Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-08-2008, 00:26
Dice94
Dice94 is offline
Mijn Vakantie was top!
8e keer dat ik er was, kende er al wat mensen.
De sfeer was daar dit jaar ook weer zo relaxed, maar nog beter dan anders.
En met sommige mensen kon ik ook super goed opschieten!
Het komt misschien omdat ze ouder dan me zijn. Ik heb heel vaak zo dat ik met mensen van een jaartje of 17 of erboven heel goed kan opschieten.

Kom ik terug in Nederland.
Ik ga naar de zomerfeesten.
Met een paar vrienden van een jaartje of 14.
En daar krijg ik het al. Nee ze willen niet gewoon ergens gaan chillen, of een beetje gaan dansen.
Ze gaan liever elkaar kriebelen en aan de haren trekken.
En bij me andere vrienden is het coma zuipen en en zo lang mogelijk trekje nemen helemaal in.

Ik heb hier gewoon geen super goeie vrienden. Met niemand klikt het echt.
Het liefst ga ik terug naar Griekenland. Me andere thuis sinds ik daar nu al zo vaak ben geweest. Daar voel ik me super.
En niet dat ik hier heel onzeker ben ofzo! Het is meer van, een soort van relaxed gevoel.

Of moet ik juist andere vrienden gaan zoeken ofzo?
Het probleem is dat de meerderheid van de scholieren van mijn school allemaal een beetje de zelfde dingen leuk vinden.

Ik weet het echt niet, want ik kan gewoon niet de dingen doen die ik wil doen met mijn vrienden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-08-2008, 08:34
Pluis
Pluis is offline
Tja, dit is een lastige. Het klinkt alsof al jouw leeftijdsgenootjes momenteel bezig zijn met experimenteren met drank en drugs en wie het sterkste mannetje is. En dat is op zich heel normaal voor hun leeftijd. Je zult zien dat over drie jaar, als jullie allemaal 17 zijn, ze zich weer heel anders gedragen.
Maar dat jij overmatig drinken en het langste trekje nemen op feestjes niet interessant vindt (waarvoor bravo), wil toch niet zeggen dat je helemaal geen overeenkomsten meer met je vrienden hebt? Kijk als je ze nou écht niet meer aardig vindt, dan houdt het op. Maar ik denk wel dat omdat je nu net terug bent van een fijne vakantie, dat het even heel erg opvalt hoe anders het thuis is.
Wat ik zou doen (en het is natuurlijk geheel je eigen keus of je het ook zo doet), is je vrienden niet zomaar laten vallen, want dat doe je niet met vrienden, maar je kan natuurlijk best op zoek gaan naar nieuwe contacten voor de dingen die je mist. Daar is niks mis mee.
Oh en praat eens met je vrienden, zijn ze echt allemaal totaal onwillig om zoals jij zegt relaxed op een feestje rond te hangen, of zijn er wel een paar die dat leuk vinden, maar zich gedwongen voelen om mee te doen met de jongens die het populairst zijn in je vriendengroep?
Oud 14-08-2008, 23:54
Dice94
Dice94 is offline
Citaat:
Tja, dit is een lastige. Het klinkt alsof al jouw leeftijdsgenootjes momenteel bezig zijn met experimenteren met drank en drugs en wie het sterkste mannetje is. En dat is op zich heel normaal voor hun leeftijd. Je zult zien dat over drie jaar, als jullie allemaal 17 zijn, ze zich weer heel anders gedragen.
Maar dat jij overmatig drinken en het langste trekje nemen op feestjes niet interessant vindt (waarvoor bravo), wil toch niet zeggen dat je helemaal geen overeenkomsten meer met je vrienden hebt? Kijk als je ze nou écht niet meer aardig vindt, dan houdt het op. Maar ik denk wel dat omdat je nu net terug bent van een fijne vakantie, dat het even heel erg opvalt hoe anders het thuis is.
Wat ik zou doen (en het is natuurlijk geheel je eigen keus of je het ook zo doet), is je vrienden niet zomaar laten vallen, want dat doe je niet met vrienden, maar je kan natuurlijk best op zoek gaan naar nieuwe contacten voor de dingen die je mist. Daar is niks mis mee.
Oh en praat eens met je vrienden, zijn ze echt allemaal totaal onwillig om zoals jij zegt relaxed op een feestje rond te hangen, of zijn er wel een paar die dat leuk vinden, maar zich gedwongen voelen om mee te doen met de jongens die het populairst zijn in je vriendengroep?
He bedankt voor je reactie .
Ik heb nog wel overeenkomsten met me vrienden, maar ik denk dat het ook een beetje door de vakantie komt.

Ik ga er is op letten, maar ik denk dat het vooral ook aan de leeftijd ligt.
Ik dans graag! Het liefst dans ik met elk mooi meisje wat ik zie en flirt er ook graag mee, maar om nou met 2 mensen van je zelfde leeftijd midden op de dansvloer(nog ouder zelfs van ze zijn allebei bijna 15) elkaar aan de haren te gaan trekken . Is dat niet een beetje overdreven?(Volgens mij was dit ook wel een beetje uitzonderlijk)

En ja het Drinken Roken gedrag, er zijn gelukkig toch ook nog aardig wat vrienden die dit niet doen. Niet dat ik niet van experimenteren houd, maar kom op... De langste trekjes nemen.

Maar erg bedankt voor je reactie, want ik denk er nu wel anders over, en dat ik thuis gewoon weer moet wennen aan hoe alles is.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2008, 00:08
cenerentola
cenerentola is offline
in je vriendengroep zit vast wel iemand die wel leuk of interessant is, ze zijn toch niet allemaal hetzelfde? misschien moet je een beetje de moeite doen om je vrienden echt te leren kennen. Dan zal vast wel goed komen. veel succes!
Met citaat reageren
Oud 15-08-2008, 16:27
Jazzcrime
Jazzcrime is offline
ik moet zeggen dat je ook ouder overkomt dan 14....Zoals al gezegd was denk ik dat je een stuk volwassener bent dan je vrienden hier.
Oud 15-08-2008, 16:33
Lyne
Lyne is offline
Ik weet precies wat je bedoelt, toen ik op vakantie was kon ik het met iedereen vinden, alles was relaxed enzo. Toen ik thuiskwam, merkte ik ineens dat ik met mijn vrienden niet meer zo goed kon vinden als eerst, gewoon omdat zij zich meer interesseren voor andere dingen dan ik. Wat je eraan kunt doen, weet ik niet. Ik zou ze niet meteen afschrijven, maar je bent jong (heel jong zelfs ) dus ik zou zeggen kijk gewoon wat rond, je hebt vast wel iemand met wie je wel kan opschieten.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2008, 16:46
Poel
Poel is offline
Citaat:
Ik weet precies wat je bedoelt, toen ik op vakantie was kon ik het met iedereen vinden, alles was relaxed enzo. Toen ik thuiskwam, merkte ik ineens dat ik met mijn vrienden niet meer zo goed kon vinden als eerst, gewoon omdat zij zich meer interesseren voor andere dingen dan ik. Wat je eraan kunt doen, weet ik niet. Ik zou ze niet meteen afschrijven, maar je bent jong (heel jong zelfs ) dus ik zou zeggen kijk gewoon wat rond, je hebt vast wel iemand met wie je wel kan opschieten.
Volgens mij is dat gewoon omdat je een paar weken andere mensen hebt leren kennen, en je op vakantie wat sneller vrienden maakt.
En dan kom je thuis, weer bij diezelfde vrienden.Zzz.
Teminste zo is het bij mij.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2008, 20:13
Verwijderd
je moet gewoon andere vrienden zoeken als je je niet prettig bij ze voelt
Met citaat reageren
Oud 17-08-2008, 23:09
Lyne
Lyne is offline
Citaat:
Volgens mij is dat gewoon omdat je een paar weken andere mensen hebt leren kennen, en je op vakantie wat sneller vrienden maakt.
En dan kom je thuis, weer bij diezelfde vrienden.Zzz.
Teminste zo is het bij mij.
Jaa zou wel kunnen, weet niet hoe het komt. Maar ik was sowieso voor mijn vakantie al op ze uitgekeken hoor, alleen na de vakantie nog meer.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2008, 00:27
Verwijderd
Citaat:
je moet gewoon andere vrienden zoeken als je je niet prettig bij ze voelt
Je kan ze alleen niet bij de aldi kopen.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2008, 09:35
Idunarara
Idunarara is offline
Niet te snel laten vallen.
Heb zelf ook een periode gehad zoals jij het beschrijft, dat ik qua gedachtegoed niet bepaald op een zelfde lijn zat, maar uiteindelijk is dat weer rechtgetrokken en heb ik nu hele waardevolle vriendschappen met een gedeeld verleden en een heel gezellig en goed heden.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2008, 11:34
Batave
Batave is offline
Citaat:
Je kan ze alleen niet bij de aldi kopen.
Ontopic blijven hè(spammerd!)

Wacht het rustig af, misschien dat je na een tijdje weer een band met ze krijgt
Oud 18-08-2008, 11:53
Verwijderd
Citaat:
Ontopic blijven hè(spammerd!)
Ik wil zeggen dat je niet zo maar nieuwe vrienden hebt.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2008, 07:51
sopmonster
sopmonster is offline
Citaat:
Niet te snel laten vallen.
Heb zelf ook een periode gehad zoals jij het beschrijft, dat ik qua gedachtegoed niet bepaald op een zelfde lijn zat, maar uiteindelijk is dat weer rechtgetrokken en heb ik nu hele waardevolle vriendschappen met een gedeeld verleden en een heel gezellig en goed heden.
Hierin herken ik mezelf heel goed...
Dus ook ik zou zeggen, laat ze niet zomaar vallen. Er kan uiteindelijk een verschrikkelijk mooie vriendschap uit komen...
Oud 20-08-2008, 10:01
Nyawa
Ik zou je vrienden niet zomaar laten vallen, aangezien die onvolwassenheid waarschijnlijk over een tijdje wel weer bijtrekt. Maar niets let je om te proberen nieuwe mensen te leren kennen, al zal daar misschien niet altijd meteen een vriendschap uit rollen. Misschien kun je mensen vinden met soortgelijke hobby's, bijvoorbeeld door op een bepaalde sport te gaan, muziekinstrument te gaan bespelen en dan in een bandje, iets cultureels, wat je ook maar leuk vindt. Er moeten toch meer niet-comazuipende veertienjarigen in je buurt te vinden zijn .
Met citaat reageren
Oud 22-08-2008, 03:29
kous
kous is offline
Citaat:
Mijn Vakantie was top!
8e keer dat ik er was, kende er al wat mensen.
De sfeer was daar dit jaar ook weer zo relaxed, maar nog beter dan anders.
En met sommige mensen kon ik ook super goed opschieten!
Het komt misschien omdat ze ouder dan me zijn. Ik heb heel vaak zo dat ik met mensen van een jaartje of 17 of erboven heel goed kan opschieten.

Kom ik terug in Nederland.
Ik ga naar de zomerfeesten.
Met een paar vrienden van een jaartje of 14.
En daar krijg ik het al. Nee ze willen niet gewoon ergens gaan chillen, of een beetje gaan dansen.
Ze gaan liever elkaar kriebelen en aan de haren trekken.
En bij me andere vrienden is het coma zuipen en en zo lang mogelijk trekje nemen helemaal in.

Ik heb hier gewoon geen super goeie vrienden. Met niemand klikt het echt.
Het liefst ga ik terug naar Griekenland. Me andere thuis sinds ik daar nu al zo vaak ben geweest. Daar voel ik me super.
En niet dat ik hier heel onzeker ben ofzo! Het is meer van, een soort van relaxed gevoel.

Of moet ik juist andere vrienden gaan zoeken ofzo?
Het probleem is dat de meerderheid van de scholieren van mijn school allemaal een beetje de zelfde dingen leuk vinden.

Ik weet het echt niet, want ik kan gewoon niet de dingen doen die ik wil doen met mijn vrienden.
Je zit in een leeftijdscategorie van de meelopers ( de losers in mijn ogen )
Het is in die periode dat je toont wie je bent.
Ik ben altijd mijzelf geweesd, en met mijzelf bedoel ik, mijzelf
Dingen die ik niet graag doe doe ik niet, dingen die ik graag doe, doe ik.
Boeit me niet wat anderen denken.

Als je begint mee te lopen, mee doen aan de trendz etc... dan word je de pup vd maatschappij, je ziet ze genoeg

Anyway, als je vrienden of hoe je ze ook noemt, domme dingen doen die je geen kloot kunnen schelen. Dump ze dan?

Het is moeilijk om mensen te vinden met een goede ingesteldheid. Ik ben een topsporter, al van jongs af aan train ik op het paard /ringen (gymnastic)
In de gym waren allemaal mensen met een droom en een doel. En weet je wat, dat zijn stuk voor stuk leuke mensen, mensen met een PASSIE. GA daarnaar op zoek zijn VRIJWEL altijd interessantere mensen dat de troep die je normaal over straat zie lopen.
Ps: ik bedoel niet voetbal enz... want de meesten doen dat om in beweging te zijn. Ik bedoel mensen met een doel, hoe belachelijk die ook mag zijn. Als die persoon ernaar leeft, iedere dag in en uit, zijn die toch veel interesanter dan de 14jarige experimenterende jeugd van tegenwoordig die op tv zagen hoe cool het is om dit en dat te doen en dat dan opnemen in hun leefgewoontes om Stoer te zijn. Argg kots kots xD
Reageren

Regels voor berichten