Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2008, 14:05
Verwijderd
Oke, een nieuw liedje op youtube gegooid. bij deze.

Ik zou graag willen weten welke fragmenten van het liedje je mooi vindt, welke gedeelten kunnen worden verbeterd en wat je algemene oordeel is.

Neem hierbij wel in acht dat ik dit liedje heb geschreven met als doel om gewoon een simpel, lief liedje te schrijven. Ik had niet de intentie om een liedje te schrijven met moeilijke melodielijnen of geweldige akkoordcombinaties.

Ik ben september 2007 begonnen met het nemen van gitaarlessen en schrijf pas sinds een jaar liedjes, dus ik hoop dat als je iets hebt aan te merken dat je wel begrijpt dat ik nog vrij onervaren ben.

Ehh..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2008, 19:44
Verwijderd
Mijn eerste blik zegt dat je een Nederlands > Engels woordenboek moet kopen. En nu ga ik een kop koffie zetten want na het luisteren ben ik al m'n energie kwijt. Maar dan niet op de 'ik droom weg want het is zo ontspannend en relaxed'-manier.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2008, 15:46
stay asleep
stay asleep is offline
Ik speel geen gitaar en zing niet..
maar ik vind dat je het best goed doet voor iemand die pas zo kort bezig is..
dit is ook niet echt mijn muziekstijl.. ik vind het allemaal wat te saai.. denk ook omdat de gitaar helemaal niet zo vol klinkt.. en is natuurlijk ook niet goed bespeeld.. maar nogmaals, je speelt pas kort..
luister eens naar dallas green.. speelt beetje soortgelijke muziek. Hij heeft er af en toe hele mooie nummers tussen zitten.. www.myspace.com/dallasgreen
je moet nog wel aan je uitspraak werken en ik weet niet of je al zangles hebt, maar dat kan je beter ook nemen.. niet dat ik je slecht vind zingen maar hoe meer je leert hoe beter..

verder is je opnamekwaliteit ruk en zou ik je daarbij eventueel kunnen helpen.. mail maar als je daar interesse in hebt..
Oud 04-06-2008, 16:06
Verwijderd
Citaat:
Mijn eerste blik zegt dat je een Nederlands > Engels woordenboek moet kopen. En nu ga ik een kop koffie zetten want na het luisteren ben ik al m'n energie kwijt. Maar dan niet op de 'ik droom weg want het is zo ontspannend en relaxed'-manier.
heerlijk commentaar. hartelijk dank.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2008, 16:12
Verwijderd
Citaat:
Ik speel geen gitaar en zing niet..
maar ik vind dat je het best goed doet voor iemand die pas zo kort bezig is..
dit is ook niet echt mijn muziekstijl.. ik vind het allemaal wat te saai.. denk ook omdat de gitaar helemaal niet zo vol klinkt.. en is natuurlijk ook niet goed bespeeld.. maar nogmaals, je speelt pas kort..
luister eens naar dallas green.. speelt beetje soortgelijke muziek. Hij heeft er af en toe hele mooie nummers tussen zitten.. www.myspace.com/dallasgreen
je moet nog wel aan je uitspraak werken en ik weet niet of je al zangles hebt, maar dat kan je beter ook nemen.. niet dat ik je slecht vind zingen maar hoe meer je leert hoe beter..

verder is je opnamekwaliteit ruk en zou ik je daarbij eventueel kunnen helpen.. mail maar als je daar interesse in hebt..
dankje. ik vind het heel goed van je dat je toch de moeite hebt genomen om naar een muzieksoort te luisteren die je niet helemaal ligt. ik ben me momenteel nog aan het oriënteren op muziekstijlen en ben van plan om in de komende maanden wat rocknummers te schrijven. ik wil geen muziekstijl onbespeeld of onbezongen laten.
mijn gitaarspel in dit nummer is inderdaad vrij slecht. maar daar had ik bij dit nummer ook geen nadruk op willen leggen. ik hoop beter gitaar te leren spelen door wat meer elektrische gitaar te spelen.
ik ga zeker luisteren naar dallas green, bedankt voor de tip.
ik sta in een wachtlijst voor zangles, ik merk zelf ook dat er veel moet worden verbeterd.

als je me wilt helpen met het verbeteren van de opnamenkwaliteit, graag zelfs.
ik stuur je nog wel een mailtje.

bedankt voor het gegeven commentaar.

groetjes
Met citaat reageren
Oud 04-06-2008, 20:26
Uice
Uice is offline
De simpliciteit van het gitaarspel in combinatie met de zang is erg geslaagd, maar het is te eenvoudig om bijna vijf minuten door te gaan zonder saai te worden; na twee minuten ben ik naar het einde geskipt. Als je het voor een publiek speelt zal het veel meer kracht hebben.
Oud 04-06-2008, 20:28
Verwijderd
Citaat:
heerlijk commentaar. hartelijk dank.
Alsjeblieft!
Ben je er al achter waar je er nou met je Engels de mist in gegaan bent?
(Hint: Ik heb het niet over je uitspraak (waar ik als ik jou was af en toe iets meer op zou letten) maar over een erg prominent deel van het liedje)
Met citaat reageren
Oud 04-06-2008, 20:29
Verwijderd
Citaat:
De simpliciteit van het gitaarspel in combinatie met de zang is erg geslaagd, maar het is te eenvoudig om bijna vijf minuten door te gaan zonder saai te worden; na twee minuten ben ik naar het einde geskipt. Als je het voor een publiek speelt zal het veel meer kracht hebben.
heeft u misschien enige suggesties om dit te kunnen voorkomen?
ik zat te denken om het uit te werken met een band, maar ik ben bang dat het dan zijn onschuldigheid verliest...
Met citaat reageren
Oud 04-06-2008, 20:30
Verwijderd
Citaat:
Alsjeblieft!
Ben je er al achter waar je er nou met je Engels de mist in gegaan bent?
(Hint: Ik heb het niet over je uitspraak (waar ik als ik jou was af en toe iets meer op zou letten) maar over een erg prominent deel van het liedje)
sweety baby

ja, dat deed ik met opzet. dat had iets heel kinderlijks en liefs, en dat sprak me aan. ik heb veel aan de bridge gewerkt en vond dit gewoon de beste keuze voor bridge.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2008, 21:29
Uice
Uice is offline
Citaat:
Om te voorkomen dat het saai wordt? Gewoon korter maken.

Citaat:
ik zat te denken om het uit te werken met een band, maar ik ben bang dat het dan zijn onschuldigheid verliest...
Ik denk het ook, dit is het soort nummer dat je alleen wil spelen en niet teveel 'af' en gelikt wil hebben. Als je dit zo speelt in een café en ik zit in dat café, zou ik wel mijn biertje neerzetten om te klappen.

Laatst gewijzigd op 04-06-2008 om 22:12.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2008, 21:43
Verwijderd
Citaat:
sweety baby

ja, dat deed ik met opzet. dat had iets heel kinderlijks en liefs, en dat sprak me aan. ik heb veel aan de bridge gewerkt en vond dit gewoon de beste keuze voor bridge.
Nope, denk groter!
Met citaat reageren
Oud 04-06-2008, 22:07
Verwijderd
Citaat:
Als je een mp3 uploadt, maak ik er een vette remix van.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2008, 15:28
Verwijderd
Citaat:
Nope, denk groter!
boeiend. ik weet ook wel dat het soothe me is, heb het al veranderd.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2008, 18:13
Verwijderd
Citaat:
boeiend. ik weet ook wel dat het soothe me is, heb het al veranderd.
Nouja, de titel van het nummer goed schrijven is toch wel even belangrijk ja, dus best boeiend.. En als je ook wel weet dat het soothe is, waarom had je het dan consequent verkeerd gedaan?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2008, 23:53
Toetoetoe
Toetoetoe is offline
Citaat:
Nouja, de titel van het nummer goed schrijven is toch wel even belangrijk ja, dus best boeiend.. En als je ook wel weet dat het soothe is, waarom had je het dan consequent verkeerd gedaan?
Of je bent gewoon triest dat je op je bijna 19de nog op een scholierenforum zit.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2008, 16:33
Verwijderd
Citaat:
Of je bent gewoon triest dat je op je bijna 19de nog op een scholierenforum zit.
Of je bent gewoon triest dat je je speciaal aanmeldt om dit te melden.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2008, 17:52
Verwijderd
Citaat:
Het is hartstikke mogelijk om met bijna 19 nog een scholier te zijn hoor. Ik ben late leerling en 1 keer blijven zitten. Hierdoor ben ik bijna 19 en zit in de 5e, dus ik moet zelfs nog een jaar.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2008, 20:22
Verwijderd
Citaat:
ik heb gisteren mijn examengala gehad. ik ben dus officieel nog gewoon een
"schooly" totdat ik mijn havo-diploma krijg. toch?
ik heb eerste de mavo op mijn luie reet gehaald(toen was ik dus 16) en heb (volgens mij: ik moet nog uitslag krijgen of ik geslaagd ben) ook de havo gehaald. (nu ben ik dus 18)

ik hoop dat je verder ook wiskundig hebt kunnen bereken dat een gemiddelde vwo-scholiere er 6 jaar over doet om zijn vwo-diploma te behalen en daarmee de leeftijd van 18 jaar logischerwijs bereikt.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2008, 20:49
Verwijderd
Ik was 17 toen ik mijn vwo-diploma had. Zonder het overslaan van klassen.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2008, 21:05
Verwijderd
Citaat:
ook leuk
Met citaat reageren
Oud 09-06-2008, 06:55
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ik vond het een erg mooi liedje. Dat wilde ik toch wel even zeggen.
Oud 09-06-2008, 09:20
MazeMouse
MazeMouse is offline
Het begint wel leuk maar wordt daarna erg snel enorm eentonig. Iets meer afwisseling had wel fijn geweest. (ook zodat je weet wanneer er overgangen zijn en het refrein begint)
Oud 09-06-2008, 09:36
Verwijderd
Citaat:
maar jij bent een gekke autist.

aan het nummer kan nog veel gedaan worden, maak het boeiender om naar te luisteren , het kabbelt nu een beetje voort en zo verlies je de aandacht van de luisteraar.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2008, 09:43
Verwijderd
Citaat:
Ik vond het een erg mooi liedje. Dat wilde ik toch wel even zeggen.
dat is lief van je.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2008, 09:44
Verwijderd
Citaat:
maar jij bent een gekke autist.

aan het nummer kan nog veel gedaan worden, maak het boeiender om naar te luisteren , het kabbelt nu een beetje voort en zo verlies je de aandacht van de luisteraar.
ik denk dat als ik er een band(niet een videoband ofzo hea) achter zet, dat het dan al beter klinkt. ik zal eens mijn nieuwe liedjes met band repeteren.
bedankt voor je commentaar!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-06-2008, 17:28
capibara
capibara is offline
Citaat:
Als je een mp3 uploadt, maak ik er een gevoelige noisetrack met een echt zomergevoel van.
Oud 09-06-2008, 23:13
Uice
Uice is offline
Citaat:
ik denk dat als ik er een band(niet een videoband ofzo hea) achter zet, dat het dan al beter klinkt.
Ik denk dat het beter klinkt als je het de helft korter maakt. De kracht zit juist in de kwetsbaarheid, en die kan een band wegnemen.

Maar goed.
Oud 11-06-2008, 14:55
Verwijderd
Ik denk niet dat het liedje er ook maar beter op wordt als je em inkort.
Ik vind het eerlijk gezegd nogal een saai nr, met name de gitaarpartij voorzover je dat zo mag noemen. Je zingt wel leuk opzich, daar zou je wel wat moois mee kunnen doen. Maar je moet het nog een beetje boeiend houden, wat meer afwisseling en contrast in de muziek zou het al een leuker nr maken denk ik.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2008, 15:05
Verwijderd
Ik heb nog andere liedjes op mijn yt staan.
Qua gitaarpartij is Mr Candymen weer leuker, of Confusion.
Afwisseling in de muziek is erg moeilijk te verkrijgen, ik denk dat ik daar nog mee moet oefenen. Verwacht niet dat ik Boheme Rhapsody-achtige liedjes ga schrijven, maar ik zal er op letten.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2008, 16:32
DJ_Eddy
DJ_Eddy is offline
Citaat:
Ik heb nog andere liedjes op mijn yt staan.
Qua gitaarpartij is Mr Candymen weer leuker, of Confusion.
Afwisseling in de muziek is erg moeilijk te verkrijgen, ik denk dat ik daar nog mee moet oefenen. Verwacht niet dat ik Boheme Rhapsody-achtige liedjes ga schrijven, maar ik zal er op letten.
Het nummer kan idd wat meer pit gebruiken, dus wat korter en wat meer instrumenten (percussie!) lijkt me geen slecht idee. Maar maak er alsjeblieft geen Bohemian Rhapsody van, want die kitscherige orkestpartijen vind ik echt verschrikkelijk! Ik vind het juist mooi als je een nummer in alle eerlijkheid en van alle opsmuk ontdaan zingt. Jezelf bloot geven in muziek vind ik juist het mooie ervan!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2008, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Het nummer kan idd wat meer pit gebruiken, dus wat korter en wat meer instrumenten (percussie!) lijkt me geen slecht idee. Maar maak er alsjeblieft geen Bohemian Rhapsody van, want die kitscherige orkestpartijen vind ik echt verschrikkelijk! Ik vind het juist mooi als je een nummer in alle eerlijkheid en van alle opsmuk ontdaan zingt. Jezelf bloot geven in muziek vind ik juist het mooie ervan!
dat is ook mijn uiteindelijke doel. je wilt niet weten hoe blij ik met dit commentaar ben. ik ben blij dat iemand muziek met "eerlijkheid" kan waarderen.
ik doe me niet anders voor dan dat ik ben, en vooral in muziek kan ik goed mijzelf zijn. ik ben blij dat je dat waardeert.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2008, 21:07
stay asleep
stay asleep is offline
Citaat:
dat is ook mijn uiteindelijke doel. je wilt niet weten hoe blij ik met dit commentaar ben. ik ben blij dat iemand muziek met "eerlijkheid" kan waarderen.
ik doe me niet anders voor dan dat ik ben, en vooral in muziek kan ik goed mijzelf zijn. ik ben blij dat je dat waardeert.
je hebt pm..
Oud 17-06-2008, 15:50
Miekje*
Miekje* is offline
apart.. leuk! zingen kun je echt wel! maar de gitaar overheerst een beetje... miss kun je daar op letten
ik schrijf zelf ook liedjes, en ik zing ook, treed soms op. maar ik gebruik mijn eigen muziek er niet bij, maar een vriend speelt gitaar en dat neemtie op zodat ik het kan gebruiken. Miss een idee om je eigen gitaarakkoorden op te nemen en en zelf bij te zingen, zo kun je het ook makkelijk andere laten horen. Suc6!
Oud 20-06-2008, 16:09
Verwijderd
Citaat:
apart.. leuk! zingen kun je echt wel! maar de gitaar overheerst een beetje... miss kun je daar op letten
ik schrijf zelf ook liedjes, en ik zing ook, treed soms op. maar ik gebruik mijn eigen muziek er niet bij, maar een vriend speelt gitaar en dat neemtie op zodat ik het kan gebruiken. Miss een idee om je eigen gitaarakkoorden op te nemen en en zelf bij te zingen, zo kun je het ook makkelijk andere laten horen. Suc6!
bedankt. idd, de gitaar overheerst wat, ik zal maar eens een microfoon moeten kopen het probleem is dat ik niet graag zonder gitaar op het podium sta, dus ben ik gedwongen om maar gewoon beter gitaar te leren spelen
Met citaat reageren
Oud 25-06-2008, 23:10
XXmyangelXX
XXmyangelXX is offline
Heel mooi liedje maar je moet nog wel even dooroefenen om het helemaal goed te laten klinken
Met citaat reageren
Oud 26-06-2008, 06:47
Verwijderd
Citaat:
Heel mooi liedje maar je moet nog wel even dooroefenen om het helemaal goed te laten klinken
jahaa *puberteitsaanval*
Met citaat reageren
Oud 07-07-2008, 14:33
Miekje*
Miekje* is offline
okej dan. Ik heb zelf ook een mic+versterker. ideaal voor op t podium om je eigen dingen mee te nemen, voorkomt dat je aan het eind van de avond schor bent
Oud 22-07-2008, 03:25
Quast
Quast is offline
wow, dit doe je wel erg goed:

http://www.youtube.com/watch?v=c-BiXTdP-GA
Met citaat reageren
Oud 22-07-2008, 03:29
Quast
Quast is offline
http://www.youtube.com/watch?v=qnq2zt5t3jM

net zoals deze
Met citaat reageren
Oud 23-07-2008, 00:11
Utje666
Utje666 is offline
Je kan goed zingen alleen zal ik als ik jou was iets meer op wat moeilijker gitaarspel letten. Ik vind het in ieder geval goed klinken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten