Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2008, 17:58
Poeperd
Poeperd is offline
We hebben sinds een weekje een 5 maanden oude kater genomen en het is een schatje (zie fototopic ).

Nou weet ik dat het normaal is dat ze haarballen opgeven, maar hij gaf laatst opeens wat eten over. Dit kan natuurlijk zijn omdat hij een minuut daarvoor een beetje te gretig zn eten op had gemaakt ( ), maar een paar dagen later deed hij het weer. Hij maakt van die gekke geluiden en stuiptrekkingen en dan komt er soms een klein beetje eten uit, maar niet echt veel (of helemaal niks).

Ongeveer 3 keer per week is dat nu.

We gaan kattengras voor em halen zodat het misschien iets makkelijker is om zn haarballen uit te spugen, maar ik begin me af te vragen of het niet iets anders is? Hij is verder niet ziek ofzo, heeft alleen af en toe een beetje viezigheid bij zn neusje dat we weghalen met lauw gekookt water en een watje.

Hij moet 3 september toch naar de dokter vanwege zn ontwormingskuur, maar is het nodig om eerder te gaan? En ja, waarschijnlijk ben ik overbezorgd, maar het is onze eerste kat sinds heeel lang

Bvd in ieder geval
Oud 27-08-2008, 18:18
Verwijderd
Citaat:
Hij moet 3 september toch naar de dokter vanwege zn ontwormingskuur, maar is het nodig om eerder te gaan? En ja, waarschijnlijk ben ik overbezorgd, maar het is onze eerste kat sinds heeel lang
Met een week dus. Mwah zolang het niet erger word zou ik persoonlijk wachten tot ik naar de dierenarts ging volgende week. Het kan heel goed zijn dat het door wormen komt, maar het kan ook heel iets anders zijn. Dus wel opletten dat het niet erger word...

Kun je niet zelf een wormenkuurtje ophalen? Dan kun je hem dat morgenvroeg nog geven en weet je vrij gauw of het daar wel of niet door komt.

En dat tranen en snotteren zou ik wel ff de direnarts over vragen als je daar bent ook.

Laatst gewijzigd op 27-08-2008 om 18:23.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2008, 09:57
Verwijderd
Ander merk voer proberen? Zo te horen zijn het geen haarballen, die zien er heel anders uit dan 'gewone' kots. Het kan ook komen doordat hij inderdaad te snel eet, dat zoe je wel eens bij boerderijkatten, die zijn gewend snel te schrokken omdat iemand anders hun eten anders wegkaapt Dat kun je voorkomen door wat droge brokken door zijn blikvoer te mengen, dan kan hij niet alles zonder te kauwen opschrokken.
Wormenkuurtje kun je idd ook gewoon bij de dierenwinkel krijgen, aangezien je dat regelmatig moet doen hoef je daar niet elke keer voor naar de (dure) dierenarts.
Oh, en je hebt hem pas een week, misschien moet hij nog wennen aan zijn nieuwe omgeving?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2008, 12:13
Verwijderd
mijn kat kotst ook altijd als ze zacht voer krijgt door t schrokken, dan moet je gewoon niet in een keer t bakje volkwakken maar t doseren, twee lepels ofzo max....
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 15:51
Poeperd
Poeperd is offline
Ja hij komt dus uit een gezin met soms wel tot 15 katten, dus hij schrokt nogal Maargoed, vanavond naar de dierenarts omdat hij helemaal nagekeken moet worden en even 'voorstellen'. Dus dat komt vast wel goed

Over het voer; we geven hem brokjes (Royal Canine) en 1 of 2 keer in de week 'zacht' voer uit van die bakjes of blikjes. Alleen hoor ik nu van mensen dat brokjes juist voor 'erbij' moeten ipv andersom. Hij is van huis uit alleen brokjes gewend, deze die we nu ook geven dus. Moeten we het zo laten? Of iedere dag blikvoer geven? :/
Oud 01-09-2008, 16:33
Verwijderd
Misschien is hij allergisch voor bepaald voedsel? Eén van onze katten heeft ook heel lang heel vaak overgegeven...voordat er een dierenarts was die zei 'misschien heeft ze wel een voedselallergie?'... We hebben toen verschillende soorten hypoallergeen voer geprobeerd en degene uitgekozen waar ze het minst mee overgeeft...sindsdien geeft ze veel minder vaak over (nu zijn het meestal haarballen en soms nog wat voer).

Brokjes zijn niet voor 'erbij'; brokjes zijn beter dan natvoer (voor de tanden en ook voor de darmen ed). Iedere dag blikvoer is volgens mij niet per se nodig.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 19:13
Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
Misschien is hij allergisch voor bepaald voedsel? Eén van onze katten heeft ook heel lang heel vaak overgegeven...voordat er een dierenarts was die zei 'misschien heeft ze wel een voedselallergie?'... We hebben toen verschillende soorten hypoallergeen voer geprobeerd en degene uitgekozen waar ze het minst mee overgeeft...sindsdien geeft ze veel minder vaak over (nu zijn het meestal haarballen en soms nog wat voer).

Brokjes zijn niet voor 'erbij'; brokjes zijn beter dan natvoer (voor de tanden en ook voor de darmen ed). Iedere dag blikvoer is volgens mij niet per se nodig.
Nee hè, dat leek mij toch ook van die brokjes. Dus dat krijgt hij gewoon standaard met 1 à 2 keer per week wat natvoer als verwenning

Het overgeven is dus bij 1 keer gebleven, de dierenarts heeft niets gevonden en zei dat als hij het vaker deed we inderdaad over moesten stappen op ander voer Verder heeft hij voor zn neusje en oogjes een antibiotica prikje gehad (hij was een echte bikkel, gaf geen kik!) en hij heeft zn ontwormingskuurtje.

En ja, verder was eigenlijk alles prima! Ik ben ook heel trots op em Hij was helemaaal niet bang, ook niet van de hondjes in de wachtkamer en de hele onderneming.

Dankjulliewel voor de reacties in ieder geval
Oud 02-09-2008, 07:15
Verwijderd
De meeste katten geven geen kik bij prikjes (er zijn prikjes die ze wel voelen, maar ik geloof niet dat antibiotica daar bij hoort...één van die van ons heeft er gister toevallig ook één gehad en ze leek het niet eens te merken).

Als het pas één keer is voorgekomen zou ik het gewoon even afwachten...hij kan natuurlijk ook eens gewoon een beetje ziek zijn geweest, wat last van irritatie in zijn maag gehad hebben of last van stress hebben gehad oid.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2008, 11:15
Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
De meeste katten geven geen kik bij prikjes (er zijn prikjes die ze wel voelen, maar ik geloof niet dat antibiotica daar bij hoort...één van die van ons heeft er gister toevallig ook één gehad en ze leek het niet eens te merken).

Als het pas één keer is voorgekomen zou ik het gewoon even afwachten...hij kan natuurlijk ook eens gewoon een beetje ziek zijn geweest, wat last van irritatie in zijn maag gehad hebben of last van stress hebben gehad oid.
Nouuu nu ben ik meteen minder trots dat hij zo stoer was

Maarja, hij heeft helemaal niet meer overgegeven verder inderdaad, dus ik maak me al niet meer zo'n zorgen, bedankt!
Reageren

Regels voor berichten