Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-07-2008, 10:35
Verwijderd
Ik heb thuis een kokosmat liggen en mijn kat vindt het heerlijk om haar nageltjes daar in te zetten.
Dát vind ik natuurlijk geweldig, omdat ze anders haar nageltjes in mijn banken en stoelen zet, maar er is een probleempje.
Ze plast ook op dat matje en dat vind ik dat weer niet zo prettig.

Het is ook alleen op dat matje, verder plast ze netjes in haar bak.
Nou kan ik natuurlijk wel dat matje weghalen, maar dan krabt ze weer meer aan mijn banken en stoelen.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze wel aan dat matje blijft krabben, maar er niet meer op gaat plassen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-07-2008, 20:48
Stefanie
Stefanie is offline
Een nieuw matje kopen? Misschien dat ze het nu doet omdat haar geur erin zit?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2008, 11:18
PV
PV is offline
rechtop zetten? tegen een muur
Met citaat reageren
Oud 29-07-2008, 22:32
Verwijderd
Wat PV zegt
Met citaat reageren
Oud 30-07-2008, 07:59
Verwijderd
en anders een krabpaaltje kopen
Met citaat reageren
Oud 30-07-2008, 18:18
vilein
vilein is offline
Ja, de kat van een huisgenoot van een vriendin van mij doet dat ook. Dat stinkt daar in die gang, echt niet te doen.
Oud 31-07-2008, 06:23
strontkind
strontkind is offline
mijn kat deed het eerst ook in het poezemandje van de andere kat.
als je ziet dat je kat het doet meteen optillen en op de bak zetten. dan weet ze dat ze daar moet plassen.
als dat niet werkt (bij 1 van mijn katten werkte het gewoon niet) gewoon heel streng "foei!" zeggen en een tik verkopen.
Oud 31-07-2008, 12:53
Verwijderd
Citaat:
) gewoon heel streng "foei!" zeggen en een tik verkopen.

Beesten hebben nauwelijks een brein, die snappen echt niet dat die tik wat met piesen te maken heeft. Helemaal een kat niet.

Nieuw matje kopen want de stank van urine zit er nu in en dat blijft die kat ruiken, of matje zo goed als het kan schoonmaken en tegen de muur zetten - of een krabpaal kopen van dat materiaal.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2008, 13:16
Verwijderd
Krabpalen heb ik al, maar die vindt ze niet leuk denk ik, want daar krabt ze nooit aan.
Ik ga wel proberen om 'em tegen de muur aan te zetten, maar dan valt ie om denk ik.
@Arenda, weet je dan misschien ook waar je een krabpaal van dat materiaal kan kopen? Ik zie altijd alleen maar die van dat touw staan.

En anders ga ik idd een nieuw matje kopen en hopen dat ze daar niet meer op gaat plassen
Met citaat reageren
Oud 02-08-2008, 14:40
Verwijderd
spijker dat matje anders tegen de muur. of zet hem vast op zo''n touwplankje en spijker die aan de muur. dan kan je na een tijdje, als ze gewend is aan die plek, het matje weghalen en kijken of ze ook gewoon aan het plankje krabt.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2008, 19:49
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:

Beesten hebben nauwelijks een brein, die snappen echt niet dat die tik wat met piesen te maken heeft. Helemaal een kat niet.
Hoezo "helemaal een kat niet"?
Oud 02-08-2008, 20:10
Verwijderd
Citaat:
Hoezo "helemaal een kat niet"?
Katten zijn wel trainbaar, maar met heel erg veel doorzetten en moeite. Omdat ze vaak zo vreselijk eigenwijs zijn. Daarnaast zijn katten niet DE slimste dieren die er op deze aardbol rondlopen.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2008, 20:50
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Katten zijn wel trainbaar, maar met heel erg veel doorzetten en moeite. Omdat ze vaak zo vreselijk eigenwijs zijn. Daarnaast zijn katten niet DE slimste dieren die er op deze aardbol rondlopen.
Dat eerste heeft weinig met intelligentie te maken. Katten hebben andere behoeftes. Het zijn geen kuddedieren (zoals bijvoorbeeld honden) die door het vuur gaan voor hun akela en hun behoeftes daarop hebben afgesteld.

Het is verder natuurlijk wel waar dat katten niet de slimste dieren zijn, maar ook allesbehalve de domste. Je kunt een kat bijvoorbeeld wel leren dat ze niet op een matje mogen plassen door de straf direct na het incident toe te passen.

Maar goed, off topic enzo
Reageren

Regels voor berichten