Door gebruik te maken van Scholieren.com of door hiernaast op ‘akkoord’ te klikken, ga je akkoord met onze gebruiksvoorwaarden en geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Als je niet alle cookies wilt toestaan, ga dan naar ‘instellingen aanpassen’ om dit in te stellen. Ben je jonger dan 16 jaar? Zorg dan dat je toestemming hebt van je ouders om onze site te bezoeken. Hier lees je alles over hoe wij omgaan met je privacy.

Oud 06-09-2008, 20:40
nadiya
nadiya is offline
Ik vraag me af of iemand een opleiding weet, minimaal hbo-niveau en haalbaar met een havodiploma c&m + maatschappijleerwetenschap, wat te maken heeft met uiterlijke verzorging.
Dus bijvoorbeeld, visagie, haarstyling of huid-en haar-verzorging.
En waarbij je ook in het buitenland aan het werk kunt..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-09-2008, 16:25
Gunkan
Gunkan is offline
Als ik dit gesprek moet geloven valt het aanbod best tegen. Ik kan het me ook best indenken, want HBO opleidingen zijn doorgaans veel breder dan één specifiek onderwerp, zoals visagie. Niet dat dat een simpel onderwerp is hoor, absoluut niet...

Wat in dat andere gesprek wordt geopperd is dat er wel HBO opleidingen zijn in de richting "fashion & design". De meeste vakopleiding voor visagist e.d. schijnen dan weer MBO te zijn.

Wat je zou kunnen doen is beginnen met de opleiding die is gericht op de styling die jij wilt doen. Daarna kan je jezelf OF verbreden binnen het vakgebied door ook andere stylingzaken te leren, OF jezelf verbreden buiten het vakgebied door bijv. een HBO opleiding voor management te doen. Zo kan je OF doorgroeien tot über-stylist, OF tot eigenaar van je eigen zaak. Ofzo

Vraag je decaan op school eens om raad. Misschien dat die iets weet. En vraag eens na bij die MBO opleidingen of zij iets weten van HBO opleidingen. Hun leerlingen moeten immers ook -ergens- naar toe doorstromen
Met citaat reageren
Oud 29-09-2008, 17:31
Joise
Joise is offline
Zo ik heb even zitten zoeken.
Het enige wat ik met huid gevonden heb is huidtherapie.. maar dit is niet de uiterlijke verzoriging die je geloof ik aangeeft.

http://studiekeuze.schoolweb.nl/Stud...=Huidtherapie_

Hier staat er wel wat info over deze opleiding.

Maar ik kom ook alleen maar op MBO's uit.

succes!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten