Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Totaal niet. Ik moest vanaf mijn achttiende alles zelf betalen. Collegegeld, boekengeld, zorgverzekering, noem het maar op. Ik moet werken voor mijn geld.
Daarvoor kreeg ik al vanaf de dag dat ik oud genoeg was om te werken, geen zakgeld meer. Laatst gewijzigd op 11-08-2008 om 10:44. |
![]() |
|
![]() |
Ja en nee, ergens ben ik een verwend kreng. Aan de andere kant ik betaal alles zelf en krijg geen geld meer van m'n ouders. Hoewel ze een potje hebben waar ze elke maand een klein bedrag in stoppen voor als ik het een keer nodig heb, dat geld kan ik gewoon pakken. Vaak gebruik ik dat geld voor dingen die ik voor vakanties nodig heb en dure kleding stukken.
Verwend ben ik, in het opzicht dat ik heel erg veel van m'n broers en zus krijg of kreeg toen ik jonger was. Tussen mijn jongste broer en ik zit tien jaar... Toen ik bijvoorbeeld op kamers ging had mijn zus net een nieuw servies gekocht en haar oude kreeg ik. Ook qua meubels heb ik alles gekregen van mijn ouders wel tweedehands. Het enige wat ik zelf heb gekocht voor op mijn kamer is het tapijt en een kleding kast. :$ |
![]() |
|
Ik heb het goed, laat ik het zo zeggen.
Ik woon momenteel nog thuis, maar ben op zoek naar een kamer. Mijn ouders betalen mijn collegegeld en mijn verzekering (terwijl ik die toelage wel op m'n rekening krijg ![]() Ik werk niet omdat mijn gezondheid helaas niet goed genoeg is. Laatst realiseerde ik me dat ik natuurlijk nooit rond kan komen zelf als ik op kamers ga wonen. En dat vond ik niet zo'n prettig idee... Mijn ouders zeiden toen zoiets van dat zij dat allemaal dan wel zouden betalen, maar eerlijk gezegd voel ik me daar allesbehalve prettig bij. M'n ouders zijn echt niet arm, maar om zomaar elke maand enkele honderden euro's aan mij te doneren... dat is niet niks. Toen ik 18 werd hebben ze aan me gevraagd of ze voor mijn verjaardag mijn rijbewijs zouden betalen. Toen heb ik nee gezegd, het is zo belachelijk veel geld, ik wlde gewoon niet dat ze dat zomaar even moesten geven! Toen ik slaagde voor m'n vwo kreeg ik 500,- van m'n pake en beppe, 'voor mijn rijbewijs', en toen gaven m'n ouders de rest er als kado bij. En ik mocht niet protesteren ![]() Maar goed, verwend ben ik dus wel neem ik aan. Ik wil niet alles zomaar van m'n ouders krijgen, maar zij willen het vaak wel geven! Nou ja, ook niet alles hoor, wel alleen voor belangrijke dingen, zoals mijn opleiding en het feit dat ik eindelijk zoveel beter ben dat ik het huis uit kan.
|
Verwijderd
|
Neuh. Ik ben nooit wat tekort gekomen ofzo, maar ik kreeg niet zomaar dure dingen enzo. Mijn broertje en ik moesten tien zondagen klusjes doen (zoals tegels verslepen en de enorme tuin doen) voor skates
![]() |
![]() |
|
ik kreeg mijn collegegeld van mijn ouders. De boeken betaalde ik zelf. Zorgverzekering kreeg ik ook van mijn ouders (maar de zorgtoeslag moest ik dan wel even op hun rekening storten
![]() ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
He, nog geen nieuw topic. Wat saai #717 Verwijderd | 500 | 12-10-2009 20:49 | |
Lifestyle |
Wat zijn op jouw school de 'eisen' om erbij te horen? fizzle-fluffy | 125 | 14-03-2008 14:26 | |
Werk, Geld & Recht |
rijkeluiskind tjappie | 220 | 16-04-2007 14:35 | |
Lifestyle |
Kakkers hier kijken Silver_Rose | 29 | 10-12-2005 15:39 | |
Liefde & Relatie |
bruiloftmerrie!!!! evanescence | 57 | 26-06-2005 19:45 | |
Seksualiteit |
wat was dit? fruitvliegje | 31 | 26-06-2003 18:21 |