Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2008, 12:33
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Van CNN.com

Citaat:
LONDON, England (CNN) -- Rising fuel prices led to protests on opposite sides of the globe Friday, with fuel tanker drivers starting a four-day strike in Britain and truck drivers holding protests across South Korea.

It came at the end of a week that saw sometimes-violent protests over fuel in Spain, where blockades by truckers have caused food shortages in stores and markets and led to the death of one man.

Fishermen across Europe have also demonstrated over rising fuel prices in recent weeks.
Wereldwijde stakingen door stijgende brandstofkosten.. Van transportbedrijven en onafhankelijke truckers die de kosten nauwelijks meer op kunnen brengen, tot chaufeurs van shell die een graantje mee willen pikken van de recordwinsten van de oliebedrijven. Hebben we te maken met kortstondige paniekzaaierij, of is het dit keer echt het begin van de oliecrisis?

Hier in Thailand is het een gekkenhuis aan het worden. Vorig jaar kostte een liter benzine nog 28 Baht, tegenwoordig zitten we op 42 Baht, met een stijging van een Baht per week. Als je 1x per week de auto volgooit ben je zo 6,000 Baht kwijt, wat dus niet echt opschiet aangezien de meeste mensen hier een inkomen van rond de 20,000 Baht hebben..

Truckers en transportbedrijven hebben al acties aangekondigd. Het ziet er naar uit dat heel Bangkok binnenkort op z'n gat ligt door langdurige stakingen. Hoeveel het uit zal halen weet ik ook niet, maar goed..
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2008, 13:32
baas
Avatar van baas
baas is offline
It's the market, baby.
__________________
De Honderdjarige oorlog was hét evenement van die eeuw.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2008, 15:37
Verwijderd
Tja, niks aan te doen. Accijnsverlagingen of subsidies zijn uiteindelijk ook een sigaar uit eigen doos.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2008, 15:55
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
had prima in het bestaande topic gepast.

ja crisis, ja tijd voor technologische ontwikkeling, ja is kut.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 14-06-2008, 08:20
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Waterstof, waterstof, tralalalala.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2008, 08:33
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Citaat:
had prima in het bestaande topic gepast.
Dat was van de voorpagina verdwenen.. je weet toch, out of sight, out of mind
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2008, 21:32
eatdrumseatcym_
Avatar van eatdrumseatcym_
eatdrumseatcym_ is offline
Er ziijn mensen die spreken van een list, en dat er helemaal geen tekort aan olie is. Trouwens, al zou er in ene een schonere, goedkopere en duurzamere brandstof zijn. Wat voor excuses zouden regeringen dan bedenken om belasting over heffing over accijns te gooien, wat let ze? Het gaat uiteidnelijk toch wel om inkomsten? Net als bij de accijnzen op tabak. En er is geen tekort aan tabak. Bos moet dan toch weer ergens anders zijn quota op bijvullen en elders belastingen heffen?
__________________
de ghetto in mijn hoofd - de nachtmerries - de onmacht - de hitte - lachje kan er niet vanaf.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2008, 20:47
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
It's the market, baby.
Nee. Benzine kostte in Nederland nog geen euro per liter als het aan de markt lag.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 01:56
baas
Avatar van baas
baas is offline
Citaat:
Nee. Benzine kostte in Nederland nog geen euro per liter als het aan de markt lag.
Had je al gelezen dat het niet over Nederland ging, maar over o.a. Thailand en Spanje? Naar ik aanneem verhoogt de Thaise regering niet iedere week de heffing op benzine met een baht per liter.
__________________
De Honderdjarige oorlog was hét evenement van die eeuw.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 06:52
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Er ziijn mensen die spreken van een list, en dat er helemaal geen tekort aan olie is. Trouwens, al zou er in ene een schonere, goedkopere en duurzamere brandstof zijn. Wat voor excuses zouden regeringen dan bedenken om belasting over heffing over accijns te gooien, wat let ze? Het gaat uiteidnelijk toch wel om inkomsten? Net als bij de accijnzen op tabak. En er is geen tekort aan tabak. Bos moet dan toch weer ergens anders zijn quota op bijvullen en elders belastingen heffen?
als je de discussie in het andere topic had gevolgd en weet wat de laffer curve is dan wist je wel dat het onzin is.

als je gelijk had, zou een belastingdruk van 100% ideaal zijn.

Citaat:
Had je al gelezen dat het niet over Nederland ging, maar over o.a. Thailand en Spanje? Naar ik aanneem verhoogt de Thaise regering niet iedere week de heffing op benzine met een baht per liter.
wisselkoersen
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 10:24
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Had je al gelezen dat het niet over Nederland ging, maar over o.a. Thailand en Spanje? Naar ik aanneem verhoogt de Thaise regering niet iedere week de heffing op benzine met een baht per liter.
Mwo, kan best dat het daar een rol speelt. Als ze een procentuele belasting heffen zoals de BTW hier stijgt de accijns per definitie. Het probleem daar zal hem meer liggen in het feit dat mensen minder geld hebben om die stijgingen op te vangen, en Thailand een relatief zwakke positie op de markt heeft. De VS heeft het Caribisch gebied waar ze zelf boren, plus een sterke marktpositie over het algemeen. Canada heeft Alberta. Europa heeft dat en een vrij wijdvertakt netwerk, plus connecties met Rusland (de Total raffinaderij bij Leipzig die o.a. Russische olie raffineert bijvoorbeeld). China heeft zijn koloniën in Afrika en terreurstaten als Iran die hen vriendelijk gezind zijn in ruil voor wapens, maar Thailand kan waarschijnlijk niet rekenen op dergelijke strategische voordelen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 10:30
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Waterstof, waterstof, tralalalala.
Meneer Slimbroek, hoe zorg je dat dat water gespleten wordt?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 10:33
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Meneer Slimbroek, hoe zorg je dat dat water gespleten wordt?
Met de stroom van de vijf extra kerncentrales die Nederland zou moeten bouwen voor duurzame stroom.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 10:39
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Tja hé, voordat die af zijn zijn we ook weer een jaar of 20 verder.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 10:55
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Hangt ervan af. Bouwend Nederland dacht desgevraagd er twee binnen vijf jaar neer te kunnen zetten. Dat zou afhankelijk van het vermogen iets van 12-15% van de totale Nederlandse stroomproductie zijn. Zoiets zou al zeeën van duurzame stroom bieden in vergelijking met het huidige gehannes.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 10:59
Verwijderd
Citaat:
Met de stroom van de vijf extra kerncentrales die Nederland zou moeten bouwen voor duurzame stroom.
NEE! Ik wil er twee in iedere provincie zodat we België, Luxemburg, en nog wat andere landjes ook van stroom kunnen voorzien! Hebben we gelijk weer een manier van geld verdienen erbij én we hebben surplus waarmee we waterstof kunnen maken.

Winwinwin!
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 11:52
Verwijderd
Citaat:
NEE! Ik wil er twee in iedere provincie zodat we België, Luxemburg, en nog wat andere landjes ook van stroom kunnen voorzien! Hebben we gelijk weer een manier van geld verdienen erbij én we hebben surplus waarmee we waterstof kunnen maken.

Winwinwin!
Tja, als de milieumaffia nu eens zou leren nadenken...
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 11:53
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Zouden ze dan niet beter de centrales kunnen concentreren in één waardeloos gebied, zoals Flevoland? Als er dan al iets mis gaat, dan slaan we gelijk twee vliegen in één klap.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 12:33
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Hoezo? Als er dan iets mis gaat liggen gelijk alle centrales plat.. lijkt me niet zo handig.
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 12:42
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Tja, geen energie of een provincie permanent ontruimen, de keus lijkt me best duidelijk.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 13:22
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Je bedoeld geen energie en een provincie permanent ontruimen, mocht er een ramp plaatsvinden die alle -op een plaats geconcentreerde- centrales treft. Reden te over om ze te spreiden, niet?
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 16:49
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Tja hé, voordat die af zijn zijn we ook weer een jaar of 20 verder.
en dat is een probleem?
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 19-06-2008, 10:58
Marcoss
Marcoss is offline
Brandstofprijzen zijn inderdaad belachelijk hoog, maar ja daar is niet echt veel aan te doen denk ik. De overheid zou de accijnzen kunnen verlagen, maar dan moet het geld wat ze daarmee mislopen weer ergens anders vadaan komen, dus dat schiet niet echt op. De rest van de prijs is toch vooral marktwerking denk ik. Al worden de prijzen ook kunstmatig hoog gehouden door de grote maatschappijen denk ik.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2008, 12:19
Verwijderd
Citaat:
Tja, als de milieumaffia nu eens zou leren nadenken...
Als ik aan de macht ben laat ik de milieumaffia het beton gieten voor de kerncentrales en de grond eromheen schoffelen.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2008, 12:31
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Als ik aan de macht ben laat ik de milieumaffia het beton gieten voor de kerncentrales en de grond eromheen schoffelen.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-07-2008, 12:24
MB
Avatar van MB
MB is offline
Hier in Australie stijgt de brandstofprijs ook elke maand met zo'n 6 a 7 eurocent. Begint een beetje de spuigaten uit te lopen!
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 03-07-2008, 20:44
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Alsnog fiat voor proef met kilometerheffing
DEN HAAG - 03-07-2008 - Op de valreep heeft verkeersminister Camiel Eurlings donderdag alsnog toestemming gekregen van de Tweede Kamer voor experimenten met de kilometerheffing.

Een meerderheid accepteerde zijn uitleg dat de automobilist niet duurder uit zal zijn als de kilometerheffing een feit is. De regeringspartijen CDA en PvdA lagen woensdag nog dwars door onenigheid over de komst van een nieuwe provinciale belasting.

Volgens Eurlings is het niet zo dat de automobilist straks 'dubbel' gaat betalen. Hij sprak van een misverstand. Eurlings doelde op uitspraken van staatssecretaris Jan Kees de Jager (Financiën) dat de provinciale opcenten in de kilometerheffing opgaan.

Zes experimenten
Met de heffing moet juist de motorrijtuigenbelasting en de daaraan gekoppelde opcenten verdwijnen. De provincies praten met het kabinet over hoe dat verlies aan inkomsten (in 2007 1,3 miljard euro) is op te vangen.

Eurlings kan nu alsnog technische proeven met apparatuur laten beginnen en zes experimenten in filegevoelige gebieden inzetten als de eerste concrete stappen naar de invoering van de kilomterheffing vanaf 2011. Hij heeft daarvoor bijna 270 miljoen euro beschikbaar.

Harde milieudoelen
De oppositiepartijen SP, VVD, PVV en ook GroenLinks weigerden hun fiat te geven. GroenLinkser Wijnand Duyvendak miste harde milieudoelen, met bijvoorbeeld jaarlijkse reductiepercentages voor CO2-uitstoot, in de kabinetsplannen.

PvdA'ster Lia Roefs was tevreden, temeer omdat de opcenten verdwijnen. 'Het is toch gek dat alleen automobilisten aan de provincies belasting via de opcenten betalen.' Ook volgens Eurlings is het veel eerlijker dat iedere burger betaalt en 'de auto niet meer de provinciale melkkoe is'.

© Tiscali/ANP
Ik ben benieuwd naar de uitleg "dat de automobilist niet duurder uit zal zijn als de kilometerheffing een feit is". Wat heeft de heffing dan voor zin?
-"gemiddeld betalen alle automobilisten evenveel; Randstad dubbel, 't Noordoosten de helft"
-"u kunt voor het geld wat u nu betaalt alleen nog tussen 1 en 4 uur 's-nachts rijden"
Ik vermoed ook dat de kosten van (onderhoud van) het systeem en administratie even in de berekening vergeten is.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2008, 22:24
Verwijderd
Het nut van de kilometerheffing is dat mensen aangespoord worden om buiten de spits te rijden als dat een optie is, waardoor de files zullen afnemen. Ook is het eerlijker tegenover mensen die bijna nooit rijden, maar toch relatief veel moeten betalen vanwege de wegenbelasting en aanschafbelasting.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2008, 07:54
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Fuck de auto, lopen is de shit.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2008, 08:07
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Het nut van de kilometerheffing is dat mensen aangespoord worden om buiten de spits te rijden als dat een optie is, waardoor de files zullen afnemen.


Citaat:
Ook is het eerlijker tegenover mensen die bijna nooit rijden, maar toch relatief veel moeten betalen vanwege de wegenbelasting en aanschafbelasting.
dit is waar, al heeft de aanschafbelasting helemaal niets met de wegenbelasting/km-heffing te maken.

het is maar wat je wil he, eerlijker vs. goedkoper/makkelijker
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 04-07-2008, 09:59
Verwijderd
Citaat:
Je kan rologen wat je wil, in Londen werkt het.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2008, 11:59
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Je kan rologen wat je wil, in Londen werkt het.
ik beweer nergens dat het niet kan werken (sterker nog, ALS het i.p.v. de wegenbelasting zou komen dan is het een (nodeloos ingewikkeld maar) eerlijker systeem. (d.w.z. als de clausule spits duurder dan buiten spits eruit wordt gehaalt, doel: recreatieverkeer -> buiten de spits is op een andere manier te behalen.)

Alleen het grootste deel is woon-werkverkeer, dat betekent dus dat je niet buiten de spits kan rijden al zou je willen.

ik neem aan dat je de cijfers over recreatieverkeer wat van spits naar buiten de spits verschoven is hebt liggen?

maargoed het komt niet i.p.v. de wegenbelasting maar i.p.v. de aanschafheffing, wat zoals ik al aangaf niets met elkaar van doen heeft.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 04-07-2008 om 12:07.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2008, 15:03
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Je kan rologen wat je wil, in Londen werkt het.
Uhm, nee. London heeft een verkeersstroom onderdrukt, en de forensen op hoge kosten gejaagd. Ze hebben daarin de mobiliteit slechter én duurder gemaakt. Ze zijn dus alleen niet gefaald in het vinden van een oplossing, maar de voorgaande situatie is zelfs erger geworden.

Verder is woon-werkverkeer volledig inelastisch, op absurde draconische tarieven, die we vanzelfsprekend niet in mogen voeren, na.


In London kost mobiliteit je sindsdien 8 pond, oftewel ruim € 10 per dag, meer dan € 300 per maand, oftwel uitgaande van drie weken vrij kost het iemand € 2450 per jaar. Behalve wanneer je een auto hebt die te boek staat als vervuilend, dan betaal je 25 pond, oftewel 31 euro per dag, en daarmee € 7753 per jaar. Da's dus gewoon € 500 van je inkomen af. Bijna het verschil tussen een minimumloon en een modaal inkomen.

De uitvoering van het plan slurpt 40% van de totale opbrengsten op aan bureaucratie. Dat terwijl maar 8% filedruk afnam. Heck, een simpele spitsstrook fluctuaties van wel 70% kan veroorzaken in filedruk. Het rekeningrijden in London is daarmee dus een geldverslindend fiasco.

Gelukkig heeft men Livingstone daarom ook afgezet, en de nieuwe burgemeester heeft al aangekondigd dat de draconische tarieven zullen sneuvelen.*
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 04-07-2008, 17:39
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Het nut van de kilometerheffing is dat mensen aangespoord worden om buiten de spits te rijden als dat een optie is, waardoor de files zullen afnemen. Ook is het eerlijker tegenover mensen die bijna nooit rijden, maar toch relatief veel moeten betalen vanwege de wegenbelasting en aanschafbelasting.
Leuk, denk je dat mensen nu dat zelf niet doorhebben en files mijden als ze dat zouden kunnen? Je zou, als je het over eerlijk hebt, eigenlijk de mensen die niks in die file te zoeken hebben (recreanten, bejaarden en mensen die de optie hebben later te rijden) eruit moeten pikken en een boete moeten geven. Net als in de supermarkt, bijstandstrekkers die om 5 uur de boodschappen doen moeten worden geweerd.
Nu wordt het omgekeerd, mensen die niet anders kunnen, worden (ook) belast.

Laatst gewijzigd op 04-07-2008 om 17:45.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2008, 17:49
Verwijderd
Citaat:
Leuk, denk je dat mensen nu dat zelf niet doorhebben en files mijden als ze dat zouden kunnen? Je zou, als je het over eerlijk hebt, eigenlijk de mensen die niks in die file te zoeken hebben (recreanten, bejaarden en mensen die de optie hebben later te rijden) eruit moeten pikken en een boete moeten geven. Net als in de supermarkt, bijstandstrekkers die om 5 uur de boodschappen doen moeten worden geweerd.
Nu wordt het omgekeerd, mensen die niet anders kunnen, worden (ook) belast.
Nee, alleen mensen die erg veel rijden zullen extra belast worden. Tenminste, dat is de bedoeling.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2008, 18:01
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nee, alleen mensen die erg veel rijden zullen extra belast worden. Tenminste, dat is de bedoeling.
En die moeten dat of voor hun beroep, dan betaald de baas en is het economische schade.

Of ze moeten toch wel, omdat de huizenmarkt op slot zit en niemand een alternatief heeft.


Iets populairder worden heffingen die op die manier op voorhand nutteloos zijn ook wel geldklopperij genoemd.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 04-07-2008, 18:05
Verwijderd
Citaat:
En die moeten dat of voor hun beroep, dan betaald de baas en is het economische schade.
Nee, hoe kom je daarbij? De economische schade bestaat uit de administratieve kosten die gepaard gaan met het rekeningrijden. Herverdeling van inkomen an sich levert niet per se economische schade op, maar dat gaat tegen de VVD-dogma's in geloof ik, dus dat zal je wel niet willen begrijpen.
Citaat:
Of ze moeten toch wel, omdat de huizenmarkt op slot zit en niemand een alternatief heeft.
Dit is onzin, en dat weet je.
Citaat:
Iets populairder worden heffingen die op die manier op voorhand nutteloos zijn ook wel geldklopperij genoemd.
Nee, de doelstelling is immers dat er niet meer geld opgehaald wordt.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2008, 18:09
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nee, hoe kom je daarbij? De economische schade bestaat uit de administratieve kosten die gepaard gaan met het rekeningrijden.
Nee, het bedrijf betaald teveel voor mobiliteit, waardoor het geld vernietigd wordt, doordat het uit de circulatie verdwijnt. Dat is economische schade, minder kunnen kopen voor evenveel of meer geld.
Citaat:
Dit is onzin, en dat weet je.
Vreemd. Ik lees weinig anders wanneer het over arbeidsmobiliteit gaat. Maar goed, als jij meer weet dan alle stedenbouwkundigen en planologen samen, dan zal ik dat maar geloven.
Citaat:
Nee, de doelstelling is immers dat er niet meer geld opgehaald wordt.
Is dat zo? De beleidsmakers lezen ook de stukken waarin staat dat het een druppel op de gloeiende plaat is.

Om verkeersreductie kan het dus niet zijn. Dan blijft het motief geld over.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 04-07-2008, 18:17
Verwijderd
Citaat:
Nee, het bedrijf betaald teveel voor mobiliteit, waardoor het geld vernietigd wordt, doordat het uit de circulatie verdwijnt. Dat is economische schade, minder kunnen kopen voor evenveel of meer geld.
Minder files, meer mobiliteit.
Citaat:
Vreemd. Ik lees weinig anders wanneer het over arbeidsmobiliteit gaat. Maar goed, als jij meer weet dan alle stedenbouwkundigen en planologen samen, dan zal ik dat maar geloven.
Er zijn twee opties: of die planologen zijn allemaal debiel, of jij begrijpt ze niet. Ik denk het laatste.
Citaat:
Is dat zo? De beleidsmakers lezen ook de stukken waarin staat dat het een druppel op de gloeiende plaat is.

Om verkeersreductie kan het dus niet zijn. Dan blijft het motief geld over.
Ze lezen ook stukken waarin staat dat het wel een significante bijdrage levert. Voor meer geld kan het kabinet toch simpelweg de belastingen verhogen?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2008, 19:23
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Minder files, meer mobiliteit.
Nee. Je bereikt dat door mensen mobiliteit te ontzeggen. Door de auto voor de happy few te maken zorg je ervoor dat veel mensen erg beperkt worden.
Citaat:
Er zijn twee opties: of die planologen zijn allemaal debiel, of jij begrijpt ze niet. Ik denk het laatste.
Het is zwak om je gebrek aan weerlegging van bekende gegevens te omzeilen met een belediging. Het toont aan dat je dus niets weet van het onderwerp, en je toevlucht moet nemen tot schamperen over mensen die er wel wat van weten.
Citaat:
Ze lezen ook stukken waarin staat dat het wel een significante bijdrage levert
Oh? En waar staan die stukken dan? Oh, en dan bedoel ik dus concrete dingen. Niet de gebruikelijke hearsay zonder voorafgaand onderzoek die hier en daar de ronde doen om een al ingezet fout beleid te rechtvaardigen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 04-07-2008, 19:51
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Nee, alleen mensen die erg veel rijden zullen extra belast worden. Tenminste, dat is de bedoeling.
Dit is de enige reden om voor een km-heffing te pleiten, immers je wordt belast per km en gewicht (i.t.t. gemiddeld aantal km en gewicht).

ik vind het persoonlijk niet zo erg om relatief ietsje meer te betalen aan wegenbelasting om daarmee de rompslomp van een km-heffing te voorkomen, maar jij kan daar anders over denken, het zal niet lijden tot een grote afname in de spits (ik kom hier zo op terug hou het * in de gaten).

Nu belast je mensen die naar hun werk gaan, terwijl er ook andere opties zijn en ik wacht nog steeds met smart op je cijfers van londen (wegen- en spoorbouwkundig een dramageval), die natuurlijk wel even de bovenstaande cijfers zullen moeten ontkrachten.

Citaat:
Nee, hoe kom je daarbij? De economische schade bestaat uit de administratieve kosten die gepaard gaan met het rekeningrijden. Herverdeling van inkomen an sich levert niet per se economische schade op, maar dat gaat tegen de VVD-dogma's in geloof ik, dus dat zal je wel niet willen begrijpen.Dit is onzin, en dat weet je.Nee, de doelstelling is immers dat er niet meer geld opgehaald wordt.
Het belasten en beperken van werknemers lijdt wel degelijk tot economische schade.

Of de vergoedingen moeten omhoog, of de consument kan minder geld aan andere zaken uitgeven. (particuliere welvaart maar in de lagere klassen ook sociale welvaart waardoor subsidies omhoog moeten).

Iets met noordzee, en allesbrander komt ook weer terug.

Leg toch eens verbanden.

Citaat:
Minder files, meer mobiliteit.Er zijn twee opties: of die planologen zijn allemaal debiel, of jij begrijpt ze niet. Ik denk het laatste.Ze lezen ook stukken waarin staat dat het wel een significante bijdrage levert.

Voor meer geld kan het kabinet toch simpelweg de belastingen verhogen?
Ik denk dat alle plannologen, wegenbouwkundig personeel, hoogleraren ruimtelijke vormgeving* en de meeste autogebruikers debiel zijn, of misschien heeft iemand een plaat voor zijn kop.

[I]Dat hebben ze al gedaan met de vliegtax, verpakkingtax, acijnzen etcetera. etc. etc, er moest een advies van de Europese bank aan te pas komen om de lastenverzwaringen in deze economisch toch al fragiele tijd te stoppen. bron, afschaffen ww premies ook al zo leuk.

Ze hebben het geld alweer berekend en op die berekening was 150 mil over (dat is natuurlijk geld dat er nog niet is) en die 150 hebben ze lekker met z'n 3en verdeeld (ik vermoed dat het cda en cu het liever met zijn 2en hadden gedaan (de 50 van cu gaan naar behoud van cultureel en industrieel erfgoed whoopy. beter nieuws is dat camiel niet wil horen over een opvolger van de bpm) bron; dezelfde televaag.

2012 -> km heffing gaat in
2018-> BPM gaat eraan

wegenbelasting blijft bestaan

dat is 6 jaar dubbel
en dan een oneerlijke ruil

en hoe gaat dat men gemiddeld niet meer geld kosten?


* die 3 en een halve kip waar jij het over hebt die kennelijk in de spits rijden terwijl dat onnodig is (nogal achterlijk maar ze zullen wel van fileflirten houden) die kan je porren door ze te laten aanmelden op ikrijbuitendespits.nl, dan kan je bij die 3 en een halve kip een apparaatje installeren om dat te controleren, en als ruil daarvoor kan je een kadotje doen, bv. korting op parkeren buiten de spits, korting op schoolboeken/lesgeld, korting op een andere niet gerelateerde belasting (vakantiegeld?), werknemers die buiten 'spitstijd' werken (zorg o.a.) hebben dan ook is een gelukje.

de spits de baas kunnen kan alleen door het wegennet efficiënt te maken.
niet door weknemers nog meer te naaien.

bovendien is 1 van de maatregelen tegen superslurpers (die dus niet voor de gem. werknemer is weggelegd) een aanschafheffing op extra zwaar extra duur.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 04-07-2008 om 21:08.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2008, 08:07
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Hoezeer ik ook vóór kernenergie ben zou ik dit soort berichten toch minstens tien jaar niet in de kranten willen zien:

Citaat:
Kerncentrale Zuid-Frankrijk moet voorlopig dicht
PARIJS - 11-07-2008 - De Franse autoriteiten hebben vrijdag bevolen dat de kerncentrale Tricastin in Zuid-Frankrijk tijdelijk zijn deuren moet sluiten vanwege eerder deze week gelekte uraniumhoudende vloeistof.

Het bedrijf Socatri moet alle activiteiten in de centrale staken en veiligheidsmaatregelen nemen om herhaling te voorkomen, stelde de Franse nucleaire waakhond ASN vrijdag. Socatri is een dochteronderneming van het Franse kernconcern Areva.

Maandag lekte 30 kubieke meter uraniumhoudende vloeistof uit een container, die terechtkwam in een nabijgelegen rivier. Inwoners van de regio Vaucluse mochten daarop geen water drinken en vis eten uit lokale rivieren, akkers irrigeren of aan watersport doen.

© Tiscali/ANP
Met citaat reageren
Oud 13-07-2008, 10:49
Verwijderd
En weer was het te wijten aan niet goed opgevolgde veiligheidsvoorschriften.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2008, 13:12
Verwijderd
Citaat:
Hoezeer ik ook vóór kernenergie ben zou ik dit soort berichten toch minstens tien jaar niet in de kranten willen zien:
Nou poeh poeh, wat dode visjes. Kolencentrales lekken de hele dag CO2.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2008, 13:26
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
HF valt niet uit te bannen binnen centrales, er is me niet genoeg bekend over het containersysteem bij deze specifieke centrale dus echt veel zinnigs is er niet over te zeggen.

de maatregelen kunnen ook puur ter voorkoming zijn tot er nader onderzoek is gepleegd.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 25-07-2008, 17:51
Verwijderd
Minder files in tweede kwartaal

Voor het eerst in jaren zijn er op de snelwegen minder files. In het tweede kwartaal stonden er volgens de Verkeers Informatie Dienst (VID) drie procent minder files dan in dezelfde periode vorig jaar. Dat komt vermoedelijk onder meer door de sterk gestegen benzine- en dieselprijs.

Vooral in het weekend zijn er minder files. Mensen maken minder tochtjes, zegt de VID. De dienst verwacht dat de files verder afnemen als de brandstofprijzen blijven stijgen.

Er waren meer ochtendfiles maar het aantal avondfiles nam af. Op de A2 bij Culemborg stonden de meeste files.

nos.nl
Met citaat reageren
Oud 25-07-2008, 18:15
Makaveli
Avatar van Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
Minder files in tweede kwartaal

Voor het eerst in jaren zijn er op de snelwegen minder files. In het tweede kwartaal stonden er volgens de Verkeers Informatie Dienst (VID) drie procent minder files dan in dezelfde periode vorig jaar. Dat komt vermoedelijk onder meer door de sterk gestegen benzine- en dieselprijs.

Vooral in het weekend zijn er minder files. Mensen maken minder tochtjes, zegt de VID. De dienst verwacht dat de files verder afnemen als de brandstofprijzen blijven stijgen.

Er waren meer ochtendfiles maar het aantal avondfiles nam af. Op de A2 bij Culemborg stonden de meeste files.

nos.nl
Het ene probleem is de oplossing voor het andere probleem!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:27.