broodbeleg vind je ook wel wat dingen die je wellicht niet kent.
|
Verwijderd
|
Ik moest van Belgische vrienden een keer gestampte muisjes en gewone muisjes meenemen, dat vonden ze altijd erg lekker en konden ze daar niet vinden
![]() |
![]() |
|
Tuurlijk dat je niet afvalt op 1 dag, maar daar gaat het ook helemaal niet om. Het gaat over het feit dat ik mn (week)inkopen ga doen in een Nederlandse supermarkt en me afvraag welke gezondere/calorie-arme/suikervrije producten ze daar verkopen die ze hier niet hebben. En die eet ik niet op in 1 dag hoor!!
Tot nu toe staan de volgende dingen op mn lijstje: -Optimel (vla, yoghurt en yoghurtdrink) -Schuddebuikjes -Snack-a-Jacks En verder kom ik eigenlijk niet tot nu toe. Valess is inderdaad ook een goed idee. En nee, vla kennen we hier in België niet. |
![]() |
|
Qua broodbeleg zijn er ook verschillende varianten van philadelphia.. in belgie hebben ze weer andere smaken dan in nederland volgens mij.... dus wellicht.. als je van zulke broodspread houd... zou je dat ook kunnen meenemen.
Hoe wou je dat trouwens vervoeren... neem je koeltas mee of iets ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Idd broodbeleg; witte hagelslag, schuddebuikjes, gekleurde muisjes, marshmallowspul e.d.
Toetjes zijn lekker, dus idd lekker vla e.d. meenemen ![]() En verder weet ik idd ook niet wat ze wel/niet in Belgie hebben...Gewoon eens rondneuzen zou ik zeggen ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Ik mag geen suiker, dus ik ben er blij mee. ![]() Citaat:
@TS: Als je echt de weekboodschappen in NL gaat doen, dan zou ik gewoon door de winkel heen lopen en meenemen wat je lekker lijkt/mee wilt nemen...ik denk dat je zelf beter kunt beoordelen wat ze in NL wel hebben en in België niet en wat je wel/niet mee wilt nemen ed... ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Hee.
Ik heb tussendoor even een vraagje: 'Ik moet voor school een project maken, we moeten ons eigen bedrijf starten. En een heel plan opstellen hoeveel het gaat kosten en waar we het willen naar toe exporteren, niet echt natuurlijk maar op papier. Nu willen wij producten naar België exporteren, en wij zijn uitgekomen op vanille vla.' Nou zou ik even tussen door willen vragen áls er vla zou komen in Belgie of jullie het zouden kopen? Dat is een vraag die ik moet weten voor het project. Sorry het was een vraagje tussendoor. |
![]() |
||
Citaat:
Daarom heet margarine ook margarine, omdat het niet aan de eisen voldoet om boter genoemd te mogen worden. Geloof dat het zelfs strafbaar is ![]()
|
Hagelslag, stroopwafels, pindakaas. Bewijs nodig? Ik trof ze in het westen van Canada aan in supermarkten op de afdeling 'ethnic foods', stuk voor stuk geimporteerd uit Nederland.
Daar zit je dan bijna 8000 kilometer van huis Heineken te drinken omdat het plaatselijke bier niet te zuipen is. ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Tsunami, opdracht Nederlands Miekje* | 8 | 05-08-2008 08:57 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Belgen vs. Nederlanders Politiker | 64 | 25-01-2007 13:16 | |
Verhalen & Gedichten |
De laatste keer.. PooW | 83 | 02-12-2005 14:36 | |
Verhalen & Gedichten |