Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2008, 09:27
Verwijderd
Ja hoor, ik heb het voor elkaar gekregen om mijn ID kwijt te raken. Ik kwam er gisteren achter en woensdag ga ik al naar Praag. Dat zou betekenen dat ik officieel een spoedaanvraag zou moeten doen, maar dat vind ik wel erg duur. Ik ga met de trein naar Praag (via de treinreiswinkel) en ik vroeg me af hoe groot de kans is dat ik gecontroleerd ga worden. Volgens de telefoniste is de kans klein en wordt er alleen maar steeksproefgewijs gecontroleerd. Hoe is jullie ervaring ermee? Werden jullie gecontroleerd toen jullie met de trein naar een EU land gingen.

Bedankt
Advertentie
Oud 04-08-2008, 09:36
Lorelei
Lorelei is offline
Het is duurder om zonder ID betrapt te worden dan om snel even een nieuwe te kopen.
Oud 04-08-2008, 10:15
Verwijderd
Ja, dat snap ik, anders zou iedereen dat wel doen. Maar ik vroeg me een beetje af, of de kans groot is dat ik betrapt ga worden, want als deze klein is, dan wil ik de gok wel wagen.
Oud 04-08-2008, 19:16
Verwijderd
Ik ga regelmatig naar België met de trein en ben nog nooit op mijn paspoort gecontroleerd. Ik gok dat België niet echt representatief is, maar ik dacht; ik meld het even

Ik zou de gok persoonlijk ook niet nemen, liever een nieuw spoed ID dan een boete.
Oud 04-08-2008, 21:24
martijn1985
martijn1985 is offline
Ik zat vorig in Praag, en ik werd zowel bij de heen- als bij de terugreis gecontroleerd door zowel de duitse als de tsjechische douane. Ik zou het er niet op gokken...
Oud 05-08-2008, 19:21
zoef de haas
zoef de haas is offline
De tsjechische douane is een bitch, helemaal verveelde treindouaniers die maar 4 keer per dag iets te doen hebben. Ik zou een paspoort meenemen
Oud 05-08-2008, 21:43
Verwijderd
Ik ben drie weken geleden ook in Tsjechië geweest en werd toen niet gecontroleerd. Ik zou echter het risico niet wilen lopen en gewoon een nieuwe ID aanvragen.
Oud 06-08-2008, 14:20
Lyne
Lyne is offline
Tsja nog nooit naar Tsjechie geweest, wel met een busreis naar Spanje en toen zowel op de heen- als terugreis niet gecontroleerd. Toch zou ik het er niet op wagen.
Oud 07-08-2008, 21:44
Verwijderd
Ook met de trein naar Praag geweest en steeds gecontroleerd, ik zou het er niet op wagen.
Oud 07-08-2008, 22:19
Verwijderd
@Daydream-ster: Mijn zusje gaat ook regelmatig met de trein naar België en zij zegt juist dat heel regelmatig gecontroleerd wordt.

En OT, ook al is TS al weg: net als de meesten hier, zou ik de gok ook niet wagen.
Oud 06-09-2008, 08:27
Verwijderd
Citaat:
@Daydream-ster: Mijn zusje gaat ook regelmatig met de trein naar België en zij zegt juist dat heel regelmatig gecontroleerd wordt.
Misschien ligt het er aan welke trein; met de Thalys lijkt het me logisch, ik pak vaak de internationale of de stoptrein vanaf Roosendaal en ik hoef alleen maar mijn kaartje te laten zien.
Word ook wel regelmatig op kaartje gecontroleerd (vaker in de stoptrein dan de internationale), maar echt nog nooit op paspoort.
Maar goed, ik woon praktisch in België
Trouwens, de laatste tijd zijn er veel Engelsen etc. die van te voren een ticket kopen en daarop hun paspoortnummer moeten invullen, dat gebeurt wel veel

@ TS: ik ben eigenlijk wel benieuwd of je de gok hebt genomen en hoe het afgelopen is...
Oud 06-09-2008, 15:40
Verwijderd
Een ID heb je toch áltijd nodig. Dus waarom niet even een nieuwe kopen? Dan maar spoed, ja toch?
Advertentie

Regels voor berichten