Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2008, 10:04
PGWR
PGWR is offline
Sinds gisteren heb ik mijn laptop terug van reparatie. De moederboard is vernieuwd. Maar sindsdien heb ik een vreemd probleem. Telkens wanneer ik de computer herstart of uit stand-by haal kloppen tijd en datum niet meer. Vanmorgen stond deze weer op 1-1-2007 om 00:00. Hierdoor kan ik m'n windows bijvoorbeeld niet meer updaten.

Klopt het dat er nog steeds een soort batterij is die de tijd en datum op orde houdt? Zo ja, dan zal deze wellicht leeg zijn (lekker na zo reparatie, goede service ACER ) en hoe kan ik deze vervangen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-05-2008, 11:20
Verwijderd
Het klopt dat het moederbord gebruik maakt van een knoopcell batterij, type CR2032. Het is natuurlijk mogelijk dat deze leeg is.

Je zult zelf moeten kijken of het mogelijk is om de notebook open te schroeven en dan zelf het batterijtje te vervangen. Daarvoor zul je in de handleiding moeten kijken of zelf gaan knutselen.

Je kunt ook kijken of je in het bios kunt komen en proberen daar de tijd goed te zetten en op te slaan. Misschien dat hij vanuit daar de tijd wel goed zet en blijft houden. Anders de bovenste optie of wederom bellen met Acer.

Succes ermee.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2008, 11:59
Koning
Koning is offline
Umm, voordat je heb open schroeft, kijken inderdaad eens in het BIOS of er uberhaupt een tijd is ingesteld.
Oud 01-06-2008, 09:25
PGWR
PGWR is offline
Ik heb gekeken in de BIOS en nu al twee keer de tijd verandert, maar hij springt na eruit te zijn gegaan weer terug naar de oude datum. Ik denk dus dat de batterij leeg is.

Wat dat betreft toch een slechte service van ACER. Krijg je een laptop terug met een lege batterij erin.

In ieder geval bedankt voor alle hulp!
Met citaat reageren
Oud 01-06-2008, 22:07
Gunkan
Gunkan is offline
Hoeft niet perse leeg te zijn, maar hij kan ook een beetje los zitten na de reparatie. Bovendien, hoezo slechte service? Moeten ze dan van elke laptop die ze binnen krijgen even de batterij testen of zelfs vervangen? Dat kost helaas ook geld...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2008, 11:06
Mestkever
Mestkever is offline
Dan is waarschijnlijk je CMOS batterij leeg, of hij maakt niet goed contact met het ijzeren dingetje wat er in zit. Waarschijnlijk heb je gewoon een tweede hands moederbord gekregen uit een andere laptop.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2008, 11:09
Vinniebar
Vinniebar is offline
Wat een up,,,
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten