Advertentie | |
|
![]() |
|
Volgens mij fluiten mosfets alleen en dat hoeft volgens mij ook absoluut niet te betekenen dat het stuk is. Veel beeldbuizen doen dit ook en doen het gewoon prima.
Je zou de boel eens kunnen doormeten maar mocht het inderdaad stuk gaan dan trekt hij alles mee.
|
Ik meen me te herinneren dat er een tijd terug sprake was van een productiefout bij de voedingen die in de Sonata II zaten (met pieptonen en overlijdende voedingen als gevolg). Ik zou zeggen, neem even contact op met Antec (hun Europese hoofdkantoor zit in Rotterdam), die kunnen je ongetwijfeld verder helpen
![]()
|
Okee, plan de campagne: PC in zijn geheel schoonmaken, kijken naar het effect. If none: tegen antec zeuren. Helaas geven ze maar een jaar garantie op voedings, en ik heb die van mij nu 1 jaar en jawel, 3 maanden. Dus dat helpt niet veel, maar ik kan het altijd proberen. Anders: geld uitgeven dat ik niet heb aan een nieuwe voeding... Boo....
Edit: Schoonmaak actie heeft zero effect dus ik ben indeed de lul...
Laatst gewijzigd op 23-09-2008 om 11:41. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Beeldbuizen piepen om heel andere redenen (namelijk electrische flux in de buis onder hoogvoltage ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik kan me ook niet herinneren of Antec heeft toegegeven dat het echt een productiefout was, maar er zijn wel ontzettend veel problemen geweest met de SmartPower 2.0 voedingen (en met name de 450W versie die bij de Sonata II werd geleverd, maar dat zal ook wel zijn omdat die Sonata II gewoon goed verkocht
![]() Hoe dan ook, zeker aangezien die voeding nog niet zo heel oud is lijkt het me wel een poging waard. Antec's service heeft volgens mij ook wel een goede reputatie wat dat soort dingen betreft. ![]()
|
![]() |
Ik zou eens berekenen wat je voor voeding eigenlijk nodig hebt, ik vind 450 watt wel erg klein voor je specs!!!
Hoeveel stroom gebruikt een pc? |
![]() |
|
450W is meer dan genoeg voor zo'n systeem (en ook voor vrijwel elk ander systeem). Ik durf te stellen dat 90% van de computers niet eens boven de 300W uitkomt.
Laatst gewijzigd op 26-09-2008 om 20:07. |
![]() |
|
![]() |
hallo,
ik heb ook een Antec Sonata II , sinds 5 jaar nu. Een week of 2 geleden had ik plots hetzelfde probleem dat jij beschrijft....hetzelfde gepiep uit de voeding! Wanneer ik gisteren mijn pc aanzette en een uur later terug kwam, rook heel de kamer naar 'verbrande electronica'. Ik heb de PC meteen afgezet, en ik heb geluk gehad want een defecte voeding kan je moederbord naar de kl*te helpen. Heb nu een corsair VX550w, deze raad ik jou dan ook aan. Ik zou zeker je voeding veranderen, voor er kortsluiting ontstaat en je moederbord kapot is.. |
![]() |
||
Citaat:
|
Inderdaad, nogal een oud topic, ik denk dat de goedbedoelende spyrock dit even niet doorgehad heeft. Inmiddels heb ik al eeuwen een goede Zalman 750W voeding
![]()
|
|