Nou, allereerst goed dat je weer meer hulp hebt!
Ik denk dat de gewichtsschommelingen wel mee zullen vallen, al weet ik dat niet zeker.
Maar het lijkt me niet de bedoeling dat je in het weekend opeens een stuk minder gaat eten. Normaal gesproken (als je geen eetstoornis hebt), is het echt niet erg als je eens een keer wat minder eet. Dat doet iedereen wel eens! Maar daarnaast is het ook niet erg als je eens wat meer dan normaal eet.
Maar uitgaande van iemand met een eetstoornis is het wel handig om je echt aan een bepaalde eetlijst te houden. (heb je een eetlijst voor in het weekend?) En zo niet: het lijkt me goed om er een op te stellen!
Je zou ook misschien met iemand die je vertrouwt (misschien wel een therapiegenoot) kunnen afspreken dat je hem/haar belt in het weekend (of dat diegene jou belt) en dat je dan even vertelt hoe het die dag/het weekend met jouw eetgedrag gaat. Misschien is dat een extra stimulans om het goed te doen en de ander kan je een beetje steun geven!
Wanneer je je een tijdlang goed kan houden aan zo'n lijst en weer op een goed gewicht zit, dan kan je langzaamaan wat soepeler met je eetlijst omgaan. (en dan is het absoluut niet erg als je eens wat meer eet!)
Ik denk dat je echt gewoon met veel dicipline aan een gezond eetpatroon moet gaan werken en daarnaast vooral ook iets aan je angsten moet gaan doen! (komt dat genoeg naar voren in je behandeling?) Want zonder die angsten, kan je het ook niet meer zover laten komen!
Heel veel succes in ieder geval!