Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2008, 12:00
Verwijderd
Ik heb mij aangemeld voor Journalistiek in Tilburg. De procedure via studielink is nu zo ver dat ik moet wachten op de centrale loting en voor 23 juni mijn cijferlijst op moet sturen naar de IB-groep (iets wat ik morgen ga doen).
Maar een "kennis" zei dat ze al toegelaten is voor precies dezelfde opleiding, maar dat is toch onmogelijk?
Toch word ik hier een beetje onzeker van en ik ben bang dat er iets fout zal gaan met mijn aanmelding.

Ik heb van Fontys inderdaad een brief gekregen die opent met: "Beste studente" en ik heb al een studentennummer, maar aangezien de loting nog niet is geweest kan ik toch alsnog uitgeloot worden, evenals die "kennis" die claimt al aangenomen te zijn?
Weet iemand hier het fijne van?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-06-2008, 18:15
Nighthawq
Nighthawq is offline
Al een kamer?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2008, 18:53
Verwijderd
Ik vind het raar dat je voor 23 juni alles moet doen, terwijl miss sommige een herkansing hebben.
overigens, in welk jaar heb je eindexamen gedaan? want alles wordt nu digitaal gestuurd naar ibgroep vanuit de school.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2008, 10:34
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het raar dat je voor 23 juni alles moet doen, terwijl miss sommige een herkansing hebben.
overigens, in welk jaar heb je eindexamen gedaan? want alles wordt nu digitaal gestuurd naar ibgroep vanuit de school.
Ik heb dit jaar eindexamen gedaan en niets wordt digitaal gedaan. Ik weet niet waar je dat vandaan hebt, maar de IB zelf zegt gewoon dat je de cijferkaart op moet sturen.
En zo raar is dat niet met "herkansers"aangezien die hun cijferlijst later op moeten sturen, maar daar heb ik niets mee te maken.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2008, 10:37
Verwijderd
Er is toch ook nog een toelatingstoets, die veel eerder is?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2008, 08:51
Verwijderd
Citaat:

Maar die is toch 21+?
Met citaat reageren
Oud 22-06-2008, 17:17
Nyawa
Heeft die kennis van je toevallig een acht of hoger gemiddeld? Want dan kun je inderdaad sowieso al weten dat je toegelaten bent. Je hebt dan echter nog geen officieel bericht gehad van de IBG, want dat krijg je pas in juli. Je cijferlijst moet inderdaad ergens eind juni opgestuurd worden. Doe je een herkansing, dan moet je daarna nog een keer je cijferlijst aangepast met het cijfer van de her opsturen, maar dat staat ook wel uitgelegd in een folder die de IBG je als het goed is toestuurt.

De besten van de toelatingstoets worden inderdaad ook sowieso toegelaten onafhankelijk van het cijfergemiddelde, tenminste, in Utrecht, dus ik neem aan ook in Tilburg. Ik weet niet wanneer je de uitslag daarvan krijgt, maar ik neem aan dat ze eerst afwachten hoeveel mensen in lotingsklasse A zitten en dan pas gaan berekenen dat nummer 1 t/m nummer X ingeloot zijn.

In Tilburg wordt toch vrijwel iedereen aangenomen dacht ik, omdat er een redelijke goede verhouding tussen aantal plaatsen en aanmeldingen was?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2008, 15:37
Verwijderd
Citaat:
Heeft die kennis van je toevallig een acht of hoger gemiddeld? Want dan kun je inderdaad sowieso al weten dat je toegelaten bent. Je hebt dan echter nog geen officieel bericht gehad van de IBG, want dat krijg je pas in juli. Je cijferlijst moet inderdaad ergens eind juni opgestuurd worden. Doe je een herkansing, dan moet je daarna nog een keer je cijferlijst aangepast met het cijfer van de her opsturen, maar dat staat ook wel uitgelegd in een folder die de IBG je als het goed is toestuurt.

De besten van de toelatingstoets worden inderdaad ook sowieso toegelaten onafhankelijk van het cijfergemiddelde, tenminste, in Utrecht, dus ik neem aan ook in Tilburg. Ik weet niet wanneer je de uitslag daarvan krijgt, maar ik neem aan dat ze eerst afwachten hoeveel mensen in lotingsklasse A zitten en dan pas gaan berekenen dat nummer 1 t/m nummer X ingeloot zijn.

In Tilburg wordt toch vrijwel iedereen aangenomen dacht ik, omdat er een redelijke goede verhouding tussen aantal plaatsen en aanmeldingen was?
Nee, die kennis heeft het net met de hakken over de sloot gehaald.
Die toelatingstoets is toch alleen voor 21+ en daar dan de beste van, toch?
Ik heb in ieder geval geen toets gemaakt o.i.d.

Het is inderdaad zo dat in Tilburg de verhouding redelijk goed is, maar stel nou dat er een paar uitgeloot moeten worden; dan zit je in lotingsklasse B toch nog redelijk "veilig" toch? De kans dat je dan uitgeloot wordt is toch ontzettend klein?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2008, 14:30
jens007
jens007 is offline
Hoi eventueel toekomstige klasgenote,

Ook ik ga volgend jaar Journalistiek in Tilburg doen. We wachten de loting even af, maar ga er maar van uit dat je er bij zit hoor. 99% kans en de afgelopen 5 jaar is iedereen toegelaten geloof ik. Leraar zei dat toen ook op de Open Dag, ze mogen het officieel niet zeggen, maar officieus zit je er gewoon bij.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2008, 23:19
Droomz
Droomz is offline
Citaat:
Alleen in Utrecht

En ik wacht ook de loting af, maar dan in Ede. Het laatste bericht van de IBgroep was dat ik voorlopig in categorie A zit, dus niet hoef te loten.
Reageren

Regels voor berichten