Hey,
Vrijdagochtend had ik erg pijn ter hoogte van mijn linkeramandel. Ik ben toen naar de dokter gegaan, maar die kon niets speciaals zien. (Volgens mij had ik pijn net achter mijn amandel, logisch dat hij dus niets gezien heeft) Hij zei wel dat ik aan de rechterkant een kleine keelontsteking leek te hebben en daardoor moest ik dan Strepsils nemen. Dit heb ik ook gedaan.
De volgende dag had ik al veel minder pijn achter mijn amandel, maar nu had de pijn zich verplaatst naar de onderkant van mijn amandel. Daar was nu ook witte aanslag te zien. Dus ik weer Strepsils nemen. De derde dag ging het onder die amandel al wat beter (nog steeds wel een beetje witte aanslag), maar begon ik ook pijn te krijgen aan mijn rechteramandel (waar nu ook een klein beetje aanslag was). Vandaag, de vierde dag, gaan mijn amandels wel wat beter, maar heb ik erge pijn rechts vanachter in mijn keel. Er valt duidelijk een zwellingke te zien, maar daarop een donkerrode stip (lijkt wel een blauwe plek ofzo

).
Voor de rest zie ik links in mijn keel ook een heel klein beetje aanslag, maar daar doet het momenteel geen pijn. Ik ben bang dat het morgen daar pijn gaat doen, aangezien het blijkbaar elke dag van plaatst verschuift. Kan ik dit voorkomen? De dokter zei dat ik voor mijn keel enkel Strepsils moest nemen, omdat hij weet dat ik binnenkort examens heb en moet leren, en dat teveel medicatie dan niet zo goed is. Maar persoonlijk wil ik gewoon van die keelpijn vanaf! Nu spuit ik dus om de 2-3 uur Strepsils in mijn keel en ik neem 4 keer per dag een Ibupofen 400 (voor mijn nek, spier verrokken ofzo)
Zou ik nóg meer Strepsils moeten spuiten of weten jullie nog een heel efficiënt middel tegen keelpijn? Ohja, en komt het door die aanslag dat ik keelpijn heb? Of is het omdat ik keelpijn heb, dat die aanslag daar komt liggen? Want als die aanslag de keelpijn veroorzaakt, kan ik wel proberen om het weg te krijgen met een oorstokje...?
xxx