![]() |
||
Van CNN.com
Citaat:
Hier in Thailand is het een gekkenhuis aan het worden. Vorig jaar kostte een liter benzine nog 28 Baht, tegenwoordig zitten we op 42 Baht, met een stijging van een Baht per week. Als je 1x per week de auto volgooit ben je zo 6,000 Baht kwijt, wat dus niet echt opschiet aangezien de meeste mensen hier een inkomen van rond de 20,000 Baht hebben.. Truckers en transportbedrijven hebben al acties aangekondigd. Het ziet er naar uit dat heel Bangkok binnenkort op z'n gat ligt door langdurige stakingen. Hoeveel het uit zal halen weet ik ook niet, maar goed..
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
|
Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
als je gelijk had, zou een belastingdruk van 100% ideaal zijn. Citaat:
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
|
![]() |
||
Citaat:
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
|
![]() |
|
Hangt ervan af. Bouwend Nederland dacht desgevraagd er twee binnen vijf jaar neer te kunnen zetten. Dat zou afhankelijk van het vermogen iets van 12-15% van de totale Nederlandse stroomproductie zijn. Zoiets zou al zeeën van duurzame stroom bieden in vergelijking met het huidige gehannes.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Winwinwin! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Brandstofprijzen zijn inderdaad belachelijk hoog, maar ja daar is niet echt veel aan te doen denk ik. De overheid zou de accijnzen kunnen verlagen, maar dan moet het geld wat ze daarmee mislopen weer ergens anders vadaan komen, dus dat schiet niet echt op. De rest van de prijs is toch vooral marktwerking denk ik. Al worden de prijzen ook kunstmatig hoog gehouden door de grote maatschappijen denk ik.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
|
Advertentie |
|
![]() |
|
Alsnog fiat voor proef met kilometerheffing
DEN HAAG - 03-07-2008 - Op de valreep heeft verkeersminister Camiel Eurlings donderdag alsnog toestemming gekregen van de Tweede Kamer voor experimenten met de kilometerheffing. Een meerderheid accepteerde zijn uitleg dat de automobilist niet duurder uit zal zijn als de kilometerheffing een feit is. De regeringspartijen CDA en PvdA lagen woensdag nog dwars door onenigheid over de komst van een nieuwe provinciale belasting. Volgens Eurlings is het niet zo dat de automobilist straks 'dubbel' gaat betalen. Hij sprak van een misverstand. Eurlings doelde op uitspraken van staatssecretaris Jan Kees de Jager (Financiën) dat de provinciale opcenten in de kilometerheffing opgaan. Zes experimenten Met de heffing moet juist de motorrijtuigenbelasting en de daaraan gekoppelde opcenten verdwijnen. De provincies praten met het kabinet over hoe dat verlies aan inkomsten (in 2007 1,3 miljard euro) is op te vangen. Eurlings kan nu alsnog technische proeven met apparatuur laten beginnen en zes experimenten in filegevoelige gebieden inzetten als de eerste concrete stappen naar de invoering van de kilomterheffing vanaf 2011. Hij heeft daarvoor bijna 270 miljoen euro beschikbaar. Harde milieudoelen De oppositiepartijen SP, VVD, PVV en ook GroenLinks weigerden hun fiat te geven. GroenLinkser Wijnand Duyvendak miste harde milieudoelen, met bijvoorbeeld jaarlijkse reductiepercentages voor CO2-uitstoot, in de kabinetsplannen. PvdA'ster Lia Roefs was tevreden, temeer omdat de opcenten verdwijnen. 'Het is toch gek dat alleen automobilisten aan de provincies belasting via de opcenten betalen.' Ook volgens Eurlings is het veel eerlijker dat iedere burger betaalt en 'de auto niet meer de provinciale melkkoe is'. © Tiscali/ANP Ik ben benieuwd naar de uitleg "dat de automobilist niet duurder uit zal zijn als de kilometerheffing een feit is". Wat heeft de heffing dan voor zin? -"gemiddeld betalen alle automobilisten evenveel; Randstad dubbel, 't Noordoosten de helft" -"u kunt voor het geld wat u nu betaalt alleen nog tussen 1 en 4 uur 's-nachts rijden" Ik vermoed ook dat de kosten van (onderhoud van) het systeem en administratie even in de berekening vergeten is. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het nut van de kilometerheffing is dat mensen aangespoord worden om buiten de spits te rijden als dat een optie is, waardoor de files zullen afnemen. Ook is het eerlijker tegenover mensen die bijna nooit rijden, maar toch relatief veel moeten betalen vanwege de wegenbelasting en aanschafbelasting.
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
het is maar wat je wil he, eerlijker vs. goedkoper/makkelijker
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
|
![]() |
||
Citaat:
Alleen het grootste deel is woon-werkverkeer, dat betekent dus dat je niet buiten de spits kan rijden al zou je willen. ik neem aan dat je de cijfers over recreatieverkeer wat van spits naar buiten de spits verschoven is hebt liggen? maargoed het komt niet i.p.v. de wegenbelasting maar i.p.v. de aanschafheffing, wat zoals ik al aangaf niets met elkaar van doen heeft.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Laatst gewijzigd op 04-07-2008 om 12:07. |
![]() |
||
Citaat:
Verder is woon-werkverkeer volledig inelastisch, op absurde draconische tarieven, die we vanzelfsprekend niet in mogen voeren, na. In London kost mobiliteit je sindsdien 8 pond, oftewel ruim € 10 per dag, meer dan € 300 per maand, oftwel uitgaande van drie weken vrij kost het iemand € 2450 per jaar. Behalve wanneer je een auto hebt die te boek staat als vervuilend, dan betaal je 25 pond, oftewel 31 euro per dag, en daarmee € 7753 per jaar. Da's dus gewoon € 500 van je inkomen af. Bijna het verschil tussen een minimumloon en een modaal inkomen. De uitvoering van het plan slurpt 40% van de totale opbrengsten op aan bureaucratie. Dat terwijl maar 8% filedruk afnam. Heck, een simpele spitsstrook fluctuaties van wel 70% kan veroorzaken in filedruk. Het rekeningrijden in London is daarmee dus een geldverslindend fiasco. Gelukkig heeft men Livingstone daarom ook afgezet, en de nieuwe burgemeester heeft al aangekondigd dat de draconische tarieven zullen sneuvelen.*
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
|
![]() |
||
Citaat:
Nu wordt het omgekeerd, mensen die niet anders kunnen, worden (ook) belast. Laatst gewijzigd op 04-07-2008 om 17:45. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Of ze moeten toch wel, omdat de huizenmarkt op slot zit en niemand een alternatief heeft. Iets populairder worden heffingen die op die manier op voorhand nutteloos zijn ook wel geldklopperij genoemd.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Om verkeersreductie kan het dus niet zijn. Dan blijft het motief geld over.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
|
![]() |
||||
Citaat:
ik vind het persoonlijk niet zo erg om relatief ietsje meer te betalen aan wegenbelasting om daarmee de rompslomp van een km-heffing te voorkomen, maar jij kan daar anders over denken, het zal niet lijden tot een grote afname in de spits (ik kom hier zo op terug hou het * in de gaten). Nu belast je mensen die naar hun werk gaan, terwijl er ook andere opties zijn en ik wacht nog steeds met smart op je cijfers van londen (wegen- en spoorbouwkundig een dramageval), die natuurlijk wel even de bovenstaande cijfers zullen moeten ontkrachten. Citaat:
Of de vergoedingen moeten omhoog, of de consument kan minder geld aan andere zaken uitgeven. (particuliere welvaart maar in de lagere klassen ook sociale welvaart waardoor subsidies omhoog moeten). Iets met noordzee, en allesbrander komt ook weer terug. Leg toch eens verbanden. Citaat:
[I]Dat hebben ze al gedaan met de vliegtax, verpakkingtax, acijnzen etcetera. etc. etc, er moest een advies van de Europese bank aan te pas komen om de lastenverzwaringen in deze economisch toch al fragiele tijd te stoppen. bron, afschaffen ww premies ook al zo leuk. Ze hebben het geld alweer berekend en op die berekening was 150 mil over (dat is natuurlijk geld dat er nog niet is) en die 150 hebben ze lekker met z'n 3en verdeeld (ik vermoed dat het cda en cu het liever met zijn 2en hadden gedaan (de 50 van cu gaan naar behoud van cultureel en industrieel erfgoed whoopy. beter nieuws is dat camiel niet wil horen over een opvolger van de bpm) bron; dezelfde televaag. 2012 -> km heffing gaat in 2018-> BPM gaat eraan wegenbelasting blijft bestaan dat is 6 jaar dubbel en dan een oneerlijke ruil en hoe gaat dat men gemiddeld niet meer geld kosten? * die 3 en een halve kip waar jij het over hebt die kennelijk in de spits rijden terwijl dat onnodig is (nogal achterlijk maar ze zullen wel van fileflirten houden) die kan je porren door ze te laten aanmelden op ikrijbuitendespits.nl, dan kan je bij die 3 en een halve kip een apparaatje installeren om dat te controleren, en als ruil daarvoor kan je een kadotje doen, bv. korting op parkeren buiten de spits, korting op schoolboeken/lesgeld, korting op een andere niet gerelateerde belasting (vakantiegeld?), werknemers die buiten 'spitstijd' werken (zorg o.a.) hebben dan ook is een gelukje. de spits de baas kunnen kan alleen door het wegennet efficiënt te maken. niet door weknemers nog meer te naaien. bovendien is 1 van de maatregelen tegen superslurpers (die dus niet voor de gem. werknemer is weggelegd) een aanschafheffing op extra zwaar extra duur.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Laatst gewijzigd op 04-07-2008 om 21:08. |
![]() |
||
Hoezeer ik ook vóór kernenergie ben zou ik dit soort berichten toch minstens tien jaar niet in de kranten willen zien:
Citaat:
|
![]() |
|
HF valt niet uit te bannen binnen centrales, er is me niet genoeg bekend over het containersysteem bij deze specifieke centrale dus echt veel zinnigs is er niet over te zeggen.
de maatregelen kunnen ook puur ter voorkoming zijn tot er nader onderzoek is gepleegd.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Minder files in tweede kwartaal
Voor het eerst in jaren zijn er op de snelwegen minder files. In het tweede kwartaal stonden er volgens de Verkeers Informatie Dienst (VID) drie procent minder files dan in dezelfde periode vorig jaar. Dat komt vermoedelijk onder meer door de sterk gestegen benzine- en dieselprijs. Vooral in het weekend zijn er minder files. Mensen maken minder tochtjes, zegt de VID. De dienst verwacht dat de files verder afnemen als de brandstofprijzen blijven stijgen. Er waren meer ochtendfiles maar het aantal avondfiles nam af. Op de A2 bij Culemborg stonden de meeste files. nos.nl |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|