Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-09-2008, 13:36
Balance
Balance is offline
Dit probleem is er al een jaar ofzo, maar toch maar eens kijken of er wat aan te doen is.

Video's van uitzendinggemist en soortgelijke sites, doen het niet op mijn computer. Youtube wel. Ik heb geen idee waar het aan kan liggen, heb al meerdere malen de help-sites doorlopen die zulke sites aanbieden. De nieuwste mediaplayer, realplayer, flash en quicktime zijn allemaal in huis.
Ik heb ook al eens wat geprobeerd met codecs, maar ik weet dan niet helemaal wat ik doe en tot nu toe had het nog geen resultaat.

Ik krijg geen foutmelding; het scherm staat gewoon op zwart van te voren en als ik dan op play druk, dan begint hij niet te spelen, maar blijft hij op zwart staan en blijft de optie play beschikbaar. Maar ik kan zo vaak drukken als ik wil; er begint niks met spelen.

Het zou leuk zijn als iemand de oplossing weet
Oud 13-09-2008, 14:14
freyk
freyk is offline
Standaard worden deze filmpjes, in een windows omgeving geladen, door Windows Media player. (tenzij je toevallig de testspeler, gemaakt is in flash, de filmpjes bekijk).
Naar freal en quicktime moet je niet naar kijken.

Heb je dit probleem ook bij RLTgemist?
Oud 13-09-2008, 15:11
Balance
Balance is offline
Ja, ook bij RTL (en bijv. SBS) gemist.
Oud 13-09-2008, 18:21
Verwijderd
Dat probleem komt veel vaker voor. Gewoon kut geregeld. Gebruikten ze maar allemaal Flash, zoals bij YouTube.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2008, 09:51
Verwijderd
Balance, heb je het in beide browsers?
Met citaat reageren
Oud 14-09-2008, 11:56
Balance
Balance is offline
Citaat:
Balance, heb je het in beide browsers?
Bedoel je dat ik het met iets als Firefox moet proberen?
Ik heb alleen Internet Explorer namelijk. Maar ik kan vanmiddag wel kijken of ik het even kan testen in Firefox.
Oud 14-09-2008, 12:00
M@rco
M@rco is offline
Kijk eens bij Extra > Invoegtoepassingen beheren (oid). Staat "Windows Media Player" bij de invoegtoepassingen die door IE zijn gebruikt en is-ie niet toevallig uitgeschakeld oid?

Wat je ook nog kunt doen: Extra > Internetopties > Beveiliging, en daar op "Reset all zones to default level" (even geen idee hoe dat in het Nederlands heet) klikken.
Oud 14-09-2008, 12:15
Balance
Balance is offline
Alle invoegtoepassingen stonden op ingeschakeld, inclusief WMP.
En ik heb alles herteld naar standaardwaarden, maar dat hielp helaas niet.
Oud 14-09-2008, 12:21
freyk
freyk is offline
Je vind hier ook iemand die last heeft van zwarte beelden van een ingebedde windows media player.
Samenvatting van mogelijke oplossingen:
  • Kleur correctie via de geadvanceerde instellingen van de videokaart
  • Aan de performance opties van media player sleutelen
  • "Active Scripting" weer activeren binnen de instellingen van internet explorer (bron)
  • enz

Laatst gewijzigd op 14-09-2008 om 12:28.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2008, 12:35
Balance
Balance is offline
Die persoon heeft zo te zien wel een ander probleem dan ik, want diegene heeft wel audio.
Bij mij blijft het beeld op zwart staan, maar speelt er uberhaupt niks. Normaal staat er 'gereed' wanneer de video geladen is en dan druk je op play en gaat hij spelen. Bij mij komt er dan een miliseconde 'media laden' (oid) in beeld te staan en dan springt hij weer terug naar 'gereed'. Hij gaat dus helemaal niet spelen, hoe vaak ik ook op play druk.
Oud 14-09-2008, 12:38
M@rco
M@rco is offline
Draai je misschien een firewall oid? Norton Internet Security-achtige dingen? Probeer dat dan eens uit te zetten.

En de programma's vanuit WMP zelf bekijken, werkt dat wel? Wat gebeurt er bijv. als je op de volgende link klikt:

http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams...b.20080910.asf
Oud 14-09-2008, 12:47
Balance
Balance is offline
Ik heb een firewall, maar ook na het uitzetten doe hij het nog niet.

En bij de link moet ik kiezen uit opslaan en openen (ik koos openen) en dan geeft hij deze melding:

Citaat:
Het bestand dat u probeert af te spelen, heeft een extensie (.wmv) die niet overeenkomt met de bestandsindeling. Afspelen van het bestand kan resulteren in onverwacht gedrag.

Wilt u deze inhoud door Media Player later afspelen?
Ik koos ja:

Citaat:
Kan het bestand niet afspelen. Mogelijk biedt de speler geen ondersteuning voor het bestandstype of de codec die is gebruikt om het bestand te comprimeren.
Oud 14-09-2008, 12:55
Balance
Balance is offline
Citaat:
Je vind hier ook iemand die last heeft van zwarte beelden van een ingebedde windows media player.
Samenvatting van mogelijke oplossingen:
  • Kleur correctie via de geadvanceerde instellingen van de videokaart
  • Aan de performance opties van media player sleutelen
  • "Active Scripting" weer activeren binnen de instellingen van internet explorer (bron)
  • enz
Die eerste lijkt me bij mij niet van toepassing.
Die tweede ga ik zo proberen.
Die derde maakte in elk geval niks uit.

En ik heb net ook Firefox geprobeerd, maar daar was het probleem identiek.
Oud 14-09-2008, 12:58
M@rco
M@rco is offline
Vreemd. Heb je wel de nieuwste versie van WMP (11)?

Zelfs als dat zo is, misschien toch nog eens opnieuw downloaden en installeren, want het probleem lijkt me wel daar te zitten.
Oud 14-09-2008, 13:02
Balance
Balance is offline
Ja, ik heb wel de nieuwste. Maar ik zal hem eens uninstallen en dan opnieuw proberen.

Is het misschien een idee dan een oudere te installeren (omdat in die link van freyk het probleem aan WMP 11 wordt gewijd) of kan ik toch beter weer voor de nieuwste gaan?
Oud 14-09-2008, 13:03
M@rco
M@rco is offline
Laatste hoop:

In WMP, kijk bij Extra, Opties. Is "Codes automatisch downloaden" aangevinkt?
Oud 14-09-2008, 13:19
Balance
Balance is offline
Ik heb WMP 11 verwijderd en hij ging automatisch terug naar WMP 10.
En nou doet hij het. Dus ik weet niet zo goed of ik hem nou nog moet updaten naar 11
Oud 14-09-2008, 15:32
M@rco
M@rco is offline
Oh, goed nieuws! Als het nu werkt zou ik er verder maar vanaf blijven.
Reageren

Regels voor berichten