Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2008, 10:59
Bloem
Bloem is offline
Sinds een jaar of 5 ben ik vegetariër, sommige periodes wat strenger dan andere. Als ik weer eens een principiele vlaag heb wil ik ook alleen maar biologische zuivelproducten gebruiken, in minder strenge fases eet ik wel eens vis.

Eén ding dat altijd moeilijk bleef was kaas. Niet gewone hollandse, die is wel stremselvrij te vinden. Maar mozzarella en feta... Tot ik hier ooit las dat de mozzarella van de Aldi microbacterieel gestremd is, en dus geschikt voor vegetariërs. Hoera! Vandaag liep ik er rond en griste ook snel een pakje feta mee. Thuis viel mijn oog op de ingrediëntenlijst en hee! Ook de feta is microbacterieel gestremd. Hoera²!

Doel van het topic: verzamelen welke gewone, doorsnee producten verrassend vegetarisch geschikt blijken te zijn zodat men voor sommige producten niet door weer en wind richting biologisch verantwoorde boerderij hoeft, maar lui&makkelijk richting supermarkt kan togen.

Laatst gewijzigd op 02-05-2008 om 11:06.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-05-2008, 14:20
Calyx
Calyx is offline
Oh ik heb dit topic niet eerder gezien . Maar erg leuk!

- Het is een soort cup-a-soup, maar dan met couscous. Je hebt er twee smaken van: tomaat/geroosterde groenten en paddestoelen/vegetarische kip? (ja dat vond ik ook raar haha), het is maar 79 cent en je koopt het bij Jumbo. Het heet: Snackpack couscous.

- Maar om terug te komen op de kazen:
Een tijd terug kocht ik parmezaanse kaas met vegetarisch stremsel: Montello. Gewoon bij de Jumbo ook, maar dat heb ik niet meer kunnen vinden. Dus ik hoop dat het bij andere Jumbo filialen nog te koop is.

- Bij de appie, de AH Westfriese kruidenkaas. Héérlijk en met vegetarisch stremsel.

- De Euroshopper brie is ook met vegetarisch stresel

- Apetina feta, bijna bij elke supermarkt wel denk ik? AH, Jumbo en C1000 iig.

- Edit, na het checken van mijn koelkast zie ik dat Philadelphia Kruiden ook geschikt voor vegetariërs.

Verder weet ik zo niets meer

Laatst gewijzigd op 17-05-2008 om 14:25.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten