Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Wij gaan de 20ste weg. We rijden direct door naar Zweden. Daar gaan we in een hut 2 nachten slapen, zodat we op de boot een beetje uitgerust zijn. De 22-07 gaan we met de boot vanaf Stockholm naar Turku. Dan begint ook de rondreis van 13 dagen. Na die 13 dagen gaan we van Turku naar Stockholm. Op de dag dat we in Stockholm aankomen rijden we naar Denemarken. We slapen nog 2 nachten in Kolding. De 7/8 augustus komen we weer thuis. Vind het wel toevallig dat we precies hetzelfde doen bijna ![]() ![]() Gr.Brands |
![]() |
|
Ik ben ook weer thuis van mijn vakantie uit Finland. Een kort reisverslag van de vakantie.
Op zondag 20 juli vertrokken we rond kwart over 6 richting onze eerste overnachting in het zonnige zweden (Falkenberg). Met een beetje een verkeerde routebeschrijving zijn we toch rond de klok van 18:00 uur aangekomen in Falkenberg. We zaten midden op de camping met de faciliteiten op de camping. In een echte trekkershut. http://www.skreacamping.se/index_eng.php Voor meer informatie erover vind je onder deze link. Na een extra dag rust ging de toch door naar Stockholm voor de overtocht naar Turku (Finland). Na een nacht op de boot konden we naar ons 1ste huisje. We zaten in Jämsä. Het huisje was luxe. De dagen dat we er zaten hebben we veel van de omgeving gezien. En veel gewandeld ed. Na 4 nachten was het tijd om op doorreis te gaan naar een plaatjes 12 km ten noorden van Nilsia. Oook weer veel van de omgeving gezien. Op de laatste dag daar kon je met een stoeltjeslift omhoog. Ik heb het niet gedaan aangezien met het nog wel eng lijkt. Maar we hebben we wel gekeken. Dus hoe het erboven uitzag heb ik geen idee. Overgens was het 2de huisje iets minder confortabel dan huisje 1. Het was meer passen en meten. Maar het kwam allemaal wel weer goed. Op naar het volgende huisje. Het 3de en laatste huisje in Finland. Deze lag bij Taipalsaari (voor de geinteresseerden www.google.nl) Dit huisje was nog wat kleiner maar ook goed te doen. Wederom veel van de omgeving gezien. Tijd voor de terugreis. Wederom van Taipalsaari naar Turku. Deze boot was ook mooi. Maar het slapen was niet zoveel. De boot bewoog heel veel heen en weer. Soms werd je gewoon uit bed getrild. En het was ook een hele korte nacht ivm het tijdsverschil. Met nog 3 dagen te gaan na de boot hebben we nog overnacht in Kolding. Dit was wederom ook op de camping. Maar dit was wel een luxe trekkershut. De dag hebben we wat rondgekeken. KORTOM: de vakantie is erg geslaagd. Het weer wat ook goed. We hebben maar 3 dagen nog niet eens regen gehad. Dus dat valt allemaal wel mee. De omgeving is veel bos, bos, bos en nog meer bos. Een volgende keer zou ik zo weer op vakantie gaan naar Finland. De reistijd vond ik ook nog zo erg.
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Verstopt oor + vakantie Tripp | 5 | 25-07-2010 18:30 | |
Lifestyle |
Naaktsauna Herma | 56 | 22-06-2007 16:24 | |
Lifestyle |
Dreadtopic, deel 18! Qamra | 500 | 29-10-2006 19:40 | |