Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2008, 20:09
steven123
steven123 is offline
ik heb net als veel jongens talgkliertjes op m'n penis.
Nu is het probleem dat deze af en toe(iets te vaak naar mijn smaak) gaan ontsteken.
het schijnt normaal te zijn in de puberteit maar het gebeurt nu voor een 2de keer in ongeveer ander halve maand(niet op dezelfde plek)
ik heb iets gelezen over vitamine-A te kort, kan dit kloppen?
weet iemand verder iets over mogelijke andere oorzaken/remedies?
ik weet dat het een ophoping van talg is waardoor er een verstopping ontstaat maar is het mogelijk dat ik iets "doe" waardoor het bij mij wat vaker voorkomt?

alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 28-08-2008, 22:32
Apomes
Apomes is offline
Een puistje is ook een verstopte talgklier eigenlijk feitelijk Veel kan je er niet aan doen, zeker niet omdat het aan je penis is. Moest het nu echt teveel gebeuren ofzo even naar de dokter gaan en antibiotica vragen
Oud 31-08-2008, 22:01
Verwijderd
Je kan proberen om iets meer vitamine A te nemen. Pas hier alleen wel mee op te veel vitamine A op een dag heeft ook schadelijke bijwerkingen.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 20:09
steven123
steven123 is offline
de ontsteking waar ik het hierboven over had is inmiddels bijna genezen, als ik er nou binnen korte tijd weer last van krijg ga ik denk ik even langs de dokter om te vragen of hij antibiotica zou aanraden. Wat doet dit? voorkomt dit het terug keren ervan of versnelt dit het genezingsproces? schijnt dat je er best wel misselijk van wordt toch?

ik had inderdaad ook iets gelezen over vitamine A maar ik krijg hier volgens mij wel genoeg van binnen want drink veel melk en eet eigenlijk altijd boter op brood.(daar zit het onder andere in toch?)
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 23:25
Pluis
Pluis is offline
antibiotica zijn middelen die bacteriën doodmaken die infecties veroorzaken. verschillende antibiotica werken op verschillende bacteriën, daarom hoor je soms ook dat die middelen niet "aanslaan".
of je er bijwerkingen van ondervindt verschilt bij ieder persoon. maag/darm stoornissen kunnen wel voorkomen, maar je krijgt er eerder wat diarree van dan dat je er misselijk van wordt.
Oud 02-09-2008, 19:42
Verwijderd
persoonlijk denk ik niet dat je huisarts antibiotica hiervoor gaat voorschrijven
Met citaat reageren
Oud 02-09-2008, 22:57
Pluis
Pluis is offline
Dat denk ik zelf eerlijk gezegd ook niet.
Misschien als het puistje uit zichzelf niet weggaat binnen 2 weken ofzo, anders niet.
Oud 03-09-2008, 16:54
steven123
steven123 is offline
okeej, nu ik er over na denk lijkt me dat idd een beetje drastisch aangezien ze wel gewoon weer weg gaan. Ik hoop dan maar dat ik niet weer een ontsteking krijg binnenkort want dat zou dan de derde zijn in korte tijd

Enig idee wat ik kan doen om zoveel mogelijk te voorkomen dat ik er last van heb?

-hygiene
-vitamine A
- iets anders?
Met citaat reageren
Oud 03-09-2008, 20:52
Pluis
Pluis is offline
Ik zou eerlijk gezegd die vitamines gewoon laten gaan. In normale gevarieerde voeding zitten genoeg vitamines en mineralen om gezond te blijven. Extra vitamines slikken heeft daarbij eigenlijk niet zo veel zin, sterker nog, als je te veel vitamines slikt kan je daar juist ziek van worden.
Wat je ook moet doen, is even een kritische blik op je ondergoed werpen. Zitten ze heel strak, zijn ze van katoen of van iets polyester achtigs? Strak, polyester ondergoed zorgt voor extra warmte in je broek, waardoor de bacteriën die van nature overal leven sneller gaan groeien en bij jou dus infecties kunnen verzoorzaken. Katoenen boxers ademen (en dan hoef je nog niet eens een wijde aan hoor) en zijn dus beter
Oud 05-09-2008, 07:46
steven123
steven123 is offline
bedankt
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten