Ok, ik heb een vervelend probleem, sinds 1 week ongeveer stink ik verschrikkelijk uit mijn mond. Ik overdrijf niet. Laatst was ik opgestaan en had ik mijn tanden nog niet gepoetst en stond ik te praten met mijn moeder (op minstens 1 meter afstand), toen vroeg ze plots of ik mijn tanden nog niet gepoetst had, omdat ze het tot daar ruikte

Gisterenavond een broodje gegeten met kip-andalouse. Tanden gepoetst 's avonds. Vanmorgen sta ik op, ga ik naar toilet, kom ik terug mijn kamer binnen en ruikt het sterk naar andalouse in mijn kamer.

('k had het broodje nochtans niet in mijn kamer opgegeten!)
En het is niet enkel 's nachts, maar overdag ruik ik mijzelf soms stinken en heb ik soms een vreemde vieze smaak vanachter in mijn keel/tong.
Zou iemand kunnen weten hoe dit plots kan komen? Enkele weken geleden heb ik een soort keelinfectie gehad waardoor ik antibiotica heb moeten nemen, maar nu zie ik helemaal niets speciaals meer in mijn keel. Zou het door die antibiotica kunnen komen? Of door stress? Of iets met mijn maag? Ohja, en 's nachts slaap ik met zo'n bitje tegen het tandenknarsen, maar het lijkt me wel sterk dat het daardoor zou komen, want ik slaap er al 2 jaar mee, en nog nooit zoveel last gehad van een slechte adem...
En weet iemand wat ik er verder tegen kan doen, behalve tanden poetsen en muntjes eten?