Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2008, 14:14
Fosca
Fosca is offline
Ik had twee sluierstaartgoudvissen. Eén van hen is overleden en een paar dagen geleden heb ik een nieuwe gekocht. Een kleine zwarte (de andere is groot en wit met goud). Allereerst was mijn nieuwe heel erg actief, maar mijn gouden goudvis zwom steeds tegen hem op. Nu ligt hij al een paar dagen lamlendig op de bodem. Af en toe zwemt hij eens een rondje maar meestal ademt hij alleen. Ik heb hem ook nog nooit zien eten.

Is dit een kwestie van wennen? Is ie ziek? Depressief? Doe ik iets verkeerd?
Oud 05-09-2008, 15:04
handschoen
handschoen is offline
Even voor de duidelijkheid: welke vis ligt nu steeds op de bodem?

Ik heb er verder niet zo veel verstand van, maar misschien is de oude vis doodgegaan aan iets besmettelijks (heb je iets bijzonders aan hem gezien)? En kan de andere vis daar nu ziek van zijn? Misschien kan het ook iets van stress zijn ofzo.

Ik weet het verder ook niet echt, maar misschien zijn er mensen die hier meer verstand van hebben!
Met citaat reageren
Oud 05-09-2008, 20:30
Fosca
Fosca is offline
Het gaat om de nieuwe vis. Hij heeft vanmiddag één korreltje gegeten wanneer hij een rondje hyper door de kom zwom, waarna hij weer neerplofte op de bodem en daar nu nog steeds ligt.

Mijn vorige vis is overleden aan ondervoeding
Oud 07-09-2008, 21:54
Fosca
Fosca is offline
Ik kwam net thuis en toe was hij dood wit uitgeslagen (het is een zwarte vis) dreef hij in de kom. Blijkbaar was hij ziek oid.
Oud 08-09-2008, 21:35
Poeperd
Poeperd is offline
Aaww
Oud 09-09-2008, 14:27
Lotte
Lotte is offline
Gecondoleerd.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2008, 13:19
SilverBlue
SilverBlue is offline
Goudvissen zijn enorme water vervuilers. Koop een klein aquarium ( vissenkom zou verboden moeten worden) zet er een goed filter op, doe wat grind op de bodem zet er wat zuurstof planten in . En je vissen zullen een stuk langer leven. Het enige wat jij hoeft te doen is 1x in de week een paar liter water verschonen. Het is zelfs dus minder werk dan met een vissenkom.

ps Meestal worden de goudvissen in de dierenwinkel warmer gehouden dan bij mensen thuis. Als je het water ook nog niet ververst hebt. ( oud water) Zal de nieuwe goudvis zo'n schok krijgen dat hij het niet overleeft. Je oude vis is het gewent want die zwemt er al een stuk langer in. ( vissen kun je bijna niet ondervoeden, 1 keer per dag een heel klein beetje tussen je vingers is al genoeg, je kunt ze zelfs 1 keer per 2 dagen voer geven)
Oud 12-09-2008, 15:20
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Graaf een vijver
Oud 14-09-2008, 21:31
Fosca
Fosca is offline
Citaat:
vissen kun je bijna niet ondervoeden, 1 keer per dag een heel klein beetje tussen je vingers is al genoeg, je kunt ze zelfs 1 keer per 2 dagen voer geven
Hm, zwarte vis 1 is weet ik zeker overleden door ondervoeding. Ik was op vakantie en degene die voor mijn vissen zou zorgen werd ziek. Zeven dagen heeft ie zonder eten gemoeten nog een wonder dat m'n andere vis het wel heeft overleefd.

Zwarte vis 2 is trouwens overleden aan een schimmelinfectie. Ik heb het nagevraagd bij de dierenwinkel.

Bedankt voor het medeleven allemaal
Oud 16-09-2008, 20:40
Fosca
Fosca is offline
Ik vind zwarte vis 3 zojuist ook drijven in z'n kom ik ga maar eens op zoek naar een nieuwe dierenwinkel.
Oud 16-09-2008, 20:53
SilverBlue
SilverBlue is offline
Ga eens naar een aquarium forum. Daar zijn mensen die hebben speciale goudvis aquariums. Goudvissen en kommen gaan niet samen. En vooral niet als er 3 of meer inzwemmen.
Oud 19-09-2008, 01:15
Fosca
Fosca is offline
Zal ik eens doen.

Het zijn overigens maar twee vissen
Oud 21-09-2008, 11:34
Verwijderd
Een kom is nooit zo goed voor goudvissen, een bak is beter
Met citaat reageren
Oud 23-09-2008, 20:06
Blaf
Blaf is offline
Je zal als je er serieus mee bezig wilt zijn toch een (vierkante) bak moeten kopen, omdat een kom het licht van buiten zo reflecteert dat de vissen vaak gek van de stress worden en daardoor veel vatbaarder zijn voor ziektes.
Oud 25-09-2008, 10:47
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Mijn vraag sluit hier min of meer bij aan (als in: het gaat ook om goudvissen en hun behuizing en het is een te kleine vraag om een eigen topic te openen), maar waarvan zijn vissenkommen gewoonlijk gemaakt? Ik bedoel eigenlijk niet zo'n ronde kom, maar meer zo'n rechthoekige bak. Glas of plastic?
Oud 25-09-2008, 13:50
Verwijderd
Volgens mij komt het beide min of meer even vaak voor?
Met citaat reageren
Oud 25-09-2008, 14:44
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Oké, bedankt Ik ging ineens twijfelen, ik dacht dat die van ons van plastic was maar dat vond ik ineens zo ontzettend raar
Oud 25-09-2008, 14:56
Verwijderd
Citaat:
Oké, bedankt Ik ging ineens twijfelen, ik dacht dat die van ons van plastic was maar dat vond ik ineens zo ontzettend raar
Ik had er ook een van plastic (de mijne had alleen afgeronde hoeken en de glazen die ik ken hebben scherpe hoeken). In de dierenwinkel kom ik beide (glas en plastic) vaak tegen.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2008, 18:01
Blaf
Blaf is offline
Citaat:
Mijn vraag sluit hier min of meer bij aan (als in: het gaat ook om goudvissen en hun behuizing en het is een te kleine vraag om een eigen topic te openen), maar waarvan zijn vissenkommen gewoonlijk gemaakt? Ik bedoel eigenlijk niet zo'n ronde kom, maar meer zo'n rechthoekige bak. Glas of plastic?
kan allebei prima, alleen dacht ik dat plastic na een tijdje wat dof word
Oud 25-09-2008, 19:34
Verwijderd
Volgens mij moeten goudvissen ook in hele grote aquariums gehouden worden, dan zouden ze wel 15 jaar kunnen worden. Het schijnt allemaal in ieder geval nog niet zo simpel te zijn als mensen denken (kom, water, vis erbij en elke dag wat voer erbij pleuren).
Ik heb trouwens ook gelezen (en zelf ondervonden) dat het erg territoriale dieren zijn en je er sowieso geen nieuwe bij moet zetten als er eentje doodgaat, omdat die dan net zolang opgejaagd wordt tot het overlijdt. Dat is dus met het botsen en achterna jagen. Ik heb vroeger een paar keer 3 goudvissen tegelijkertijd gehad, maar er werd er altijd 1 opgejaagd die dan uiteindelijk doodging. Ook daarna weer een nieuwe vis erbij zitten was geen succes, dan gingen die andere 2 hem achterna zitten wat ertoe leidde dat hij uit zijn aquarium sprong zag hem nog net op tijd op de grond flappen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten