Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2008, 19:44
Verwijderd
Mijn vriend en ik gaan deze zomer voor 2 weken naar Barcelona. We willen dan eerst een week en drie dagen een auto huren en een beetje de omgeving verkennen en daarna nog 4 dagen in de stad rondstruinen.

Nou is de vraag, weten jullie misschien nog leuke, goedkope hostels in Barcelona en leuke campings in de omgeving. Het goedkoopste hostel dat ik tot nu toe heb gevonden is het Edelweiss Youth Hostel voor €18,- per nacht (10-dorm). Het maakt ons verder niet zoveel uit met hoeveel mensen we op een kamer zitten, maar vooral dus de prijs.

De zus van mijn vriend heeft in Barcelona op een camping gestaan en zei dat dat erg chill was (vlak naast een trein ofzo), maar we weten niet hoe die camping heet en heb hem verder ook niet kunnen vinden. Zijn zus is op reis, dus dat is ook lastig vragen.

Verder zijn tips over Barcelona ook heel erg welkom!
Dingen die je gezien en gedaan moet hebben als je daar bent geweest enzo. Alvast bedankt enzo.
Advertentie
Oud 12-06-2008, 14:20
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb geen concrete tips maar wil wel ff zeggen dat als je op een slaapzaal ligt je vaak niet met je vriend samen mag slapen (want jongens en meiden gescheiden), was in Frankrijk iig wel. En dat is niet heel tof als je dan toch samen op vakantie gaat vonden wij (hij had er overigens meer problemen mee dan ik leek het wel). Misschien iets om ff op te letten
Oud 12-06-2008, 14:45
Verwijderd
Oh ok, das idd wel fijn om te van te voren te weten. Bedankt!

Iemand enig idee hoe de camping heet waar ik het hierboven over heb?
Oud 24-06-2008, 12:13
luvdut
luvdut is offline
De camping waar ik altijd naartoe ging zit vol. Nu gaan we jaarlijks naar Italië!
Oud 24-06-2008, 14:15
Verwijderd
Wat een ontzettend nuttige bijdrage.
Oud 06-07-2008, 15:49
ikkebenikke
ikkebenikke is offline
Citaat:
Ik heb geen concrete tips maar wil wel ff zeggen dat als je op een slaapzaal ligt je vaak niet met je vriend samen mag slapen (want jongens en meiden gescheiden), was in Frankrijk iig wel. En dat is niet heel tof als je dan toch samen op vakantie gaat vonden wij (hij had er overigens meer problemen mee dan ik leek het wel). Misschien iets om ff op te letten
In Italie was dit totaal niet. Ik heb elke keer met mijn vriend op dezelfde slaapzaal/kamer gelegen.
Oud 26-07-2008, 17:55
Leineh.
Leineh. is offline
Citaat:
Ik heb geen concrete tips maar wil wel ff zeggen dat als je op een slaapzaal ligt je vaak niet met je vriend samen mag slapen (want jongens en meiden gescheiden), was in Frankrijk iig wel.
Ik heb met mijn lover in verschillende hostels in BCN overnacht en in geen van deze was dit het geval. We sliepen op dezelfde gemengde 8persoons kamers.

@Loumpiaatje, ik heb in verschillende hotels en hostels geslapen in BCN en heb nooit slechte ervaringen gehad. Ik zou gewoon iets goedkoops via Booking.com of hostelworld.com boeken (heb ik ook altijd gedaan) en zorgen dat je vlakbij een metrostation zit. Het ov is goed geregeld en met de metro kom je overal makkelijk . Geen ervaring met campings.

Verder zijn leuk om te bezoeken Parc Güell, Barceloneta (de havenwijk, lekker vis eten en terrasjes), Barri Gothic (de oude gotische wijk, geweldige sfeer), Gracia (de wijk waar Barcelonezen zelf vaak hangen, goede restaurants en typische sfeer) en de berg Montjuïc (met kabelbaan). Als je wat langer blijft is de Torre de Collserola ook leuk, deze TV-toren staat op de berg Tibidabo en geeft je een prachtig uitzicht over Barcelona (kosten: 3,50€).
DE Ramblas vind ik zelf verschrikkelijk maar de markt is wel een aanrader (metrostatin Liceu). Hier kun je verse sapjes kopen voor 1€.

Phoe, wat een verhaal. Als je meer vragen hebt hoor ik het wel .
Advertentie

Regels voor berichten