Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-06-2008, 11:00
alys
alys is offline
Hey iedereen

Ik zit eigenlijk met wat frustraties rond de zomervakantie. Ik werk en heb dus maar een weekje verlof nl volgende week. Hij was heel enthousiast om samen op vakantie te gaan...Nu ineens heeft hij autostukken en er dus geen geld meer voor. Ik wil voor ons beide betalen maar dat wil hij niet. Hij gaat dan wel een paar dagen met zijn twee beste vrienden want dat is elk jaar zo, hij kan dan zo goed als gratis mee met hun. Hij mag dat best doen maar ik vind het nogal onfair dat hij dan met mij niet meer weggaan ookal heb ik er speciaal mijn verlof zo voor gepland en alles ...
Heb ik het recht om hierover wat lastig te zijn? Ik heb het eigenlijk nog niet echt gezegd tegen hem hoe ik mij er bij voel, maar ik voel het borrelen vanbinnen :-)

xxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-06-2008, 11:22
I C U
I C U is offline
Tja, als de afspraak was dat jullie samen op vakantie gaan en dat dat nu ineens niet kan omdat hij autostukken heeft (eh, onderdelen, neem ik aan?), kan ik me voorstellen dat je dat vervelend vindt. Dat mag je ook best duidelijk maken.

Ik snap wel dat hij niet wil dat jij voor hem betaalt, dat zou ik namelijk ook niet fijn vinden.

Wellicht dat je een gulden middenweg kunt vinden en een nachtje, of twee, ergens naartoe gaat? Antwerpen ofzo? Dat hoeft niet veel te kosten en is toch leuk, ben je toch even samen weg. Daarnaast kan je natuurlijk ook een dagje ergens heen. (Volgens mij staan er meer tips in één van de sticky topics bovenaan)
Oud 27-06-2008, 13:25
KiMZz
KiMZz is offline
Ik neem aan dat 'autostukken' een kapotte auto betekent..?
Ik zou idd gewoon kort er tussenuit gaan, desnoods pak je een tentje en rij je naar een camping voor een paar dagen.. Als hij het echt niet wil dan is dat jammer, dan kun je later in het jaar misschien nog een vakantie plannen?
Maar je had niks geboekt neem ik aan? Wat voor vakantie had jij/hadden jullie in gedachten dan?
Oud 27-06-2008, 13:48
Verwijderd
Dat is vervelend ls je WIL trakteren omdat hij 't momenteel gewoon niet breed heeft, en hij dan niet wil. Wat ik op zulke momenten vaak afspreek met mn vriendje: ik betaal voor mij + schiet jou helemaal voor, en dan betaal je me de helft terug ofzo.. Maar als ie echt niet wil; neem een goedkope oplossing. Ga iets leuks doen en blijf 'n nachtje in een (goedkoop)hotelletje
Met citaat reageren
Oud 27-06-2008, 15:12
Malossi
Malossi is offline
Hmm, als ik het goed begrijp spreekt hij af met jou op vakantie te gaan, maar komt dan allemaal auto-onderdelen en het geld is op.
Conclusie; Hij heeft zijn geld niet goed besteed en moet jou dus teleurstellen. Bovendien is hij niet eerlijk geweest, door niet te zeggen dat hij liever dingetjes voor z'n auto kocht dan met jou op vakantie te gaan.

Mijn Conclusie; 't Is een eikel, met een rotstreek, en laat hem dit ook merken.
Oud 27-06-2008, 16:23
vosje16
vosje16 is offline
Zoals Starsailorr zegt: Kun je het niet voorschieten en dat hij jou daarna maandelijks een bepaald bedrag terug betaalt (of in 1 keer als hij daar genoeg geld voor heeft daarna)
Met citaat reageren
Oud 27-06-2008, 19:18
llell
llell is offline
Ja ik zou ook boos zijn. Jij draagt een oplossing aan voor het probleem, en zelfs daar gaat ie niet op in. Terwijl het er niet alleen om gaat wat hij wil (geen geld lenen), maar ook wat jij wil (samen op vakantie).

Als je laat merken dat je het echt belangrijk vindt dat jullie samen weg gaan, en hij dan nog steeds moeilijk gaat lopen doen. Dan had ie misschien ergens wel helemaal niet zo'n zin om samen weg te gaan zou ik denken...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2008, 21:34
Verwijderd
Stel voor om hem het geld te lenen? Zo heeft hij eerbehoud en kunnen jullie toch samen op vakantie?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2008, 10:34
alys
alys is offline
hij doet egwoon heel moeilijk over geld. Ik mag niet eens chips betalen ofzo als we film kijken. Dan moet ik dus echt bena met het geld staan zwaaien voor de kassierster om hem voor te zijn Ergens macho gedrag zeker? Voor hem draait het dus idd om eer..hij is de man en hij zou het geld moeten hebben, wat hij nu dus niet heeft. Ik weet dat niet is omdat hij niet wil gaan want hij zei zelf dat we al vijf keer op vakantie hadden kunnen gaan met het geld dat hij nu moet betalen aan de auto wegens dus wel degelijk stukken eraan ( hij is afgekeurd bij de keuring) Het gaat dus niet om luxe onderdelen, en hij doet dat ook niet voor zijn plezier. Er zijn nog dingen die niet kunnen doorgaan odmat hij op het moment gewoon er geen geld voor heeft. Daarom ook dat ik het wil voorschieten, maar hij doet daar zo koppig over.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2008, 10:37
Iduna
Iduna is offline
Als je het ook niet mag voorschieten, zou ik maar gewoon met een vriendin/familie lid een paar dagen weg gaan. Zo kun je toch nog een beetje genieten van je vakantie.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 17:45
palindrome
palindrome is offline
Als hij zo eigenwijs blijft, dat hij jou niet op vakantie laat gaan door zijn eigen problemen, dan zou ik lekker mijn eigen plan trekken en met iemand anders op vakantie gaan
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 17:48
Verwijderd
idd, gewoon lekker zelf op vakantie gaan! Dan komt hij er wel achter en is hij de volgende keer dat de gelegenheid zich voordoet de eerste die wil boeken
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 18:40
Verwijderd
Autostukken? Mankementen heet zoiets. Of het moet weer één of ander vaag dialect zijn...

Maarja, wat een zeikerd als ie niet eens geld van je wil lenen. Ga maar met iemand anders idd
Met citaat reageren
Oud 01-07-2008, 10:16
remy476
remy476 is offline
idd hou de eer aan jezelf en ga met een goede vriendin/familielid.
Oud 01-07-2008, 19:34
Verwijderd
Ik kan me eigenlijk best voorstellen dat hij het niet fijn vindt om geld van je te lenen. "Schulden" hebben bij je partner is geen fijn gevoel en als hij echt zo'n financiele klap heeft gehad weet hij misschien ook niet hoe lang het wel niet gaat duren voor hij je volledig terug kan betalen. Het is natuurlijk erg jammer dat hij niet mee kan en zijn trots niet opzij wil zetten, maar het is ook niet het einde van de wereld. Terecht dat je teleurgesteld bent, maar boos worden op hem lijkt me niet op z'n plaats. Hij heeft niet expres z'n auto kapot laten gaan en zoveel geld daaraan uit moeten geven dat hij nu niet mee kan.

Geniet van je vrije tijd (met een ander) en ga een keer met hem een lang weekend weg ofzo als hij er financieel weer wat beter voorstaat.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten