Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-09-2008, 18:59
crazy88
crazy88 is offline
Ik heb 2 weken geleden een nieuwe pc gekocht bij packard bell.
IMEDIA 6225 AIO met windows vista erop.
Ik kan totaal niet met vista overweg vind het maar traag vandaar dat ik windows xp erop heb geinstalleerd.
Nu heb ik geen drivers omdat ik een dual core processor heb.

Hoe/waar kan ik de juiste drivers downloaden?
Ik heb nu maar me oude pentium 3 ernaast gezet om op internet te kunnen want zonder drivers kan ik ook niet op internet.

Wie kan me helpen?
Alvast bedankt
Oud 12-09-2008, 20:14
Koning
Koning is offline
Je zult uit moeten gaan zoeken wat er allemaal in je pc zit en hier zelf de drivers voor bij de fabrikanten weg halen.

Een programma als PC Wizard kan je daar mee helpen. http://www.cpuid.com/pcwizard.php

Maar ik waarschuw je, veel geduld en kennis is wel handig.
Oud 12-09-2008, 20:47
XLucifer
XLucifer is offline
Ik weet niet hoe ervaren je bent met computers maar misschien is Everest iets overzichtelijker voor je. Je kunt hier de gratis versie downloaden:

Code:
http://www.filehippo.com/download_everest_home/download/d40d6225e42ac6ead9533ff561a08bbe/
Als je daar de naam en het type uit haald en het even opzoekt op google kom je vast en zeker een heel eind.

Je kunt als je geluk hebt ook een aantal XP drivers halen van de website van packard bell:

Code:
http://support.packardbell.com/nl/item/index.php?m=step2&i=menu_desktop&new=true
Met citaat reageren
Oud 12-09-2008, 22:15
freyk
freyk is offline
Op de stuurprogramma (driver) pagina voor haar computer. Staan alleen vista drivers.
Ik vraag me af of je vista drivers ook door xp kan laten draaien.
(en dan niet installeren via een setup, maar automatisch detecteren en driver zoeken op locatie > .inf-jes)
Oud 12-09-2008, 22:17
XLucifer
XLucifer is offline
Citaat:
Op de stuurprogramma (driver) pagina voor haar computer. Staan alleen vista drivers.
Ik vraag me af of je vista drivers ook door xp kan laten draaien.
(en dan niet installeren via een setup, maar automatisch detecteren en driver zoeken op locatie > .inf-jes)
Soms kun je een driver inderdaad gebruiken voor beiden maar je hebt wel kans dat dingen niet zo goed zullen werken of in het ergste geval dat je blue screens gaat krijgen.

Ik had erover heen gelezen dat ze het type erbij had gezet Sorry
Met citaat reageren
Oud 13-09-2008, 04:44
Marcade
Marcade is offline
Kan je, daarnaast, niet proberen terug naar packard bell te gaan en kijken of je Vista om kan ruilen voor XP? Als je geluk hebt, hebben ze een CD/DVD voor je met XP met alle benodigde drivers er al op.

Of je brengt gewoon de hele laptop terug en kiest er 1 die Vista wel behoorlijk aan kan.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2008, 08:06
Verwijderd
Je kunt inderdaad even met een systeeminformatieprogrammaatje kijken welke drivers je nodig hebt.

Let op dat sommige drivers Service Pack 2 nodig hebben (kun je net zo goed meteen Service Pack 3 installeren).

Verder kun je ook nog eens een bericht plaatsen op het forum van de Packard Bell site:
http://forum.packardbell.com/nl/
Met citaat reageren
Oud 13-09-2008, 15:37
Verwijderd
Mijn laptop is een jaar oud en voor de meest essentiële hardware zijn geen stuurprogramma's voor XP meer geschreven, óf alleen brakke beta's. Als je het traag vindt, schakel dan Aero uit en plaats er geheugen bij (zodat je 2GB of meer hebt).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten