Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2008, 12:40
Starc
Starc is offline
Beste mensen,

Ik heb een hele slechte dag achter de rug. Ik kreeg gisteren van mijn vriendin te horen dat ze twijfelt of ze nog gevoelens voor me heeft en dit terwijl ik super verliefd op haar ben. Ze weet niet hoe het komt, maar het is gewoon ineens weg. Ze zegt dat ze meer vriendschapsgevoelens voor me heeft. We hebben gisteravond in elkaars armen liggen huilen.

Nu hebben we allemaal plannen. Aanstaande donderdag een bruiloft van haar moeder en stiefvader, waarvoor ik ook ben uitgenodigd. Tevens hebben we een weekendje Schiermonnikoog geboekt met haar stiefzus en de vriend daarvan.

Ik weet echt niet wat ik moet doen. We hebben nu even een time-out en zien elkaar donderdag pas weer op de bruiloft. Zij wil kijken of ze me gaat missen in die tijd, maar ik kan dit niet aan. Ik kan haar normaal wel een paar dagen missen, maar nu ik weet dat haar gevoelens weg beginnen te gaan wil ik naar haar toe! Ik ben hopeloos nu!

Ik heb haar gister 3 rode rozen gestuurd met een kaartje waarop staat dat ze goed moet nadenken en niet moet opgeven. Deze zouden vandaag moeten worden bezorgd. Ik ben zo verliefd op haar en wil haar echt niet kwijt.

Ze heeft veel voor me over gehad. In het begin heeft ze twee maanden volgehouden om verkering met me te krijgen. Ik wees haar telkens af omdat ze heel anders leefde dan ik. Ze had andere soort vrienden enzo. Na twee maanden overwoog ik het toch maar en nu is ze heel erg in positieve zin veranderd. We hebben samen zo hard gevochten voor elkaar, en nu dit!

Wat moet ik doen! Ik weet het echt niet meer. Wat kan ik doen om haar niet kwijt te raken.
Advertentie
Oud 02-06-2008, 12:41
Verwijderd
iig geen rozen sturen. Dat komt opdringerig over, en maakt je niet aantrekkelijker...
Oud 02-06-2008, 12:42
Starc
Starc is offline
Nu al gedaan. Ging vanzelf, ik moest het gewoon doen. Maar ik wil haar gewoon laten zien dat ik van haar hou en haar niet kwijt wil.
Oud 02-06-2008, 12:45
stout!
stout! is offline
Dat is prima, het is in ieder geval geen direct contact. Nu moet je haar toch even met rust laten, hoe moeilijk het ook is. Hoe meer jij nu gaat pushen, hoe meer zij afstand zal willen nemen. Ze heeft echt even tijd/ruimte nodig.
Het is belangrijk om te weten dat je haar niet kunt 'overtuigen' door bij haar te zijn.
Oud 02-06-2008, 12:47
Starc
Starc is offline
Citaat:
Dat is prima, het is in ieder geval geen direct contact. Nu moet je haar toch even met rust laten, hoe moeilijk het ook is. Hoe meer jij nu gaat pushen, hoe meer zij afstand zal willen nemen. Ze heeft echt even tijd/ruimte nodig.
Het is belangrijk om te weten dat je haar niet kunt 'overtuigen' door bij haar te zijn.
Maar ik ben bang dat ze dan met vrienden wat gaat doen en afleiding krijgt, waardoor ze me minder zal missen. Of denk je dat dit niet het geval is?
Oud 02-06-2008, 12:49
Verwijderd
laat haar nu even met rust. Ga niet paniekerig dingen sturen of contact opnemen want dat werkt alleen maar averechts. Het enige dat je kan doen is rustig afwachten.
Oud 02-06-2008, 12:51
Starc
Starc is offline
Dan moet ik dat maar doen, hoe moeilijk het ook is. Ik zou het echt zonde vinden want het is zo mooi wat we hadden. Maargoed, ik denk dat ik even niets van me laat horen tot donderdag tegenover haar.

Wanneer iemand nog tips heeft of hier iets over te zeggen heeft, ik hoor het graag! En bedankt!
Oud 02-06-2008, 12:54
Verwijderd
Als je haar wil behouden, moet je niet vanuit jezelf redeneren, wat JIJ wil, maar vanuit haar.

En dat is in elk geval nu geen contact.
Oud 02-06-2008, 13:25
Verwijderd
Het lijkt erop dat de jacht is afgelopen en dat je uiteindelijk toch tegenvalt.
Oud 02-06-2008, 13:26
Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Maar ik ben bang dat ze dan met vrienden wat gaat doen en afleiding krijgt, waardoor ze me minder zal missen. Of denk je dat dit niet het geval is?
Als dat zo is, kun je er toch niets aan doen; dan is haar gevoel misschien inderdaad weg. Laat haar nou maar even met rust, niets irritanter dan een opdringerig vriendje als je het even allemaal niet meer weet
Oud 02-06-2008, 13:27
Starc
Starc is offline
Citaat:
Het lijkt erop dat de jacht is afgelopen en dat je uiteindelijk toch tegenvalt.
Wat is dat nou voor stomme reactie. Het heeft niets met jacht te maken want zij viel in de eerste instantie op mij en ik, absoluut zelfs, niet op haar.

Citaat:
Als dat zo is, kun je er toch niets aan doen; dan is haar gevoel misschien inderdaad weg. Laat haar nou maar even met rust, niets irritanter dan een opdringerig vriendje als je het even allemaal niet meer weet
Jij kan het weten, you're a girl. Ik laat haar met rust.
Oud 02-06-2008, 13:34
Verwijderd
Citaat:
Wat is dat nou voor stomme reactie. Het heeft niets met jacht te maken want zij viel in de eerste instantie op mij en ik, absoluut zelfs, niet op haar.
ja precies. de jacht dus.
Oud 02-06-2008, 13:39
Verwijderd
Ja dat zeg ik. Ze heeft eerst 2 maanden moeite moeten doen, en nu hoeft dat niet meer en dat is saai.
Oud 02-06-2008, 13:41
Verwijderd
Zo'n "pauze" of "time-out", zoals jij het noemt, is gewoon iets dat vrouwen bedenken omdat ze te pussy zijn om het uit te maken. Houd dus de eer aan jezelf en dump haar.
Oud 02-06-2008, 13:42
Starc
Starc is offline
Sorry ik dacht dat je bedoelde dat mijn jacht was afgelopen. Maar jongens, we gaan samen nog veel leuke dingen doen. Waarom zou ze het dan saai vinden?

En @Kazet Nagorra,
Ik ga haar helemaal niet dumpen. Dan dumpt ze mij maar, maar ik geef niet op! Dit is geen scharrel maar een echte liefde voor mij.
Oud 02-06-2008, 13:45
Verwijderd
Hoelang zijn jullie samen?
Het gaat niet om het leuke dingen doen. Het gaat om de uitdaging van iemand niet kunnen krijgen.
Oud 02-06-2008, 13:46
Starc
Starc is offline
@Lilith
Wij zijn samen sinds 11 maart. Bijna 3 maandjes dus. En wat voor uitdaging bedoel je, misschien kan ik dat weer veroorzaken?
Oud 02-06-2008, 13:47
Verwijderd
jesus mister naïve, je schrijft letterlijk 'dat ze twijfelt of ze nog gevoelens voor me heeft', denk je ook niet dat dat misschien de reden is dat je on a break bent en niet dat ze je saai vindt
Oud 02-06-2008, 13:49
Starc
Starc is offline
Ik hoop het maar Bartezz, ik hoop dat ze me gaat missen de komende tijd. Ik ga lang op haar wachten in ieder geval. En ik denk niet dat ik tegenval. Niet om op te scheppen, maar in het begin was ze onzeker of ze me wel kon krijgen.

Maar het kwam gewoon hard aan omdat we het nog zo leuk hadden laatst en echt een verliefd stel waren. Bij haar is dat in één klap anders.
Oud 02-06-2008, 13:52
Verwijderd
ik denk dat je beter kan hopen dat ze het saai vindt, wanneer gevoelens veranderden is er zelden nog wat aan te doen.. maar laat haar rustig nadenken en ik denk dat je donderdag duidelijkheid krijgt (hoewel ik het stiekem een beetje eens ben met kazet over het niet durven uitmaken gedeelte)
Oud 02-06-2008, 13:54
Starc
Starc is offline
Citaat:
ik denk dat je beter kan hopen dat ze het saai vindt, wanneer gevoelens veranderden is er zelden nog wat aan te doen.. maar laat haar rustig nadenken en ik denk dat je donderdag duidelijkheid krijgt (hoewel ik het stiekem een beetje eens ben met kazet over het niet durven uitmaken gedeelte)
Ja ze was al bang om me dit te vertellen. Maar ik wil het gewoon niet geloven.
Oud 02-06-2008, 14:06
hellebel
hellebel is offline
ze vindt het na drie maanden al saai? houd de eer aan jezelf en laat haar gaan.
Oud 02-06-2008, 14:13
Starc
Starc is offline
Citaat:
ze vindt het na drie maanden al saai? houd de eer aan jezelf en laat haar gaan.
Ik zeg niet dat ze het saai vindt, ze is alleen wat ze voor me voelde, kwijt.
Oud 02-06-2008, 14:16
Verwijderd
dan weet je toch genoeg
Oud 02-06-2008, 14:33
Starc
Starc is offline
Nee Bartezz, want ze weet het nog niet zeker. Ze twijfelt namelijk nog. Ik ga er de komende dagen heel wat aan doen om er beter uit te zien. Misschien krijgt ze weer gevoelens voor me als ze me in m'n nette pakkie ziet op de bruiloft... Ik geef niet zo snel op... Ze heeft het niet voor niets nog niet uitgemaakt.
Advertentie
Oud 02-06-2008, 14:47
Verwijderd
Citaat:
Nee Bartezz, want ze weet het nog niet zeker. Ze twijfelt namelijk nog.
Zegt ze.
Oud 02-06-2008, 15:28
Verwijderd
ik snap niet dat je zoveel moeite gaat doen voor iemand die al na 3 maanden twijfelt, maargoed.
Oud 02-06-2008, 15:31
Verwijderd
Als na drie maanden het gevoel al weg is, is het over het algemeen gedoemd om te mislukken. En ik ken het, want ik heb het op m'n 16e ook gedaan met m'n vriendje toen Net zoals veel vrienden en vriendinnen in de puberteit, trouwens. Echte blijvende verliefdheid houdt tenminste het hele eerste jaar aan en vaak nog wel langer. En jij kunt daar nu wel last van hebben, maar van haar kant lijkt het dat toch echt niet te zijn. Jammer, maar ik denk dat je maar beter de hoop op kunt geven.

Edit: Ik was op m'n 16e trouwens überhaupt niet verliefd op dat vriendje, vond 'm alleen leuk, en na drie maanden was ik het toch écht zat en heb ik ook maar gemompeld dat "het gevoel weg was", maar dat gevoel was er sowieso al niet geweest eigenlijk. En we hadden ook een proefperiode en toen heb ik het alsnog uitgemaakt. Heel lullig
Oud 02-06-2008, 15:38
Verwijderd
Precies, als een meisje verliefd is kun je die makkelijk een jaar lang als shit behandelen, pas na een jaar moet je een beetje je best gaan doen.
Oud 02-06-2008, 15:48
Verwijderd
Zoals al eerder gezegd... Drie maanden is kort en als er nu al twijfels zijn dan belooft dat niet veel goeds voor de toekomst. Hoe denk je hoe dat over een jaar zal zijn?

Verder zou ik me niet al te druk maken om de dingen die nog in de planning staan. Daar is altijd een oplossing voor te vinden.
Oud 02-06-2008, 15:58
Verwijderd
Citaat:
Echte blijvende verliefdheid houdt tenminste het hele eerste jaar aan en vaak nog wel langer. En jij kunt daar nu wel last van hebben, maar van haar kant lijkt het dat toch echt niet te zijn. Jammer, maar ik denk dat je maar beter de hoop op kunt geven.
@ eerste zin: helemaal waar!
@ rest: ook helemaal mee eens

'gevoelens' zijn bij een ernstige verliefdheid echt wel duidelijk genoeg om gewoon te wéten of ze er zijn of niet, daar moet je dan niet aan twijfelen of over nadenken (en al zeker niet als ze nog maar een klein half jaartje verliefd op je is), dus ik denk ook dat ze je gewoon niet 'in één klap' wilt dumpen. "she's letting you go gently".
ik heb het ook gedaan, meermaals, ik wist hééééél goed dat de gevoelens al een jaar (of twee) gewoon wég waren, en toch kwamen er nog een heleboel ikweethetallemaalnietmeer's, gewoon omdat je die persoon nog wel aardig vindt en erom geeft en niemand wilt kwetsen. 't is eigenlijk niet helemaal eerlijk en oprecht, zeggen dat je het niet meer weet, maar misschien maakt het de klap wel minder hard aankomen als je weet dat de kans erin zit...
Oud 02-06-2008, 16:46
fleurtje.
fleurtje. is offline
Oud 02-06-2008, 16:57
Starc
Starc is offline
Hoe denk jij erover dan?
Oud 02-06-2008, 17:08
Metal
Metal is offline
Damn, kansloos. Zowel jij, als je "relatie". Sorry kerel.
Oud 02-06-2008, 17:30
Captured2
Captured2 is offline
Het heeft niets met jacht te maken want zij viel in de eerste instantie op mij en ik, absoluut zelfs, niet op haar.

Je schreef ergens dat het te maken had met hoe ze leefde.Hoe leefde ze dan? en is ze nu wel je type etc. m.a.w. nu wel de moeite waard?
Als dat het geval is zou ik haar even d'r rust gunnen.Je weet het maar nooit he en als het echt de liefde van je leven is, zoals jij beschrijft, dan zou ik zeker een poging wagen.

Komt vast goed. Zo weer ff positief...zo kan het ook aflopen he
Oud 02-06-2008, 17:34
Starc
Starc is offline
Aan Captured2 heb ik tenminste wat. Metal mogen ze wat mij betreft bannen hier.

En Captured2, ik dacht eerst dat ze anders leefde. Daarom was ik bang dat dat ging botsen. Naarmate we hadden viel dat allemaal reuze mee en groeiden we naar elkaar toe.
Oud 02-06-2008, 17:38
Captured2
Captured2 is offline
Citaat:

En Captured2, ik dacht eerst dat ze anders leefde. Daarom was ik bang dat dat ging botsen. Naarmate we hadden viel dat allemaal reuze mee en groeiden we naar elkaar toe.

Dus het had eigenlijk meer met haar manier van leven te maken dan met haar karakter als ik het goed begrijp?
Maarja, als het daarna wel goed ging dan is dat niet meer zo'n probleem idd ja.
Oud 02-06-2008, 17:39
Starc
Starc is offline
Citaat:
Dus het had eigenlijk meer met haar manier van leven te maken dan met haar karakter als ik het goed begrijp?
Maarja, als het daarna wel goed ging dan is dat niet meer zo'n probleem idd ja.
Haar karakter was niets mis mee, ik hou nu ontzettend van haar zoals ze is.
Oud 02-06-2008, 18:05
Verwijderd
Citaat:
omdat hij iets zegt wat jij niet wil horen?
Oud 02-06-2008, 18:10
Verwijderd
omg.

gast echt.... get a life. Dump die chick en hossel een nieuwe.
Oud 02-06-2008, 18:26
sexysmile
sexysmile is offline
Dat ze zegt dat ze niet weet of ze nog gevoelens voor je heeft hoeft niet te betekenen dat ze niet meer van je houd. Er zijn ook nog andere gevoelens dat alleen die van verliefd zijn. Je kunt ook toch van iemand houden terwijl de verliefdheid weg is. Daar heeft mijn vriend mij ook voor gewaarschuwd en ik geef hem gelijk eigelijk. Jha oke ik ben dan nog wel verliefd op hem maar toch minder. En ik hou nog steeds van hem. Maar je hebt haar rozen gestuurd, dat is oke vind ik. Je laat zien dat ze veel voor je betekent. Maar koop haar niet om. Het klinkt hard mss sorry dan maar wat ik bedoel is dat je niet steeds dingen moet kopen voor haar dan o m haar terug te winnen voor je.
Oud 02-06-2008, 18:43
Verwijderd
Citaat:

Oh, dus je hebt alleen maar iets aan opmerkingen die je graag wil horen? Dat het pijn doet, wil niet zeggen dat we ongelijk hebben.

En in drie maanden groei je niet naar elkaar toe. En @sexysmile, na drie maanden is er ook écht nog geen houden van om de verliefdheid te vervangen. Jammer, maar helaas.
Oud 02-06-2008, 18:49
Starc
Starc is offline
Citaat:
omg.

gast echt.... get a life. Dump die chick en hossel een nieuwe.
Zeker nooit van iemand gehouden? Of alleen scharrels gehad? Ik geef om dit meisje en ga haar echt niet zomaar dumpen. Jij weet misschien niet hoe dit voelt, maar ik laat haar niet zomaar gaan!

En voor de rest, tuurlijk wil ik graag horen wat ik graag wil. Maar reacties als "get a life" en dat ik m'n meisje "kansloos zijn" waardeer ik niet zo nee. Misschien moeten zij zelf maar eens een leven krijgen.

En drie maanden, nee oké het is niet lang, maar ik ben erg gehecht aan haar en ook echt nog steeds verliefd. Maarja dat snap je denk ik alleen als je in mijn situatie zelf staat.
Oud 02-06-2008, 18:50
Verwijderd
Citaat:
Zeker nooit van iemand gehouden? Of alleen scharrels gehad? Ik geef om dit meisje en ga haar echt niet zomaar dumpen. Jij weet misschien niet hoe dit voelt, maar ik laat haar niet zomaar gaan!
Je begrijpt het gewoon echt niet, hè... zij laat jou al zomaar gaan. Zij houdt niet van jou.
Oud 02-06-2008, 18:54
Starc
Starc is offline
Citaat:
Je begrijpt het gewoon echt niet, hè... zij laat jou al zomaar gaan. Zij houdt niet van jou.
Even voor de duidelijkheid, het is nog niet uit hoor. En ze heeft me nog niet laten gaan, ze heeft tijd nodig.

Echter heb ik in die tussentijd advies nodig hoe ik haar gevoelens voor mij weer kan versterken.
Oud 02-06-2008, 18:59
Verwijderd
Hoevaak wil je horen dat je kansloos bent????

En dan bedoel ik niet dat je een kansloze rukker bent, maar dat je kansloos staat tegenover een relatie met een meisje die nu al twijfelt....
Oud 02-06-2008, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Even voor de duidelijkheid, het is nog niet uit hoor. En ze heeft me nog niet laten gaan, ze heeft tijd nodig.

Echter heb ik in die tussentijd advies nodig hoe ik haar gevoelens voor mij weer kan versterken.
Het spijt me, maar ik denk echt dat het hopeloos is, die gevoelens kun je niet versterken. Het lijkt er meer op dat ze het een zachte dood wil laten sterven. Zulke pauzes, met zulke twijfels, helemaal zo vroeg in de relatie, zijn vrijwel altijd gewoon het einde.

Maar goed, als je écht wil blijven hopen, dan nog kun jij niks doen - je moet haar de tijd laten, even alleen laten. Zij wil kijken of ze je gaat missen, en als jij bij haar bent, kan ze je natuurlijk onmogelijk missen! Dus gewoon afstand houden, geen contact zoeken. 't Is waarschijnlijk hopeloos, maar beter advies is er niet.
Oud 02-06-2008, 19:15
Verwijderd
Citaat:

En voor de rest, tuurlijk wil ik graag horen wat ik graag wil. Maar reacties als "get a life" en dat ik m'n meisje "kansloos zijn" waardeer ik niet zo nee. Misschien moeten zij zelf maar eens een leven krijgen.

En drie maanden, nee oké het is niet lang, maar ik ben erg gehecht aan haar en ook echt nog steeds verliefd. Maarja dat snap je denk ik alleen als je in mijn situatie zelf staat.
Ik krijg de indruk dat dit jouw eerste "serieuze" relatie is, in jouw ogen dan tenminste. Maar als je hard op je bek wil gaan moet je vooral het - goedbedoelde maar misschien harde - advies van mij en anderen in dit topic in de wind slaan. Je zal er nog wel eens aan terugdenken.
Oud 02-06-2008, 19:17
Verwijderd
Citaat:
Je zal er nog wel eens aan terugdenken.
opa kazet
Oud 03-06-2008, 04:13
Changshan
Changshan is offline
Het ironische is dat ik ook door middel van een 'pauze' aan de kant ben gezet, maar dan op mijn zestiende zoals Morgan. Toch hoop ik voor je dat ze eerlijk tegen je is gebleven en dat het wel weer komt.

Regels voor berichten