Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2008, 14:18
Efsane 66
Efsane 66 is offline
ik heb een project die ik moet maken waar ik tafels en stoelen moet tekenen enzo ik heb een menu gemaakt van boven (openen, opslaan en opslaan als)

wanneer ik opslaan als doe heb ik de extentie txt gebruikt om op te slaan, het lukt om op te slaan maar wanneer ik die txt bestand wil openen lukt het mij niet

Citaat:
' Opent een bestand

Private Sub OpenenToolStripMenuItem_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles OpenenToolStripMenuItem.Click

Dim fileDialog As OpenFileDialog = New OpenFileDialog()
fileDialog.Filter = ("Text files (*.TXT) | *.TXT | Challenge bestand (*.CLGN) | *CLGN | All files (*.*) | *.* ")
fileDialog.InitialDirectory = "c:\"
If fileDialog.ShowDialog() = Windows.Forms.DialogResult.OK Then

End If
End Sub

' bestand opslaan

Private Sub OpslaanToolStripMenuItem_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles OpslaanToolStripMenuItem.Click
Dim currentfile As String = "C:\myrestaurantplan.txt"
Dim outputStream As StreamWriter = File.CreateText(currentfile)

For inhoud As Integer = 0 To (objectArray.Length - 1)
outputStream.Write(objectArray(inhoud))

Next
outputStream.Close()
End Sub

' Bestand Opslaan Als

Private Sub OpslaanAlsToolStripMenuItem_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles OpslaanAlsToolStripMenuItem.Click
Dim SaveFileDialog1 As SaveFileDialog = New SaveFileDialog()
currentFile = Windows.Forms.DialogResult.OK.ToString
Dim outputStream As StreamWriter
SaveFileDialog1.Filter = ("Text file (*.TXT) | *.TXT ")

SaveFileDialog1.InitialDirectory = "c:\"
If SaveFileDialog1.ShowDialog() = Windows.Forms.DialogResult.OK Then
outputStream = File.CreateText(SaveFileDialog1.FileName)
outputStream.WriteLine()
outputStream.Close()

End If
End Sub
dit is mijn code, ik zou graag de txt bestanden willen zien (om te selecteren) als ik een filedialog open en de inhoud willen printen in mijn TekenBox, (picturebox) die ik heb gemaakt in mijn project.

Ik hoop dat jullie me kunne helpe met vriendelijke groeten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-06-2008, 15:01
ILUsion
ILUsion is offline
Je hebt in je subroutine om en bestand te openen wel je bestand gekozen, maar je moet nog de volgende dingen doen om er ook echt iets mee te doen:
1) je bestand openen
2) de inhoud ervan lezen
3) de inhoud opslaan zodat je programma ermee kan werken (bv. als Excel een bestand opent, dan leest hij het bestand in, en gooit daarna alles in de juiste cellen van je spreadsheet), jij moet ook hetzelfde doen (dus het omgekeerde van het opslaan: daar zeg je dat hij die array moet uitlezen en wegschrijven naar het bestand; nu moet je het bestand uitlezen en wegschrijven naar de array). Vaak moet je trouwens eerst die array leegmaken, anders kom je met gemengde gegevens te werken (van het bestand waarmee je aan het werken was, en het nieuwe).
4) bestand sluiten (ik geloof dat dat in VB ook nodig is, maar ik zou het vanbuiten niet meer weten)
5) vaak zal je ook een bepaalde extra handeling moeten doen om je weergave te refreshen. Dit hangt ervan af. Stel dat je in jouw geval subroutines hebt om objecten aan die array toe te voegen, zal het waarschijnlijk niet nodig zijn. Als je het gewoon in de array gooit, kan het zijn dat het nog niet op het scherm getekend zou worden.
Oud 05-06-2008, 17:28
pietervdb
pietervdb is offline
dit kan heel gemakkelijk.

Uit een tekstbestand lezen doe je normaal gesproken zo

Code:
naamString = Input (aantal tekens, [#] Nrbestand)
Met de functie input kan je de hele inhoud van een bestand met een leesopdracht in een tekstvak plaatsen.

Gebruik dan deze sub routine bijv in een menu item of button. Aanname dat je in een textbox tekst wil plaatsen..

Code:
private sub cmdlees_click()

Dim aantTekens as long

'bestand Test.txt openen om te lezen met bestandsnummer #1
Open "A:\test.txt for input as #1
' optioneel gebruik app.path om in dezelfde map een tekst bestand te openen

aantTekens = LOF(1) 'aantal tekens bepalen
Txtinhoud.text = input(aanttekens, #1) 'alle tekst tonen
Close #1 'sluit het bestand met bestandsnummer #1
end sub
Met citaat reageren
Advertentie