Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-09-2008, 15:02
June bug
June bug is offline
Hallo,

Om mijn moeder een dienst te bewijzen probleer ik uit te vogelen hoe het komt dat Windows Update niet meer werkt (updates mislukken). Nu ben ik al een heel eind maar ik loop vast, dus hopelijk kan iemand hier me helpen.

Windows update zegt dus iedere keer dat de updates mislukken. Ik ben ze toen handmatig gaan proberen te downloaden, vervolgens krijg ik een melding van fout 1327 "Ongeldig station G:\". Nu ben ik er via google achter gekomen dat ik in schijfbeheer met de rechtermuis knop op de juiste schijf moet klikken en op 'stationsletter en paden wijzigen' moet klikken, en dan de letter moet wijzigen.

Nu is het alleen zo dat ik in de verkenner station G niet terug kan vinden. Ik dacht dat het 1 van die geheugenkaart-lezertjes was, maar dit zijn stations H t/m K. Het zijn niet de USB-poorten of de cd-rom.

Hopelijk heeft iemand hier enig idee?

Alvast bedankt!
Oud 13-09-2008, 15:32
Verwijderd
Wat is de code van de update?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2008, 16:15
June bug
June bug is offline
Het zijn er 16 in totaal Degene waarvan ik het handmatig geprobeerd heb heeft de code KB954478. Het is een beveiligingsupdate voor Microsoft Office volgens mij.
Oud 13-09-2008, 16:19
Verwijderd
Hmm. Leuk probleem
Heb je /force al geprobeerd op de commandline?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2008, 17:37
June bug
June bug is offline
Eh, nee.. Ik weet ook niet wat een commandline is en wat dat /force dan doet? (Ik neem aan iets in ms-dos?)
Oud 14-09-2008, 09:50
Verwijderd
Jah. Maar ik kijk nu of die update bij mij ook moeilijk doet eerst.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2008, 12:29
June bug
June bug is offline
Ik heb het inmiddels voor elkaar dat hij iig geen updates meer wil gaan installeren, ik weet alleen niet of dit goed is

Heb gisteravond nog even op de microsoft hulp en ondersteuning site zitten kijken en daar raadden ze aan om, wanneer het handmatig installeren van updates niet lukte, het volgende te doen:
Start-> Uitvoeren-> services.msc. Dan op Automatische updates klikken en 'service stoppen' doen. Dan in de map WINDOWS de map 'SoftwareDistribution' zoeken en de naam hiervan veranderen in 'SoftwareDistributionold'. Vervolgens in dat scherm van 'Services' weer op Automatische updates klikken en op 'service starten'.

Dit heb ik dus gedaan, en ik zie dat Winows zelf weer een nieuwe map SoftwareDistribution heeft aangemaakt, hierin kan ik alleen niets ontdekken wat erop wijst dat hij die 16 updates geinstalleerd heeft. Wel is het nu dus zo dat ik weer gewoon op de rode knop 'Uitschakelen' kan klikken bij het afsluiten, eerst moest ik op zo'n witte tekst klikken ('klik hier om de computer af te sluiten zonder de updates te installeren' of iets dergelijks).

Zou dit dan de oplossing zijn geweest?

edit: die ene update waarvan ik de code hierboven gezet had, die ik handmatig wilde installeren doet het nog steeds niet, zelfde foutmelding.
Oud 15-09-2008, 15:28
Verwijderd
Zonder bij die PC te zijn kan ik het probleem helaas niet voor je oplossen
Met citaat reageren
Oud 16-09-2008, 00:07
June bug
June bug is offline
Hehe nouja, hij geeft iig ook via de Windows Update site aan dat er geen updates meer beschikbaar zijn, dus ik kijk het wel gewoon aan, voor t zelfde geld is het nu gewoon opgelost dus Bedankt voor je hulp iig
Reageren

Regels voor berichten