Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2008, 13:29
handschoen
handschoen is offline
.

Laatst gewijzigd op 22-04-2010 om 11:49.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-06-2008, 14:06
Verwijderd
Bij een professionele houding hoort, naar mijn idee, juist ook je zwakke kanten laten zien. En je zult in het eerste jaar van je studie (dat zit je toch?) vast nog niet een 100% professionele houding te hebben, dat is ook iets wat je moet leren. En hoe beter je met dingen om leert gaan, hoe professioneler je houding kan worden.

Is er niet iemand die je vanaf nu tot volgend jaar kan coachen of kan begeleiden? Iemand op school, een familielid, een maatschappelijk werk(st)er, ...?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2008, 14:33
handschoen
handschoen is offline
.

Met citaat reageren
Oud 10-06-2008, 16:04
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Je zou een faalangsttraining kunnen volgen, dat gaat waarschijnlijk via de studentpsychologen. En een goede, voor jou realistische studieplanning/overzicht maken, met zo'n coach of een studieadviseur. Overzicht creëren, dat helpt bij mij meestal wel goed. En ga je daardoor langer over je studie doen, so be it. Het moet wel leuk en te doen blijven natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2008, 17:08
kiddin
kiddin is offline
Ik herken mezelf van een tijdje geleden in jou klachten en bij mij bleek t tegen mn eigen verwachtingen in de ziekte van Pfeiffer te zijn. Ik ben ook iemand die veel doelen voor zichzelf stelt en opeens ging ook alles veel zwaarder ook al deed ik nog zo mijn best. Verder was ik ook duizelig en misselijk en zo vermoeid dat het idd verlamd aanvoelt. Ik ben nog een tijd lang doorgegaan maar op een gegeven moment toch maar naar de huisarts. Ziekte van Pfeiffer dus. Misschien moet je dat ook eens laten controleren.
Oud 11-06-2008, 09:57
*oma*
*oma* is offline
Ik heb op dezelfde academie als jij gezeten en ik kan me voorstellen hoe je je voelt (ik weet verder niet wie je bent). Vorig jaar ben ik daar afgestudeerd en er viel een last van mijn schouders. Probeer elke dag iets voor je studie te doen. Het hoeft niet heel veel te zijn. Hou een dummy bij en plak daar plaatjes in van afbeeldingen die jij mooi vormgegeven vindt.
Mocht je dan een keer niets kunnen verzinnen, dan kun je daar je inspiratie uithalen.
Laat je niet op de kast jagen door werkbesprekingen. Ik vond dit zelf altijd verschrikkelijk, anderen hadden altijd meer en beter werk. Toch heb ik het gehaald (binnen vier jaar).
Je kunt ook altijd nog met de studiekeuzeadviseur praten, bij de richting die ik deed (docentenopleiding) kon je bijvoorbeeld eerst je praktijkwerk afronden en daarna je theorie (of andersom) en ik geloof ook dat er een vertrouwenspersoon aan de academie verbonden is, maar het kan ook zijn dat die van de hele " scholengemeenschap" samen is.
In ieder geval: succes! (je mag me eventueel ook PM-en)
Oud 11-06-2008, 18:24
Steleto
Steleto is offline
Misschien heb je hier wat aan:

http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSH...R_ID=666843238
Met citaat reageren
Oud 11-06-2008, 20:31
handschoen
handschoen is offline
Hey, bedankt iedereen voor de adviezen tot nu toe! Zitten zeker nuttige dingen tussen!

Ik ga morgen even weer wat uitgebreider reageren, maar voor nu: dank je wel!

@ Steleto: heb je zelf ervaring met dit boek?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2008, 21:04
Steleto
Steleto is offline
Hoihoi,
ik heb het zelf een tijdje uit de bieb gehad, maar ik heb niet uitgebreid de tijd genomen om het helemaal te lezen (te druk met school ). Ik heb er wel doorheen gebladerd en hier en daar wat gelezen. Er stonden wat zinnige dingen in, maar af en toe was het ook iets te oppervlakkig...maar ik ben al jaren in therapie, dus daar kan het ook aan liggen
Ik kan eigenlijk niet goed zeggen of het zinvol is...ik heb de titel in m'n achterhoofd voor als de faalangst weer heel erg de kop op zet, maar nu gaat het wel aardig. Je zou eens in de bieb kunnen kijken, dan kun je gratis je eigen mening vormen...

Succes ermee in elk geval!

Groetjes,
Steleto
Met citaat reageren
Oud 27-06-2008, 12:48
handschoen
handschoen is offline
.

Met citaat reageren
Oud 27-06-2008, 15:28
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
En @ *oma*:
Toevallig dat je op dezelfde academie zat! Maar dat van die dummy is wel een goede tip! Ik heb eigenlijk dat ik de ene periode heel veel met m'n dummy doe en een tijd later eigenlijk weer heel weinig. Maar om elke dag iets te doen (al is het maar een klein beetje) is wel beter denk ik! Zo hou je de continuïteit er ook in. En de werkbesprekingen zijn inderdaad altijd vervelend... Is altijd een hele vermoeiende en stressvolle dag! Al geeft het ook wel weer een goed gevoel als je het allemaal weer gehad hebt!
Ja inderdaad, daarna it's time to chill!
Ik heb ook eens de opdracht van mijn tekendocent gekregen om binnen een week een hele dummy vol te tekenen met mensen (naar de waarheid), uiteindelijk heb ik drie dummies volgekrabbelt.
Reageren

Regels voor berichten