Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2008, 11:30
Koning
Koning is offline
Zijn er nog mensen hier die Homm3 spelen en is er animo voor een discussietopic hier over?

Favoriete heroes, rassen etc? Wrath of the Gods spelers?

Ik mag in ieder geval graag met Necropolis spelen (lol necromany) vooral wanneer je de artifacts hebt om power liches te krijgen in plaats van skeletons. Ik heb een voorkeur voor ranged units (meer dan me goed doet) en let nooit op mijn resources.

De vreemde dingen die ik tegen ben gekomen in het spel is beginnen met 2 kastelen, ingesloten zijn zonder uitweg en beginnen met een level 20 hero.

Uiteraard zijn er nog de standaard tekortkomingen van het spel. Conflux is overpowered. Enemy turns kunnen verschrikkelijk lang duren. Een potje Homm3 weet me vaak na een uur niet meer te boeien, vooral als het al een beetje duidelijk is dat je gaat winnen. Logistiek in het spel voelt meer als een taak dan echt leuke gameplay.

Laat maar horen wat jullie zoal bezig houdt in Homm3.
Oud 23-06-2008, 08:08
Footprint
Footprint is offline
Speel het ook nog ja.
Vaak Necropolis inderdaad, en ook liever ranged units.
Wil eigenlijk ook earth en wind magic, en dan townportal en dimension door haha zonder dat zijn de XL mapjes veel werk.
Verder heb ik sinds kort eigenlijk pas de kracht van diplomacy ontdekt. Wanneer er opeens 60 efreets joinen

Maar eigenlijk altijd random map hotseaten met zijn 2en, proberen allies te zijn is eigenlijk het leukste vind ik.
Oud 23-06-2008, 10:03
Koning
Koning is offline
Yeye, diplomacy ga ik een keer echt proberen dan. En de XL maps kom ik eigenlijk nooit door heen. Het begin vind ik het leukst maar later wil het wel eens aanvoelen als een klus.
Oud 23-06-2008, 23:39
Verwijderd
Bah, het begint nu toch wel heel erg te kriebelen om het spel weer te instaleren. Ik heb de campaign wel eens gedaan, maar gewoon een random kaart laten genereren en dan los gaan is nog altijd het tofst.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2008, 13:53
Footprint
Footprint is offline
ja idd, die campaign is niet echt leuk om te doen. Gewoon random mapjes spelen

Nu bezig in een XL map, maar weer eens dungeon genomen en dan die hero met als special Pitlords. Want dan heb je meteen diplomacy. Deze map geen range units kopen/gebruiken, hehe speelt toch wat anders. Maar wel fijn met de devils en hellhounds = geen retal
Oud 26-06-2008, 22:10
Frank
Frank is offline
Ik denk erover om die nieuwe HoMM 5 te gaan kopen, maar ik ben bang dat hij me teleurstelt. Nou ja hebben jullie die ook gespeeld?
Oud 27-06-2008, 00:00
Verwijderd
Sinds ik deel 3 heb gespeeld heb ik me eigelijk nooit gewaagd aan delen 4 en 5 daar ik er altijd teleurstellende meningen over hoor. Dat terwijl het in principe toch echt niet moelijk moet zijn de bijna-perfecte gameplay van deel 3 in 3d te gooien.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2008, 20:23
Koning
Koning is offline
Citaat:
Sinds ik deel 3 heb gespeeld heb ik me eigelijk nooit gewaagd aan delen 4 en 5 daar ik er altijd teleurstellende meningen over hoor. Dat terwijl het in principe toch echt niet moelijk moet zijn de bijna-perfecte gameplay van deel 3 in 3d te gooien.
Ik zal heel eerlijk zijn. Ik heb 4 geinstalleerd. Paar klikjes gedaan. De honderd knopjes werden me wat te veel en ik ben Homm 3 gaan spelen. Deel 5 moet wel leuk zijn, kan me er niet al te veel van herinneren maar dat zeggen de fans.
Oud 28-06-2008, 07:49
Footprint
Footprint is offline
ik heb 5 gekocht, ongeveer 2 weken gespeeld en toen niet meer aangeraakt. Opzich is het wel leuk, maar er is veel minder te doen dan bijvoorbeeld bij 3.
4 heb ik eigenlijk nooit gespeeld, maar na de teleurstelling van 5 hehe heb ik me me gewoon bij homm3 gehouden
Oud 05-07-2008, 15:06
Egel
Egel is offline
Veel gespeeld! En 5 is stukken boeiender dan 4
Oud 05-07-2008, 17:17
Verwijderd
5 is een klotespel vergeleken bij 4. Laat staan bij 3 en 2.

Mijn favorieten blijven toch 4 en 2, met 3 vlak daarachter volgend. Bij 4 zijn een heleboel dingen (zoals artifacts etc) aangepast zodat ze toch interessant zijn om te gebruiken, iets wat bij deel 3 soms jammer was.

Wel vond ik de artwork bij 3 leuker. Bij 2 nog net iets meer vandaar dat ik die prefereer

Voor enthousiastelingen van het turnbased strategy genre kan ik trouwens ook Disciples (2) aanraden. Het is niet zo vet als Homm maar liefhebbers diggen het vast.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2008, 17:55
Stanley
Stanley is offline
Ik speel dit spel ook nog vaak joh!
Echt het beste spel ooit wat mij betreft
Ik speel graag met Necropolis, Dungeon en Castle, maar soms pak ik ook gewoon een Random volk
Ik heb deel 5 ook vrij veel gespeeld, en ik vind het ook een goed spel, maar die beurten van de tegenstander duren zooooooo ontzettend lang, voordat je bij week 3 bent en een redelijk leger hebt opgebouwd ben je al zeker een uur verder. Bij HOMM III is dat een kwestie van minuten.
Vraagje: Met hoeveel heroes spelen jullie de beginfase het liefst?? 1 sterke, of alles een beetje verdeeld??
Met citaat reageren
Oud 07-08-2008, 14:53
Frank
Frank is offline
Ik heb 5 ook gespeeld nu, maar vind die campaign maar zuigen. Zijn er al extensions uitgekomen? Ik wil gewoon ff map spelen zonder dat campaign gedoe maar er zijn maar 4 mappen en je kan dus niet zelf kiezen met welke castle je wilt beginnen. Dat is allemaal gelocked.
Oud 08-08-2008, 10:49
Rudie1
Rudie1 is offline
Ik heb vroeger heel lang 2 gespeeld al vanaf 1997/1998, in 2000 kreeg ik III en die heb ik ook helemaal grijs gespeeld. Ik vind het leukste de Ondoden, en dat kasteel met the black dragons.

Vorige week had ik een team, dat was niet normaal, ook door diplomatie:
262 gold dragons
431 black dragons
155 rust dragoms
313 titans
213 upg. Behemonts
450 upg phoenix
562 magic elements
177 Archangels

in kasteel:
150 upg hydrea
200 bone dragons

maar dan is het niet leuk meer omdat je wezens die ook 1000 hebbe met een klap vermorzeld.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2008, 00:02
Frank
Frank is offline
Ik vond het zo cool dat die mannetjes die mijnen bewaakten etc ook groeiden in populatie. Die behemonts zijn trouwens echt vet gemaakt, van die logge beren toch, van dwarf castle?
Oud 09-08-2008, 00:31
Verwijderd
Ik speelde altijd met Dungeon, Castle of Forest helden. In één level kwam ik uit bij een 'grot' met een doosje en toen ik uiteindelijk daarop landde in een gevecht belandde met 400 demons ofzo.
Dat was toch wel een onaangename verassing voor mijn hero. Over een duveltje uit het doosje gesproken.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2008, 00:51
mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
Ik speelde altijd met Dungeon, Castle of Forest helden. In één level kwam ik uit bij een 'grot' met een doosje en toen ik uiteindelijk daarop landde in een gevecht belandde met 400 demons ofzo.
Dat was toch wel een onaangename verassing voor mijn hero. Over een duveltje uit het doosje gesproken.
meh, met 432 arch angels, gebacked door 1231 power liches lukt dat wel hoor
Oud 09-08-2008, 01:01
Verwijderd
Citaat:
meh, met 432 arch angels, gebacked door 1231 power liches lukt dat wel hoor
Geheid, maar ik ben iemand die altijd redelijk door de maps heen rushed, om zo al een aardig gebied te verkennen. Als je dan Castle Faction speelt met 100 Arch Angels, 150 Angels en gebacked door een flink nummertje Griffons etc, dan de verassing als je een flink nummer devils en arch devils tegen komt op z'n minst niet plesant te noemen.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2008, 11:20
Footprint
Footprint is offline
Citaat:
Ik vond het zo cool dat die mannetjes die mijnen bewaakten etc ook groeiden in populatie. Die behemonts zijn trouwens echt vet gemaakt, van die logge beren toch, van dwarf castle?
ze zitten bij die goblins en wolf riders
Reageren

Regels voor berichten