Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2008, 14:05
gambin0
gambin0 is offline
Open vragen

Opdracht 1
Welke 2 soorten goederen vallen buiten het faillissement?

Opdracht 2
In welk geval kan de directeur van een BV door de schuldeisers van de BV aansprakkelijk gesteld worden?

Opdracht 3
Noteer 2 grondslagen voor de heffing van Kamer van Koophandel?

Opdracht 4
De vastgestelde waarde van onroerende zaken (volgens de WOZ) wordt gebruikt als heffingsgrondslag voor diverse belastingen en heffingen.
Noem 2 voorbeelden van belastingen of heffingen waarbij de WOZ-waarde als heffingsgrondslag dient?

Opdracht 5
Bij een faillissement zijn er schuldeisers die privileges hebben.
Noteer 2 voorbeelden van privileges?

Gegevens betreffende ''Blauw BV'' te Groenoord:
* Maatschappelijk aandelenvermogen: € 450.000
* Aandelen in portefeuile: € 200.000
* Aandeelhouders nog te storten: € 35.000
* Winstreserve (voor winstverdeling): € 56.350
* Winstsaldo boekjaar: € 72.000
* Niet fiscale kosten: € 3.000
* Tantieme: € 20.000

Vernnootschapsbelasting in procenten: 35 %
Dividend in procenten: 9 %

Bereken de vennootschapsbelasting.

Laatst gewijzigd op 29-06-2008 om 17:40.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2008, 16:10
brands
Avatar van brands
brands is offline
Citaat:
Vennootschapsbelasting in procenten: 35 %
Dividend in procenten: 9 %
Is de VpB (vennootschapsbelasting) niet 25% en de dividend 15%.

Ik heb in de laatste periode een vak gevolgd genaamd VpB en hebben we met de percentage's gerekend die ik hierboven heb neergezet. Mijn docent kan er ook naast zitten natuurlijk. Maar dacht dat het toch dat in % was.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2008, 16:16
niqui
niqui is offline
Opdracht 2
In welk geval kan de directeur van een BV door de schuldeisers van de BV aansprakkelijk gesteld worden?

Alleen indien sprake is van aantoonbaar wanbestuur waarvoor de directeur een ernstig verwijt kan worden gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2008, 16:20
gambin0
gambin0 is offline
Citaat:
Is de VpB (vennootschapsbelasting) niet 25% en de dividend 15%.

Ik heb in de laatste periode een vak gevolgd genaamd VpB en hebben we met de percentage's gerekend die ik hierboven heb neergezet. Mijn docent kan er ook naast zitten natuurlijk. Maar dacht dat het toch dat in % was.


oke als het nou 25 % is en 15 % zoals wat jij op school heb gehad.
Zou je die som dan kunnen uitrekenen??Dus de vennootschapsbelasting berekenen???
Met citaat reageren
Oud 29-06-2008, 16:39
niqui
niqui is offline
Over de twee soorten goederen die buiten het faillissement vallen kun je in de faillissementswet art 21 wat vinden. Onder welke 'soort' je het moet scharen durf ik niet te zeggen. Daarom is het misschien handig als je dat zelf doorleest..

Het heeft in ieder geval onder andere te maken met hetgeen de gefailleerde door persoonlijke werkzaamheid, of als bezoldiging (benoeming) wegens een ambt of bediening, of als soldij, gagement, pensioen of onderstand, gedurende het faillissement verkrijgt.

Opdracht 4
De vastgestelde waarde van onroerende zaken (volgens de WOZ) wordt gebruikt als heffingsgrondslag voor diverse belastingen en heffingen.
Noem 2 voorbeelden van belastingen of heffingen waarbij de WOZ-waarde als heffingsgrondslag dient?

Inkomstenbelasting en vennootschapsbelasting.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.