Citaat:
Ik heb geen concrete tips maar wil wel ff zeggen dat als je op een slaapzaal ligt je vaak niet met je vriend samen mag slapen (want jongens en meiden gescheiden), was in Frankrijk iig wel.
|
Ik heb met mijn lover in verschillende hostels in BCN overnacht en in geen van deze was dit het geval. We sliepen op dezelfde gemengde 8persoons kamers.
@Loumpiaatje, ik heb in verschillende hotels en hostels geslapen in BCN en heb nooit slechte ervaringen gehad. Ik zou gewoon iets goedkoops via Booking.com of hostelworld.com boeken (heb ik ook altijd gedaan) en zorgen dat je vlakbij een metrostation zit. Het ov is goed geregeld en met de metro kom je overal makkelijk

. Geen ervaring met campings.
Verder zijn leuk om te bezoeken Parc Güell, Barceloneta (de havenwijk, lekker vis eten en terrasjes), Barri Gothic (de oude gotische wijk, geweldige sfeer), Gracia (de wijk waar Barcelonezen zelf vaak hangen, goede restaurants en typische sfeer) en de berg Montjuïc (met kabelbaan). Als je wat langer blijft is de Torre de Collserola ook leuk, deze TV-toren staat op de berg Tibidabo en geeft je een prachtig uitzicht over Barcelona (kosten: 3,50€).
DE Ramblas vind ik zelf verschrikkelijk maar de markt is wel een aanrader (metrostatin Liceu). Hier kun je verse sapjes kopen voor 1€.
Phoe, wat een verhaal. Als je meer vragen hebt hoor ik het wel

.