Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-06-2008, 13:05
Saah
Saah is offline
Hoi ik wil super graag een jaar weg, en ik ben van plan om een jaar highschool te gaan doen in nieuw zeeland via AFS. maar ik heb een paar vraagjes:
1. is AFS een betrouwbare organisatie?
2. is het een probleem om tussen het 5e en 6e jaar vwo weg te gaan?
3. zal ik naar het noorder of zuidereiland gaan?
4. wat mag ik zeker niet overslaan als ik daar ben?
5. andere tips die kunnen helpen?

Als je deze (of een deel van de) vragen zou willen beantwoorden, dan ben ik je super dankbaar! Alvast hartelijk dank,

groetjes Saah

p.s. Met EF wil ik sowieso NIET weg, daarover heb ik heel veel negatieve reacties gehoord (www.efellende.nl) maar als je andere goeie organisaties weet, ben ik heel benieuwd.
Advertentie
Oud 06-06-2008, 18:27
Verwijderd
ik ben met YFU naar denemarken geweest, prima organisatie ze organiseerden regelmatig terugkomdagen en leuke dingen te doen, hierdoor heb ik nog steeds contact met een aantal in o.a. australie en amerika, terwijl ik dus in denemarken zat. ik heb het na mijn HAVO gedaan, dus kan je niet aan- of afraden om het tussen jaar 5 en 6 te doen. een vriend van mij is een jaar naar japan geweest met AFS, hij is erg tevreden over de organisatie. weer een vriend van hem heeft in nepal (geloof ik) lesgegeven via AFS, was ook allemaal prima in orde. EF zou ik inderdaad ook niet doen, hoewel ik wel een kennis heb die met ze naar spanje is geweest voor een cursus, zij was wel tevreden, maar je krijgt gewoon weinig waar voor je geld. bij YFU was het zo dat je in principe niet kon kiezen waar je terecht kwam, tenzij je naar amerika ging. als je iets wilt weten over mijn ervaring met YFU of iets anders, brand maar los
Oud 07-06-2008, 09:49
Saah
Saah is offline
hartelijk dankt voor je reactie, kun jij me misschien vertellen hoe het is om een jaar weg te gaan? had je geen last van heimwee? en kon je het goed met je gastgezin vinden? hoe was het om weer terug te zijn in nederland, mis je je vrienden uit denemarken niet? ik hoop dat je me meer wilt vertellen, ben zeer benieuwd!
Oud 09-06-2008, 12:06
Verwijderd
ik was helaas geen jaar weg, maar 7 maanden (was te laat met inschrijven, en als ik een jaar zou wachten was ik te oud) ik had eigenlijk helemaal geen last van heimwee, behalve toen al mijn vrienden aan het leren waren voor hun eindexamens, en ik me heel erg verveelde. ik deed alleen examen in engels, dus ik had veel minder te leren en dus ook geen les meer. met mijn gastgezin kon ik het niet goed vinden, ik ben van gezin veranderd. het gebeurt geloof ik vrij vaak dat er van gastgezin wordt gewisseld, ik was toen in ieder geval niet de enige. ik ben toen bij een vriendin die ik via school kende gaan wonen, en dat was echt enorm leuk. ik mis denemarken heel erg, maar gelukkig heb ik na 3 jaar nog altijd heel goed contact met dat meisje waar ik bij in huis woonde, die komt me volgende maand ook weer opzoeken maar ik ben me wel erg aan denemarken gaan hechten en als het toen mogelijk was geweest had ik zeker weten mijn HBO studie daar ook gedaan. ik ben daarin niet de enige, ik was er met nog 6 andere uitwisselingsstudenten, en 2 ervan wonen nu in denemarken. het is echt een geweldige ervaring, ik raad het je absoluut aan! als je nog meer vragen hebt hoor ik het graag! ik praat er graag over haha
Advertentie

Regels voor berichten