Advertentie | |
|
![]() |
|
Probeer met http://www.headbands.com/gspot/ eens te achterhalen welke; en om je hoe/waar te beantwoorden: google daarna op 'codecs' en wat GSpot je geeft van audio/video codecs. Mogelijk moet je ook QuickTime van apple installeren om Premiere goed te laten werken (want hoogstwaarschijnlijk gebruikt die codecs van daaruit).
Een andere mogelijkheid is natuurlijk om in Premiere en Movie Maker te importeren en dan in Moviemaker monteer je fragment per fragment, zodat je daaruit de audiobestanden krijgt, die je er in Premiere dan weer over monteert. Hmm, en misschien om nog de beste check te geven: ben je zeker dat het volume in Premiere wel opstaat (kijk daar eens in de audiomixer)
||
Citaat:
He Ilusion, Gspot geeft aan dat het om een MPEG2 bestand gaat en dat de codec ervan geïnstalleerd is. Het vreemde is ook dat als ik de bestanden los in Windows Movie Player bekijk hij wel gewoon beeld en geluid laat zien. Geluid staat gewoon aan in Adobe maar er wordt gewoon geen geluidsbestand getoond. Printscreentje
||
Citaat:
|
Het bestand waarvan je zegt dat de video in MPEG2 gecodeerd is (vermits ik veronderstel dat je daarvan ook de screenshot getoond hebt). Wat die andere betreft, vermits we daar geen verdere informatie over hebben, kunnen we daar op dit moment ook geen oplossing voor zoeken.
Eventueel moet je eens alle bestandsnamen (inclusief extensie!) hier overnemen.
||
Citaat:
1. 20080202022915 (Filmbestand (mpeg)) 2. 20080202022915.modd (MODD-bestand) 3. 20080202022915_mpg.AVD (AVD-bestand) 4. 20080202022915_mpg.HDP (HDP-bestand) #1. kan ik dus in Premiere openen, maar verder neemt hij geen geluid mee. (wat hij WEL doet als ik hem gewoon in Windows Media Player open)
|
De andere extensies laten bij mij geen belletje rinkelen als speciale audio/video-bestanden; dus ik gok dat het eigenlijk gewoon meta-informatie is die je camera ook opslaat (wel veel bestanden daarvoor, maar goed). Als ik eventjes opzoek, lijkt het erop dat je een Sony-camera hebt (MODD komt bij mij Sony bovendrijven).
Nu, als je in GSpot gaat kijken, kijk dan ook eens naar de audio-codec op ![]() De enige andere controle waar ik zo direct aan denk, is eens nagaan of je wel QuickTime geïnstalleerd hebt staan. Indien niet kan je die van de site van Apple downloaden, al zit er in Premiere ergens ook wel een link verstopt daarvoor.
||
AC3 komt meestal neer op Dolby Digital (of een andere Dolby-afgeleide techniek). Na wat opzoekingswerk, blijkt dat Premiere daar niet mee wilt werken. Maar:
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Wegwijzen & Voorstellen |
Nieuw hier: Elin3 Elin3 | 64 | 12-02-2019 18:56 | |
Films, TV & Radio |
Hulp Bij Horror-Komedie Film Willowbellie | 10 | 04-06-2006 00:39 | |
Software & Hardware |
[Software] Filmpje sloom na bewerking Premiere? Mindfields | 6 | 28-11-2005 21:38 | |
Software & Hardware |
[Software] Werken met Movie Maker 2 Ik2010 | 5 | 25-07-2004 11:49 | |
Algemene schoolzaken |
Jounalistiek Inge1987 | 13 | 24-12-2002 21:19 |